Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-02-18 08:45:14 följande:

Avpixlat sprider propaganda och hetsar sina läsare genom sitt sött att uttrycka sig. Oftast utan grund. Kommentarsfälten är fulla av rasism och modereras inte enligt svensk lagstiftning. Hade avpixlat haft en ansvarig redaktör så skulle hen ha blivit åtalad direkt.

Interasistmen sprider visserligen också propaganda men har källhänvisningar eller screenshots på sd's övertramp samt är tydliga med vilka som driver sajten. Inga lagbrott tolereras så vitt jag vet.

Vilken sida känns mest seriös?
    Jag hoppas bara att du är lika passionerad när det gäller invandrare som är rasistiska mot svenskar och andra invandrare. Flest motsättningar hittar du nog idag bland olikainvandrargrupper. Finns väl inga som ogillar svarta/judar så mycket som araber tex.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    gammelget skrev 2014-02-22 11:48:13 följande:
    Jag tror att folk hatar SD för att de inte känner igen sig i SD:ares syn på samhället. Det finns två olika typer av SD:are. lantisar och förortsbor.

Lantisar är bittra, deras bruksorter avvecklas, ingen har jobb, allt läggs ner...samtidigt som det läggs enorma summor pengar till invandrare, pengar lantisarna anser borde satsas på dem istället.

Förortsborna är rädda, de blir rånade, våldtagna och ser bara misär. De pallrar sig till skitjobbet, bor i sin skitiga förort i sin skitiga lägenhet och deras invandrargrannar jobbar inte men klär sig fint, kör en fin bil och verkar ha det mycket bättre än de själva samtidigt som de gnäller över rasism.

Men sverige är så mycket mer än kriminella förorter och döende småstäder, och medelklassen/överklassen känner inte alls igen sig i bilden SD:are målar upp.
    www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-gar-framat-i-stockholm_8452700.svd

Alla bor inte i förorten.
  • Errol Flynn
    LadyInRed skrev 2014-02-22 14:19:12 följande:
    Lycksökarna ger sig ut på vägarna med husvagnen på släp under sommaren. Flykten ifrån villa idyllen ut till förorternas camping-platser handlar inte enbart om att agera bromskloss ute på motorvägen, utan mer om en chans att få uppleva ett äventyr...
    Irländska asfaltsläggare?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 09:55:09 följande:

12:30 in i intervjun och lite framåt hävdar han att invandrarna bland annat hotade honom med kniv. IRM har intervjuat personer som också funnits i området, de känner inte igen den beskrivningen.
    www.svtplay.se/video/1838351/del-6-av-8-jimmi...

Dessutom hävdar Åkesson vid flera tillfällen att han inte märkte av någon rasism inom det Sd han gick med i. Märkligt med tanke på att rasismen var så uppenbar och tydlig i partiet, de försökte inte ens dölja det som idag. En klasskamrat som gick med Åkesson på gymnasiet har sagt att Åkesson hade tydligt rasistiska åsikter redan då.
    Vad behöver du mer veta?
    http://www.aftonbladet.se/debatt/article18427485.ab

• Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-26 01:23:47 följande:
    Avpixlat förnekar sig inte...

www.dn.se/ledare/signerat/nyhetsvardering-avp...

Precis som vanlig kvällspress gör. År ut och år in. Till och med så till den milda grad att det är värt en egen liten spalt om att gärningsmannen är ljus. Patetiskt.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-02-26 10:55:59 följande:

Gör dom?
    Det ifrågasätter jag starkt, vad har du för belägg för det?
    Som jag ser det så uppger media nationalitet och hudfärg när det finns en advekat anledning att göra det, vilket inte är ofta.
    Avpixlat väljer och vinklar sina nyheter hårt, allt i syfte att svartmåla vissa folkgrupper.
    Det om något är patetiskt.

Ja Ljungsbromorden i Aftonbladet just nu. Varför vitpixlas mördaren? Till och med händerna. En kongoles som som förekommer under 15 avsnitt i belastningsregistret. Han borde blivit utvisad innan morden.
    Jag tycker Avpixlat är lika vinklat som Aftonbladet.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-26 11:11:56 följande:
    Kvällspressen är väl närmast att likna Veckorevyni unisextappning och vad de sysslar med för journalistik är väl tveksamt rakt av så där kan jag förstå din kritik. Har det stått om det här i kvällspressen också, eller jag fattar inte det sista du skrev.

Tydligen i DN. Dorian länkade en artikel.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-02-26 11:38:13 följande:

Ja, ok, när det gäller kvällspressen så är jag med på hur du menar.
    Jag läser aldrig dom heller, jag tänkte på morgontidningarna som jag upplever som mer seriösa.
    Men sen kan jag inte se att två fel gör ett rätt, heller.

Avpixlat har hängt ut vita när de haft bild och namn. Den nya "Hagamannen" är väl än så länge anonym? Om han identifieras kan det säkert bli en artikel på Avpixlat. Drägg som drägg.
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-02-26 11:42:52 följande:
    Är det inte det svennedemokrater vill? Att hudfärg alltid ska avslöjas? Var glad istället

Jag kan inte tala för andra.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?