Inlägg från: La haine des Arabes |Visa alla inlägg
  • La haine des Arabes

Varför hatar folk SD?

overdose skrev 2014-01-03 18:54:27 följande:
    Jag ska försöka med ett ickepolemiskt inlägg också, eftersom det jag skrev 18:27 - som vanligt - mycket väl kan komma att misstolkas.

Det är inte bra nog att diskutera ett parti utifrån fördomar och irrationell rädsla.

När man gör som sjuttiofemman, målar upp en bild av något av det hemskaste man kan tänka sig, och sedan sätter en sådan etikett på andra människor. Då kan man inte förvänta sig att andra människor ger något annat tillbaka än att visa på de egna bristerna.

Sjuttiofemman och Themia, såsom ovan, tycker säkerligen inte om att bli jämförda med diverse dåliga regimer, men varför då eventuellt själv göra jämförelser?

När man tänker efter... är verkligen SD såsom nazister i Tredje Riket, eller såsom i Nordkorea? Nej, jag tycker inte det, och jag tror att man idag inte alls kan vinna en debatt genom att försöka med sådana jämförelser. Det enda som händer är att man alienerar de man försöker tala med.

Jag kan bara råda de som är så självsäkra att de skulle ta och läsa om hur exempelvis förintelsen gick till, om hur det som händer ibland har sin egen inre logik, och hur sådana hemskheter kan påverka alla.

Det är lätt att sitta här i Sverige och ondgöra sig över nazister, för de finns knappt längre, men handen på hjärtat, vem hade du varit, ifall du hade upplevt denna historia? Det är lätt att döma när man själv inte måste välja.

Men det är det vi måste försöka komma bort ifrån. Vi måste inse att vi inte på något vis är bättre än de i dödslägren, vare sig förövarna, eller offren, eller att vi inte är bättre än de i Nordkorea. På många vis är det nog så att vi bara har tur.

På så vis vill jag tacka sjuttiofemman för att ha lyft fram Nordkorea. Det är upp till henne själv att försöka finna en roll i det samhället :)

Allt nog, som jag har förstått SD är de ungefär som sossarna under 50-60-talen, och inte konstigare än att de kanske är ett fullkomligt normalt parti i många andra länder än Sverige. (Därmed inte sagt att man måste tycka om dem.)

Hur kan man då hata dem?

Jag ska be om ursäkt också förresten för flera av mina inlägg, men eftersom diskussionen på inga vis är seriös och mest förevisar en enda räcka logiska fel, har jag visat på vad som händer om man går den vägen.

I verkligheten har jag förstås ingen vetskap om hur sjuttiofemman skulle fungera i Nordkorea. Det enda jag har gjort är att använda mig av hennes eget sätt att resonera.

Förhoppningsvis kan hon och en del andra se, att om man lever på ett visst sätt, kommer man att dö på ett visst sätt.

Så, vänligen, fundera över vad ni har emot SD på ett mer seriöst sätt. Kan ni inte komma på det är det stor risk för att SD inte alls kommer att vara slutet på en eventuell högervåg. Det finns partier långt till höger om SD som troligen växer på ett vis de inte har gjort på 70 till 80 år.
    Tack, jag försöker ofta lyfta fram paradoxerna över att vara politiskt korrekt med ironi. Dom är såklart otroligt många men du la fram dom på ett (politiskt) korrekt sätt och bra.

Jag får väl bjuda på den vänsterliberala ankdammens värsta antiintellektuella missöden under 2013

www.friatider.se/har-ar-arets-pinsammaste-pk-ogonblick
  • La haine des Arabes
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 19:21:50 följande:
    Aschberg är en sån jävla idiot.
    Ett vänsterextremt, inhumant och aggressivt svin kan man också kalla bolsjeviken för.

Läs på lite om hans farfar Olof Aschberg .... detta handlar om en fullblodskommunist, det är inte bara för att som han sitter i styrelsen för vänsterfascistiska Expo och delegerar fotfolket inom stasi-organet researchgruppen att förfölja oliktänkande.

sv.wikipedia.org/wiki/Olof_Aschberg
  • La haine des Arabes
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 19:31:10 följande:
    Charmig släkt.
    Tror du han hade suttit i TV om hans farfar var nazist? Givetvis inte.

