Inlägg från: Naranjos |Visa alla inlägg
  • Naranjos

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-01-06 00:13:57 följande:
    Bra Thomas. Dra åt skygglapparna aningens lite hårdare. Det är det som ger vind i ryggen och ingjuter nytt mod i SDare som fungerar på detta vis. Så länge du finns och andra som tänker som du gör här lär den här sortens SDare fortsätta att studsa tillbaka hit som en pingisboll.

Om jag har uppfattat dig rätt lär alltså per definition en person som är rasist inte rösta på SD och därför lär alla som röstar på SD inte vara rasister?

Vi har en person som skriver "SD 2014" flera gånger under varje nick och som talar om hur "negrer" är beskaffade (Negrer är genetiskt programmerade för att...) och sedan kommer en massa nedlåtande exempel och jämförelser med bl a slöa apor. Men enligt din mening är personen inte rasist eller så röstar han inte på SD. OK.

Jag VET att det har hänt dig många gånger. Jag har SETT det. Första gången jag personligen såg dig glatt ta till alla "klokheter" den här personen hade att säga var i tråden där det uppdagades att han hade stulit en ung, vacker, blond kvinnas bild till sin avatar (någon som kände henne irl postade i tråden och bekräftade det en del misstänkte) och kallade sig för SD-tjejen som inte finns. Så sant - som inte finns.

Har poletten trillat ner än? Även om det är svårt att öppet erkänna att du gått på det så många gånger kanske du har en lite känsla för hur den här typen av uppförande från SDare bidrar till att bygga upp den känsla som gör att den avreggade trådstartaren frågar: "Varför hatar folk SD?"
    Men den där rättshaveristen du/ni lägger er energi på, är han verkligen värd den mödan? Personen måste ju vara helt felprogrammerad, alternativt endast ute efter att förstöra. De åsikter han ger uttryck för här skulle förmodligen till och med få honom utesluten ur SVP om han var medlem där. Jag kan i alla fall garantera att inom SD skulle en person som ger uttryck för den typen av åsikter åka ut med huvudet före.
  • Naranjos
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 20:15:50 följande:
    Jag antar att du syftar på Aftonbladets artikel skriven av Norges tidigare arbetsminister?

www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik...

Våra "kära" politiker håller på att byta ut befolkningen. Kan det sägas tydligare än i artikeln. Välutbildade svenskar till Norge för att bo och arbeta och import av okvalificerad arbetskraft och valboskap från utlandet. Smart. Ett genidrag. Sverige riskerar inom några generationer bli Europas svar på Zimbabwe. 
  • Naranjos
    themia skrev 2014-01-06 20:59:02 följande:
    Att ge fristad åt en person som flytt från förföljelse och dödshot är en humanitär åtgärd och en självklarhet för de flesta svenskar. Det skulle förvåna mig om du inte håller med om det.

Att sedan neka hens närmaste anhöriga (man/hustru, barn och kanske en åldrad mor) att få komma efter är inkonsekvent och ovärdigt ett välbärgat land som Sverige.
    Här är vi helt eniga. Jag tycker också att vi kan ge fristad åt EN person….. Det klarar vi av. (tack för bjudningen.. ;) )
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-01-07 16:41:53 följande:

Sen är det självklart fruktansvärt med hedersvåld, det måste bekämpas i alla dess former. Som tur är så är det en extremt liten del som har den kulturen.
    Hoppla… OK. Om man anser att 70.000 personer som kan vara utsatta, är en "extremt liten del", så för all del. (Ungdomsstyrelsen rapport 2009 som dessutom anses vara toppen av ett isberg).

Man bekämpar inte hedersproblematiken genom att anamma mångkultur. Det största felet Sverige har gjort när det gäller hela invandringsfrågan är att försöka göra Sverige till ett mångkulturellt samhälle. Det måste finnas ett majoritetssamhälle att integreras i för att nånsin komma tillrätta med avarterna inom främmande kulturer.

Ledare för t.ex. Frankrike, Tyskland och England har förklarat mångkulturen ett fiasko eller död. Sverige gick åt andra hållet och mångkultur är nu grundlag. Kvalificerat vansinne.
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-01-07 20:12:23 följande:

Nu är inte jag 100% insatt i hedersrelaterat våld, med avseende på statistik. Och det var något som Erroll Flynn tog upp. Den som befinner sig i Sverige ska följa svensk lag, oavsett etnicitet.

