Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

effemgea skrev 2014-01-27 15:09:07 följande:
    Fast nu är ju inte högerextrema och främlingsfientliga strömningar unika för Sverige, snarare att vi har klarat oss undan dessa bättre än de flesta andra europeiska länder.

Kanske man kan säga att vi har gjort oss förtjänt av att vi drabbats lindrigare av fenomenet - i och med att svenska politiska partier förmått att sätta tydliga gränser mot främlingsfientligheten.

För övrigt så har väl Front National och Le Pen ambitionen att skapa en slags brun europeisk sammanslutning där väl SD skulle kunna ha en given plats.

Given plats? De samarbetar redan; http://en.wikipedia.org/wiki/European_Alliance_for_Freedom
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-27 16:54:41 följande:
    Szilág Érik (eller Erik Almqvist som han hette innan han assimilerade sig till en äkta tokaidrickande ungrare) har ju lierat sig med Jobbik. Vilket är rätt märkligt för en representant för ett parti som såååå säger sig gråta för de arma judarna. Verkar, som de flesta redan förstått, bara vara ett trick för att locka röster, när de så lättvindligt polar med ungerska judehatare.

Glöm inte gråter för svensk kultur också.
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-27 23:02:24 följande:
    Alliansen - med SDs stöd och goda minne. SD gapar mycket om att hjälpa de stackars gamla, men röstar hellre för skattesänkningar, och har mig veterligt inte lagt in en endaste motion om hur man ska hjälpa de äldre. Skitsnack, som det så fint heter på gatuspråk, helt enkelt.

Medan motioner om att sänka momsen på dansband har utfärdats.
  • Digestive

Varför?

För att sverigrdemokrater för sin vidriga opinionsbildning på ett vis som får rasism att uppträda relativt städat i skallen och smakfullt.

Tycker att svensken kan rösta för helt öppna gränser - så att dessa lågbudgetsvenskar och våldtäktsförställare förhoppningsvis lämnar landet.

• Digestive
    Rataxes skrev 2014-01-28 13:46:48 följande:
    Nu ska ju åklagare granska SD-bluffen, är inte det bra?

Jag gissar att alla riksdagspartier fuskat med bidrag på ett eller annat sätt. Kanske tyder SD-fusket på att de börjar bli ett parti som alla andra

Nejdå, andra etablerade partier förställer inte människor till vilket pris som helst.
  • Digestive
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-28 14:21:25 följande:

Vänta lite nu... du insåg säkert att du skulle få följdfrågor på detta!

1a du vill alltså förbjuda SD att föra sin opinionsbildning? 1b Trots att du bör veta att det är olagligt?

2a du anser att de gör detta på ett rasistiskt sätt? 2b HURDÅ, exakt?
    3 vilka är "lågbudgetsvenskarna", vad menar du med det?
    4a vilka är "våldtäktsförställare" - menar du folk som förställer våldtäkter, dvs fejkar våldtäkter? Hur menar du att de "förställer våldtäkter? 4b Är inte det att underminera för alla våldtäktsoffer, att påstå att de fejkar?  4c Vad har du för källa på detta?

5 "Lämna landet" ja jag vill hemskt gärna att alla brottslingar som döms och saknar både PUT och sv mbskap sparkas hem igen.

6 Varför i hela friden ska svensken rösta för öppna gränser? Botten är ju nådd redan! 22 000 syrier eller vad det nu var, mot normalt 5000 flyktingar per år!

Haha, nej, menar vad som står och enbart vad som står. Livlig fantasi ger ingen reell frågegrund. Men, men, ska svara på kluddet.

1. Nej. Tips - står det inte så så menas det inte så.

2. Nej, det står inte så. Se ovanstående tips.

3. De som förställer norsk våldtäktsstatistik och betydelsen utav svenska siffror över våldtäktsanmälningar - med syftet att svärta immigranter och utan hänsyn till varken våödtäksoffren eller Sveriges anseende.

4. Se punkt 3 och det lär framkomma, samt punkt 1 för välbehövt tips.

5. Det ena utesluter inte det andra. Odlar mer än gärna anledningar för att dessa lågbudgetsvenskar lämnar landet. 

6. För att det kanske driver ut svenskt äckel ur landet. Värt ett försök.

• Digestive
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-28 14:22:21 följande:

Vad digestive vill säga är alltså att svenska tjejer som anmäler invandrare för våldtäkter FEJKAR?

Har jag uppfattat dig korrekt rätt?

Nej, inte mycket har förståtts korrekt.

Fanns det fler knasiga frågor på lager?

• Digestive
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-28 15:09:13 följande:
    Okej...
    ska försöka bena ur. Mina inläggsrader i kursiv stil, dina inläggsrader i fet stil.
    REPRISFRÅGORNA i _röd_ text.

Du påstår:

"att sverigrdemokrater för sin vidriga opinionsbildning på ett vis som får rasism att uppträda relativt städat i skallen och smakfullt."