Då kan man ju börja fundera över hur djupt kommunismen är rotat i vårt land? Den öppna kommunisten Åsa Linderborg är kulturchef på Aftonbladet (skulle påstå att dom alla är kommunister på redaktionen) När Niklas Svensson på Expressen gjorde ett stort reportage om vänsterextremismen i Sverige så visade det sig att det fanns klara kopplingar till den egna redaktionen, den dåvarande chefsredaktören vägrade därför publicera deras identiteter

Nyligen har det visat sig att Expressens chefsredaktör Thomas Mattsson har samarbetat med det vänsterextrema stasi-organet "researchgruppen" för att finna oliktänkandes identiteter, något som fått storr publicitet och kritik och står numera inför åtal.

Tänkvärt: Kommunismen har tagit flera hundra miljoner liv
    Nazismen tog 6 miljoner liv med flera frågetecken.

För att förstå det sjuka, vänd på det? Då förstår man även det irrationella hatet mot vanliga demokratiska sverigedemokrater.
  • La haine des Arabes
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 20:01:28 följande:
    En till sak, borde vi inte lägga mer krut på att kartlägga vänstern och hänga ut i media? Gärna med namn och bild. Deras kommentarsfält är fulla av hat. Vi borde dra ut detta i ljuset. Eller i alla fall vara rättvisa och visa båda med namn och bild.

www.expressen.se/nyheter/dokument/fiendelagre.../

Det verkar vara ok att vara våldsam och hatisk om man tycker "rätt" enligt media.
    Usch, hittade en sida där det vänsterextrema hatet samlats på en och samma plats. Det är ingen rolig läsning men samtidigt bra att det verkliga näthatet bringas upp i ljuset

detfinahatet.se/

Man får heller aldrig glömma att en av sveriges största näthatare var en mörkhyad sosse som ville steka brösten åt kvinnliga programledare i smör.

Så otäckt, men ack så viktigt att hatet blottläggs.
  • La haine des Arabes
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 20:13:11 följande:
    Jag har inte en aning. SÅ intresserad är jag inte av mina kära vänner på FL att jag kartlägger deras språk och uttryck.
    Har du ett liv?
  • La haine des Arabes
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 20:09:01 följande:
    Jag anser inte att jag är rasist. Jag har flera ingifta invandrare i släkten. Jag har varit förlovad med en invandrare. Vår bekantskapskrets består av en stor del invandrare.
    Jag vill bara inte ha massinvandring.
    Stellan Bojerud (SD) som varit aktiv antinazist hela sitt liv och har hela sin släkt fylld av utlänningar blev ju beskylld för att vara rasist av kommunist-blaskan Aftonbladet för ett tag sedan

sdkuriren.se/aftonbladet-gor-karlek-till-hat/.

Så, inte så mkt att bry sig om, det handlar helt enkelt om väldigt låg intelligens och historielöshet hos kommunisterna.

Vi vill bara ha ett bättre land.
    Gift i 30 år med en underbar hustru som var Holländsk-Indonesiska. En utlandsadopterad dotter, som är gift med en man från Afrika. De har tre barn, mina älskade barnbarn. [...] Nu gift med Manora från Laos. Hon hade med sig två barn med ”invandrarbakgrund” (hatar ordet). Dottern är gift med en finländare och har ett barn (med—). Sonen är ogift, men har en amerikansk flickvän (som just nu bor hos oss), som han träffade under sin skoltid i Manilla, Filippinerna - See more at: sdkuriren.se/aftonbladet-gor-karlek-till-hat/
    ”Jag är rasist. Stolt rasist. Gift i 30 år med en underbar hustru som var Holländsk-Indonesiska. En utlandsadopterad dotter, som är gift med en man från Afrika. De har tre barn, mina älskade barnbarn. [...] Nu gift med Manora från Laos. Hon hade med sig två barn med ”invandrarbakgrund” (hatar ordet). Dottern är gift med en finländare och har ett barn (med—). Sonen är ogift, men har en amerikansk flickvän (som just nu bor hos oss), som han träffade under sin skoltid i Manilla, Filippinerna. [...] Men jag är rasist. - See more at: sdkuriren.se/aftonbladet-gor-karlek-till-hat/
  • La haine des Arabes
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 20:23:55 följande:

Alldeles oavsett skäl, är det rätt att publicera, namn, bild, adress och telefonnummer tillsammans med en text som uttrycker just det du beskriver?