Antar att du har en åsikt om det övriga jag skrev?
    Det har jag säkert, men inte just nu. Om du inte har en specifik fråga.
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-01-07 21:00:57 följande:
    Vi kan ju inte heller lämna dem helt därhän. Vi kan ju inte heller låta människor svälta och ligga på gatan och frysa ihjäl. Jag skulle då inte vilja kliva över lik på gatan ens under en övergångsperiod om vi skulle sätta "hårt mot hårt" och dra in alla insatser för att visa att vi inte "belönar" att man inte lämnar landet.
    Tyvärr förmodligen det enda som skulle ha effekt.

annhelenarudberg1.blogspot.se/2014/01/tiggande-romerna-tillbaka-i-boras.html

Har du några förslag på hur man håller avvisade borta? 

Så här spontant kan jag bara se två möjligheter om man vill slippa lik på gatorna. 1) Ut ur EU och stärk gränsskyddet. (alternativt stärk gränsskyddet ändå och ta protesterna från EU). 2) Ändra lagstiftningen, döm och fängsla personerna som uppehåller sig här illegalt. Hyr fängelseplatser utomlands. Förslagsvis i Bryssel.
  • Naranjos
    Thomas66 skrev 2014-01-07 21:37:01 följande:

Måste bara fråga 75an Nihka och effemga samt div i tråden. vad tycker ni om detta om det nu är sant?
    Nu finns informationen på fria tider och Avplxlat också. Samt här:  www.jpost.com/National-News/African-migrants-begin-third-day-of-protest-in-Tel-Aviv-337332

The Interior Ministry said that the migrants left as part of the “ongoing process of willful deportation to Sweden.”

Skall bli intressant att se om och när det kommer ut i msm.
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-01-07 23:31:36 följande:

Så errol flynn mfl, anser ni att det är rimligt att människor som immigrerar till sverige bara ska acceptera att aldrig släppas in i vår kultur? Att nöja sig med att skuffas undan så länge de inte behövs för att utföra RUT-tjänster till låga löner? Att acceptera att det finns en del människor i vårt land som öppet hatar dem enbart för sitt ursprung? Att få nej på jobbansökningar pga sitt utländska namn eller vägras hyra bostad i "vita" områden.

Tror ni eller tror ni inte att detta leder till en bitterhet och hopplöshet som i sin tur ökar risken för att falla in i kriminalitet?
    Tror ni eller tror ni inte att en välkomnande attityd i vårt land skulle minska de problem som sd och andra "invandringskritiska" belyser?

Jag tror helt uppriktigt att ni inte har kapacitet att svara seriöst på dessa frågor, det har ni inte gjort hittills.
    Sverige som nation är väl ett av de mest välkomnande och minst rasistiska länderna i världen. På vilket sätt stänger "vi" ute immigranter? Tvärtom har vi ju lagar som gör att det kostar mindre för ett företag att anställa en invandrare än en svensk. "Vi" diskriminerar alltså svenskar på arbetsmarknaden.

Hur skall vi bete oss för att du skall vara nöjd? Ett företag vill väl alltid anställa den eller de personer som är mest lämpliga för den aktuella tjänsten. Menar du att Sverige skulle starta något nytt Samhall eller hur menar du? 
    Nej på jobbansökningar och vägras hyra bostad?? Det finns diskrimineringslagar som motverkar detta. Bitterhet, hopplöshet?? 
    Om man kommer till Sverige utan någon utbildning och dessutom i många fall är rena analfabeter.. Är det fel på Sverige som nation då? Är det fel på en arbetsgivare som inte vill anställa någon som kanske inte ens kan klockan?
    I så fall bör väl stat. kommun och media gå i bräschen med massanställningar av immigranter. Men dom gör ju inte det, dels på grund av bristande utbildning och dels för att varenda företag minskar personalstyrkan för att spara pengar.
    Felet med Sverige är i så fall att man låter "fel" människor komma hit. Man matchar inte invandringen efter det behovet som kan finnas. Vi behöver inte fler busschaufförer, diskare, bärplockare, storköksarbetare, taxichaufförer (som dessutom vägrar jobba vitt). Det finns 400.000 arbetslösa i Sverige - var ända in i glödheta h-e har du tänkt att en årlig påfyllning av uppåt 100.000 människor skall få plats? Både vad gäller arbete och bostad?
    De enda ställen i världen din utopi fungerat är i rena kommunistdiktaturer och vi vet ju hur det gått för dem, inte sant?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?