Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Enter Sandman skrev 2014-03-19 08:21:57 följande:

Alltså vad vet du om IES egentligen?
    Det är en skola som är väldigt proffessionellt skött, en skola där man bryr sig om eleverna, alla från mattanterna till ledningen. En skola som uppvisar ett mkt högt kunskap och trivselvärde i en tid då dom flesta andra skolor rasar i undersökningarna.
    Den här skolan är mångkulturell, jag skulle tippa på att åtminstone 50% av eleverna har en eller båda föräldrarna som är från ett annat land.
    Även personalen som är handplockad från världens alla hörn är i lika hög grad dom från andra länder.
    Det här är en internationell skola, vi pratar om.

Att låta eleverna vara beroende av en som tycker illa om dom, som ser dom som andrahandsmänniskor och som vill kasta ut dom ur det här landet, och som har samma känslor för deras familjer.
    Att låta eleverna vara tvungna att konfronteras med ett sånt hat varje dag och dessutom i beroendeställning för kunskap och för betyg, Och du ska veta att nu pratar vi om mycket ambitiösa elever.
    Det vore rakt av olämpligt och elakt mot eleverna.

Skulle jag som ateist vara lämplig som präst.
    Skulle en körkortslös vara lämplig som taxichaufför.
    Skulle en pedofil vara lämplig som förskolelärare.
    Skulle en aktiv alkoholist vara lämplig som vårdare på ett hbthem för ungdomar med drogproblem.
    Skulle en Hells Angelsmedlem vara lämplig som hovrättsdomare.

Om du svarar ja på dom frågorna anser jag att du saknar omdöme.
    Om du svarar nej, anser jag att du är en hycklare.

Det här handlar inte om en sd.s rätt att få sprida sitt hat och propaganda fritt till elever.
    Det handlar om elevers rätt att få vistas i en skolmiljö som är fritt från sånt och där all personal delar dom värderingar vi har satt upp för vårt skolväsen.
    Åh herreminjävlajesus vilket skitsnack. Men du skulle passa på Expo eller dylikt.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Enter Sandman skrev 2014-03-19 08:31:03 följande:

Och vad vet DU om IES?

Men tack för komplimangen. Solig
    Det jag vet är att när man nekas arbeten för sina politiska sympatiers skull är det något som är galet.

Det är en sak om man i sin yrkesroll propagerar för sitt parti, eller försöker ragga röster eller värva medlemmar - men att sparka någon bara för att vederbörande inte röstar på det "värdegrunden" föreskriver är fan inte okej.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-03-19 08:41:00 följande:
    Eller ska en person som är aktiv inom ett parti som hätskt till och vill avskaffa mångkultur arbeta i en organistaion som bygger på mångkultur?
    Det finns säkerligen folk som inte är sverigedemokrater el. dyl. men som ändå inte rakt av slickar i sig vad "värdegrunden" föreskriver, ska man sparka dem också?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-03-19 08:51:05 följande:
    Värdegrunden är inskriven i skollagen. Man kan inte börja tulla på den bara för att ett parti som inte lever upp till den röstas fram och får mandat i riksdagen.
    Det hade varit intressant om någon som på förhand inte bestämt sig för att mångkultur är ett absolut måste och SD således är ren ondska utredde hur det låg till med det där med kompatibilitet med den s.k. värdegrunden.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-03-19 08:54:36 följande:
    Det blir ju mer identifierbart om personen är aktiv inom en organisation som uttrycker sin ideologi än om personen är exempelvis privathomofob, så de kanske få gå oftare.
    Ja. Som sagt, hänger man fram offerkoftorna så beredvilligt ska man fan inte spela överraskad när de också används sedan.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-03-19 09:00:15 följande:
    Jag förstår inte vad du menar. Förklara.
    "Som sverigedemokrat kan det till och med hända att man blir av med jobbet på grund av sina partisympatier" kommer det säkert att heta nu, med hänvisning till bl.a. detta fall. Varpå folk på din sida kommer att replikera något i stil med "sluta med den där offermentaliteten, era patetiska nollor". Kanske med en skratt-smiley efter för att riktigt visa hur fel "de andra" har.

Det blir lite som att lämna målet vidöppet och sedan bli ledsen när någon sparkar in en boll i det.
  • Vitrysk hockeyhjälte

På vilket sätt omfattar formuleringen "det laglösa ogräset" alla invandrare i Tensta? De som inte kravallar mot snuten ingår knappast i den gruppen. Ser det ungefär som lika grovt som att kalla knivviftande nazister eller stenkastande AFA:iter för "pack".

• Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-03-20 10:15:05 följande:

Och medan folk skyller problemen på fattiga och maktlösa människor, kan se mäktiga fortsätta nästan ostört att tillskansa sig fler och fler fördelar utan att nästan någon kräver ansvar från dem.
    Vadå "skyller på fattiga och maktlösa"? Mitt intryck är snarare att de som oftast beskylls för att saker och ting inte gått som man önskar i det här landet är politiker snarare än invandrare och fattiga. Det tycker jag är något många missar i sin iver att hetsa mot SD.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-03-20 11:20:34 följande:
    Jag förstår vad du menar, men håller inte riktigt med. Jag tycker extremt mycket fokus ligger på invandrarna. Att mycket av ilskan vänds mot invandrarna. Att segregationen och våldet och brottsligheten beror på att vi tar in fler människor.

Så gott som alla förslag som läggs fram som lösning på dessa påstådda "invandringsproblem" handlar ju om att försämra för gruppen invandrare, att de är invandrarna som ska få det sämre så att "de riktiga svenskarna" eller "de som redan är här" ska kunna få det bättre?
    När gick SD eller andra invandringskritiska till hårt angrepp mot de verkliga makthavarna? När la man fram något förslag som krävde ansvar av dom som faktiskt tjänar mest på det system vi har nu? När föreslog man restriktioner eller nedskärningar som drabbar de rika och inte främst mot invandrare?

Jag hetsar inte mot någon. Jag skriver min åsikt och utgår från de fakta jag har.
    Det är min och många andras åsikt att vi i nuläget tar in fler människor än vi kan "hantera", i den bemärkelsen att vi inte erbjuder något annat än människoförvaring. Det är som om politikerna tror saken är biff så fort någon fått PUT, då har de liksom gjort sitt för att säkra den framtida arbetskraften eller vad de nu anser sig ha för skäl. Det fungerar inte.

Det var inte dig jag syftade på när jag talade om att hetsa, ber om ursäkt om det var otydligt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 13:46:50 följande:
    Lustigt hur detta enbart gäller invandring, dock. Vaginalinvandring inte bara går obemärkt förbi, utan till och med uppmuntras av SD. Kan vi inte ta emot fler kan vi inte ta emot fler, PUNKT. Inte så att vi inte har råd med invandrare, men har råd med de MYCKET dyrare vaginalinvandrarna (aka barn).
    Å andra sidan har åtminstone de flesta barn som föds någon/några som försörjer dem (föräldrar tror jag de kallas) tills de klarar av att stå på egna ben.

Men att du inte gillar vare sig barn eller skåningar visar sig gång på gång, du brukar gilla att ta dem som exempel när du inte har något bättre att komma med.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?