Jag frågar då:
    "2a du anser att de gör detta på ett rasistiskt sätt? 2b HURDÅ, exakt?"

Ditt svar blir:
    "2. Nej, det står inte så"
    Hur är detta ett svar på min fråga? Återigen, min fråga, så tydlig som möjligt:

2 |:| HUR för SD sin opinionsbildning på ett rasistiskt vis? (På vilket sätt?)

Du skriver vidare:

"Tycker att svensken kan rösta för helt öppna gränser - så att dessa lågbudgetsvenskar och våldtäktsförställare förhoppningsvis lämnar landet."

Varpå jag frågar:

"4a vilka är "våldtäktsförställare" - menar du folk som förställer våldtäkter, dvs fejkar våldtäkter? Hur menar du att de "förställer våldtäkter? 4b Är inte det att underminera för alla våldtäktsoffer, att påstå att de fejkar?  4c Vad har du för källa på detta?"

Ditt svar:
    "4. Se punkt 3 och det lär framkomma, samt punkt 1 för välbehövt tips."

Okej, punkt 3 och 1 från dig, enligt nedan:

"3: De som förställer norsk våldtäktsstatistik och betydelsen utav svenska siffror över våldtäktsanmälningar - med syftet att svärta immigranter och utan hänsyn till varken våödtäksoffren eller Sveriges anseende. "
    "1: Nej. Tips - står det inte så så menas det inte så."

Ditt svar på min fråga blir alltså: "De som förställer norsk våldtäktsstatistik [...] med syftet att svärta immigranter..."

Nu inser du förstås att jag måste be dig förtydliga, repris igen alltså:

4 |:|  Vilka är dessa "våldtäktsförställare" och hur menar du att de "förställer våldtäktsstatistiken? Och vad har du för källa på detta?

På punkt 5 säger du: "Odlar mer än gärna anledningar för att dessa lågbudgetsvenskar lämnar landet."
    Jaha du men det är ju dina egna åsikter och de får du nog behålla.

Vidare!

På punkt 6 frågade jag:
    "Varför i hela friden ska svensken rösta för öppna gränser?"
    Varpå du svarar:
    "6. För att det kanske driver ut svenskt äckel ur landet. Värt ett försök."
    Detta är också dina personliga åsikter och har ingenting med SD att göra, därmed är det inte intressant.

Tackar för debatten så långt, men vill gärna ha tydliga svar, gärna med källa, på repris-punkter 2 och 4.

Det står inte att opinionen förs rasistisk, utan att den förda opinonen anses städad och smakfull JÄMFÖRT med rasism.

Inte bara förställningen utav norsk våldtäktsstatistik utan även förställd betydelse utav Sveriges våldtäktsanmälningar.

Framkommer det verkligen inte automatiskt, att det berör människor som just gör dessa förställningar?

Givetvis handlar åsikter om just åsikter.  Människor inom Sverigedemokraterna samt opinionsbildningen, som då inte sysslar med sådant eller sprider samma dynga - behöver naturligtvis inte känna sig träffade. De aktuella får dock mer än gärna flytta ut ur Sverige och ja, en personlig åsikt det.

Exakt vad önskas det källor på? En aning rörigt och missuppfattningarna stakar sig på hög som om försök till att bygga torn gjordes. Varför inte utgå ifrån det som står?

• Digestive
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-28 15:46:22 följande:

Jag bara fortsätter rakt av utifrån dina egna ord.

Du anser alltså att SD:s förda opinon anses städad och smakfull JÄMFÖRT med rasism? Är det vad du ville få fram?

Ja jag vill ha källa på punkten 4 där: "förställningen utav norsk våldtäktsstatistik". Vilka förställer? Hur?

(Att folk påverkas förstår jag sannerligen, men det hör inte till huvudfrågan.)

Och du har inte svarat på:

2 |:| HUR för SD sin opinionsbildning på ett rasistiskt vis? (På vilket sätt?)

Knappast och det påståendet kan nog ses som dagens skämt.

Som det går att läsa i ursprungsinlägget så står det "sverigedemokrater" och inte "SD" (vilket skulle markera specifikt partiet). Och ja, uppfattar sverigedemokraters opinonsbildning mindre smakfull och städad än rasism.

Ska det verkligen låtsas som om ingen sverigedemokrat har påstått att norsk statistik intygar att utomeuropeiska människor tenderar att begå överfallsvåldtäkter i större utsträckning (att de står för 100% utav överfallsvåldtäkterna i Norge och så vidare) samt att ingen sverigedemokrat har påstått att det pågår en våldtäktsvåg i Sverige och hänvisat den till Sveriges våldtäktsanmälningar? Tror nog att de flesta läsare kan komma överns om att det knappast behövs källor för det här.

Har inte det här redan retts ut i och med översta stycke?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?