Eller den invandrarfamilj i Strängnäs som under en kortare tid fick LÅNA ett hus som senare skulle rivas men som Sd-politiker och andra "trevliga" människor spred som att familjen var missnöjd och kommunen gav dem det huset. Är det rätt att publicera deras adress på nätet?

Avpixlat och Flashback har under flera år gjort sitt bästa för att publicera fullständiga uppgifter på en rad människor, "PK-media" ligger långt efter där.
    Har du läst det på dom vänsterextrema hatsajterna Slutpixlat och Interasistmen?

Dom här vänsterextrema hatbloggarna drivs av arbetslösa kommunistungdomar, deras socialbidrag bekostas bland annat av mig och jag tycker inte det är ok.

Vi måste sätta ett stopp för näthatet och bidragsmissbruket. Är du med mig i det "sjuttiofemman"?

• La haine des Arabes
    nihka skrev 2014-01-03 20:33:27 följande:
    Har du ingen aning om "neger" är ett rasistiskt uttryck eller är du bara inte intresserad av att ta avstånd från att någon av "dina kära vänner på FL" använder rasistiska uttryck när de diskuterar här?

Konstigt, så många SDare här i tråden och INGEN har reagerat, men när någon påstår att SDare uttrycker sig rasistiskt då jävlar blir det reaktioner inte minst från dig själv.

Personen som fällde kommentaren "neger" tycker själv att "rasistkortet" ska lämnas tillbaka till olika årtionen var gång någon påstår att något är rasistiskt. Hen kör med denna repriskommentar så personen själv  - en mycket passionerad SDare - tycks inte (vilja) förstå att "neger" är ett rasistist sätt att uttrycka sig på. Är det på samma sätt med dig?
    Neger kan uppfattas som nedsättande enligt saol www.svenskaakademien.se/svenska_spraket/svenska_akademiens_ordlista/saol_pa_natet/ordlista

Herregud, det är ett väldigt vanligt ord som brukats i alla år och är absolut inget rasistiskt, vart har du fått det ifrån? Ordet dum uppfattas också som nedsättande.

Ska du fortsätta diskutera här får du skärpa dig, det enda du verkar vilja är att nedvärdera folk och ställa grupper emot varandra.

Vill du säga något och argumentera så är det ok, du kör inte riktigt fair play tycker jag.

Trist!
  • La haine des Arabes
    nihka skrev 2014-01-03 20:50:07 följande:
    Finns det INGEN SDare som vill fördöma användandet av det rasistiska ordet "neger" och den som använder uttrycket och därigenom sälla sig till  SDs "nolltollerens mot rasism"?

Eller Jimmy Åkersson kanske använder ordet "neger" hela tiden och uppmuntrar alla SDare att göra samma sak för att man både inom partiet och övriga samhället anser att "neger" inte är ett rasistiskt utryck? Kan någon icke-rasistiskt SDare kanske bringa klarhet i frågan?
    Det är inte något rasistiskt ord

Tyvärr gumman, hela julen har vi använt det vanliga ordet i min släkt utan konstigheter, barn som vuxna.

Jag tror tyvärr att du fått en skev bild av verkligheten av att läsa dom här hemska hatbloggarna där allt förvrängs enligt kommunisternas önskemål.

Jag är ledsen nihka.
  • La haine des Arabes

Kraftig ökning av asylsökanden under 2013, den brutala och extrema mängden som kom 2012 har ökats med gigantiska 24%

Vi skiljer oss allt mer ifrån dom normala och ansvarsfulla delarna av Europa   Det är hemskt det som sker nu, nästan 200 utanförskapsområden, bostadsbrist och inga arbeten ;-(

avpixlat.info/2014/01/02/kraftig-okning-av-asylsokande-2013/

Dom demoniska, mörka vänsterliberala krafterna fortsätter att misshandla oss, men vi ska klara oss ur krisen.

SD 2014

Svar på tråden Varför hatar folk SD?