Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2013-12-17 19:20:45 följande:

Så du menar på fullaste allvar att avpixlat inte är rasistiskt? Kent Ekeroths inblandning på den bloggen är bevisad, annars skulle han inte ha blivit upptaxerad. Eller kanske är det just därför du inte tycker att avpixlat är rasistisk? Visst är det så..allt för att bedyra din fuhrers oskuld.
    Kan Ekeroth verkligen vara nazist?

Han är ju...jude!

Skryt inte om din okunskap!
  • Philipsson
    UPPERCASE skrev 2013-12-18 09:04:08 följande:
    Det finns väl iofs inget som hindrar att en jude kan vara rasist. Rasism är ju inte bara något exklusivt för vita.
    Du måste nog skaffa dig glasögon.
  • Philipsson
    Ingram skrev 2013-12-18 16:18:13 följande:
    Varför folk hatar SD?
    För att deras argument fort faller platt, man kan diskutera invandring och dess följder men man kan inte skylla alla problem på invandringen.
    Sen faller deras argument ofta när man börjar tala om svenskhet och den svenska kulturen men aldrig någonsin kan redogöra vad de faktiskt menar.
    Var har du läst att Sd skulle skylla "alla problem på invandringen"?

Enligt sjuklövern dock, beror absolut inga samhällsproblem på invandringen. Är det verkligen en rimlig hållning?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2013-12-18 17:04:20 följande:
    Haha Sd vill inte delta i demonstration på söndag, mot rasism. De är rädda för några "våldsbejakande" vänsteraktivister. Har Sd någonsin tagit avstånd från rasism? Det handlar om ovilja snarare än en säkerhetsrisk.
    Om jag inte minns fel så var det nazister som stod för våldet sist..

Eftersom en rad politiker kommer att delta på söndag så lär polispådraget vara enormt. Men Åkesson är så rädd ändå. Pinsamt.
    Du är uppenbarligen extremist, som försvarar politiskt våld.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2013-12-18 17:08:34 följande:

Enligt sjuklövern? Du menar forskningen? Det finns inget stöd för att invandring i sig skapar problem.
    Vad i invandringen skapar problem enligt dig?
    Bl.a. att skolresultaten sjunker generellt, att vi får gettoliknande områden, att vi får en en stor del av befolkningen som aldrig kommer att förvärvsarbeta, att vi får religiösa motsättningar, att de som invandrar aldrig kommer in i samhället-aldrig blir integrerade (för att de saknar kompetens, språklig- och yrkes-), för att invandringen kostar en massa pengar (som skulle kunna ha investerats i t.ex. välfärd), minskad facklig anslutning, lönedumpning, splittring av medborgarna  till förmån för ett helt lössläppt kapitalistiskt system, et cetera ad infinitum...
    sjuttiofemman skrev 2013-12-18 17:08:34 följande:
    Och ja, Sd tycks anse att om man sparar pengar genom att minska invandringen så löser sig allt.
    "Tycks anse"!? Inga källor, utan bara lösa påståenden. Som vanligt. Jag kan lova dig att ingen ledande sverigedemokrat har sagt att allt 'skulle lösa sig' genom att minska invandringen.

Din osaklighet är slående. Du är ju inte intresserad av saklig debatt. Du ljuger bara, lögnare!
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2013-12-18 22:49:49 följande:

Sd är smarta nog att inte skriva ut det ordagrant. Istället pyr det ut från förtroendevalda ända sen tiden före inträdet i riksdagen. Inkl Åkesson när han wallraffades av Kaliber.

Ja jag blir hånfull när jag kallas extremist, våldsbejakande och kommunist. Är det så konstigt? Jag försöker hålla ett vettigt tonläge men blir alltid oseriöst bemött.
    Ni kan ju inte ens svara på frågor som vad är svenskhet, svensk kultur och vad Sd rent konkret vill göra för att hjälpa utsatta människor i andra länder när de samtidigt vill dra ner på biståndet?

Och återigen, Åkesson skulle få fullt beskydd om han gick med i ett demonstrationståg mot rasism. Det finns inget extremistiskt över Linje 17 som arrangerar demonstrationen, däremot är det allmän plats och såna här demonstrationer drar tyvärr till sig illasinnade människor vilket även Sd gör. Man kan inte avstå från att ta ställning bara för det.

Jag frågar er dessutom, på vilket sätt tar Sd tydligt avstånd från rasism? Nolltoleransen är ingen nolltolerans, det har vi sett gång på gång.

Märker ni min icke hånfulla attityd och kan ni avstå från att använda er vanliga terminologi som går ut på en massa antydningar?
    Det är på dig bevisbördan ligger, eftersom det är ju som kommer med påståenden. Var i Sd:s politik skulle det finnas rasism?
  • Philipsson
    Breaking Bad skrev 2013-12-19 11:07:16 följande:

I deras invandringspolitik. Där särskiljer dom på svenskar och utomsvenskar. Är inte det rasism så vet jag inte vad.
    Men det gör ju alla riksdagspartier. Inget riksdagsparti förespråkar ju fri invandring. Utifrån ditt resonemeng skulle ju samtliga riksdagspartier vara rasistiska, eller hur?

Det är enkelt. Man har ett middagsbord. Till bordet kan man bjuda in personer. I förstone familjen, och sen vänner och bekanta. I sista hand okända. Ju fler inbjudna, desto mindre mat till varje person. Man gör då om det till knytkalas, för annars räcker inte maten. Dock är det så att en del har svårt att få ihop mat, utan de blir bjudna av andra. Till slut blir det så många inbjudna som inte bidrar till knytkalaset, att man börjar slåss om maten. Det slutar med tumult och att huset brinner upp. Sen blir det ingen middag för nån! Det gäller alltså att hålla antalet inbjudna på rätt nivå, så att huset inte brinner upp. Det handlar inte om rasism, utan om sunt förnuft.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2013-12-20 11:08:11 följande:

På ren svenska, skit samma om personen är arab, svensk eller finsk. Är man medborgare så ska man ha samma rättigheter oavsett.
    "Medborgare" i vad då? Ska man ha rätt till svensk välfärd om man är kines och bosatt i Peking, tycker du?
  • Philipsson
    Santa in disguise skrev 2013-12-20 18:48:17 följande:
    Och andra sidan tjänar Annie Lööf  158.083kr i månaden (mer än statsministern) på att förespråka månggifte, islamisera och att önska utöka Sveriges befolkning till 40.000.000 genom invandring.
    Det märkliga var ju att också C då blev utmålat som ett extremistparti, av etablissemanget.

När ska sjuklövern/media sätta på pränt vilket som är det perfekta antalet invandrare till Sverige? Istället mörkar ban bara, låtsas som att man är för fri invandring...
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2013-12-20 18:36:49 följande:

Bästa svaret idag tror jag. Nej naturligtvis tycker jag inte det. Svenska medborgare i Sverige ska ha rätt till den svenska välfärden. Oavsett ursprung.
    Hur kunde du misstolka det?
    Eftersom du bara skrev "medborgare" så kan man ju tolka det på olika sätt.

Förresten, är du för "fri invandring"?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?