Varför hatar folk SD?
För några år sen hörde jag, i utlandet, i et privat sammanhang, en känd svensk skådespelare tala om hur fantastiskt det var att kunna ge komplimanger till kvinnor utan att riskera att betraktas som manschauvinist, vilket man enligt honom blir i Sverige.
Bara några veckor senare, såg och hörde jag karl'n i TV, tala sig varm för feminismen.
Detta enkla exempel visar på vad pekåismen gör med folk. För att inte bli utfrusna, bli arbetslösa o.s.v., säger folk det de måste säga för att klara levebrödet.
Det är detta pekåisterna kallar demokrati. Själv kallar jag det en mardröm.
Problemet med er SD-kramare är att det ibland slirar högst väsentligt i kopplingen till verkligheten, enligt mitt förmenande.
Jag skulle gissa att det du hörde på restaurangen om apartheid och moderaterna var att de inte ansåg att bojkott var rätt metod gentemot regimen i Sydafrika under apartheid - men det är ju inte allas samma sak som att M tog ställning för apartheid.
För övrigt var jag på en restaurang nyligen där en mycket välkänd sverigedemokrat talade så högt att även vi som satt vid bordet bredvid kunde höra hans åsikter. Där ser man vad de egentligen tycker, eller hur