UniqueSnowflake skrev 2014-01-28 15:09:13 följande:
Okej...
ska försöka bena ur. Mina inläggsrader i kursiv stil, dina inläggsrader i fet stil.
REPRISFRÅGORNA i _röd_ text.
Du påstår:
"att sverigrdemokrater för sin vidriga opinionsbildning på ett vis som får rasism att uppträda relativt städat i skallen och smakfullt."
Jag frågar då:
"2a du anser att de gör detta på ett rasistiskt sätt? 2b HURDÅ, exakt?"
Ditt svar blir:
"2. Nej, det står inte så"
Hur är detta ett svar på min fråga? Återigen, min fråga, så tydlig som möjligt:
2 |:| HUR för SD sin opinionsbildning på ett rasistiskt vis? (På vilket sätt?)
Du skriver vidare:
"Tycker att svensken kan rösta för helt öppna gränser - så att dessa lågbudgetsvenskar och våldtäktsförställare förhoppningsvis lämnar landet."
Varpå jag frågar:
"4a vilka är "våldtäktsförställare" - menar du folk som förställer våldtäkter, dvs fejkar våldtäkter? Hur menar du att de "förställer våldtäkter? 4b Är inte det att underminera för alla våldtäktsoffer, att påstå att de fejkar? 4c Vad har du för källa på detta?"
Ditt svar:
"4. Se punkt 3 och det lär framkomma, samt punkt 1 för välbehövt tips."
Okej, punkt 3 och 1 från dig, enligt nedan:
"3: De som förställer norsk våldtäktsstatistik och betydelsen utav svenska siffror över våldtäktsanmälningar - med syftet att svärta immigranter och utan hänsyn till varken våödtäksoffren eller Sveriges anseende. "
"1: Nej. Tips - står det inte så så menas det inte så."
Ditt svar på min fråga blir alltså: "De som förställer norsk våldtäktsstatistik [...] med syftet att svärta immigranter..."
Nu inser du förstås att jag måste be dig förtydliga, repris igen alltså:
4 |:| Vilka är dessa "våldtäktsförställare" och hur menar du att de "förställer våldtäktsstatistiken? Och vad har du för källa på detta?
På punkt 5 säger du: "Odlar mer än gärna anledningar för att dessa lågbudgetsvenskar lämnar landet."
Jaha du men det är ju dina egna åsikter och de får du nog behålla.
Vidare!
På punkt 6 frågade jag:
"Varför i hela friden ska svensken rösta för öppna gränser?"
Varpå du svarar:
"6. För att det kanske driver ut svenskt äckel ur landet. Värt ett försök."
Detta är också dina personliga åsikter och har ingenting med SD att göra, därmed är det inte intressant.
Tackar för debatten så långt, men vill gärna ha tydliga svar, gärna med källa, på repris-punkter 2 och 4.
Det står inte att opinionen förs rasistisk, utan att den förda opinonen anses städad och smakfull JÄMFÖRT med rasism.
Inte bara förställningen utav norsk våldtäktsstatistik utan även förställd betydelse utav Sveriges våldtäktsanmälningar.
Framkommer det verkligen inte automatiskt, att det berör människor som just gör dessa förställningar?
Givetvis handlar åsikter om just åsikter. Människor inom Sverigedemokraterna samt opinionsbildningen, som då inte sysslar med sådant eller sprider samma dynga - behöver naturligtvis inte känna sig träffade. De aktuella får dock mer än gärna flytta ut ur Sverige och ja, en personlig åsikt det.
Exakt vad önskas det källor på? En aning rörigt och missuppfattningarna stakar sig på hög som om försök till att bygga torn gjordes. Varför inte utgå ifrån det som står?