Inlägg från: Centurione |Visa alla inlägg
  • Centurione

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-12-04 13:59:40 följande:
    Kan de inte använda våld när argumenten tar slut så tar de till personangrepp. Som vanligt alltså.
    Det är inga andra än vänstern som tar till våld i det svenska politiska landskapet - och det tror jag nog att du vet.
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-12-04 13:58:22 följande:

Nu är det bevisat, som 87% av väljarna redan kände till: Sd-väljare är intoleranta och främlingsfientliga.

mobil.dn.se/debatt/det-ar-framlingsfientlighet-som-utmarker-sds-valjare/

Fast dom där frågorna var ju konstigt ställda. Hade jag fått frågan om jag valt en muslim som granne, och jag inte hade fått veta något annat om honom, så hade jag också svarat nej - på grund av att min erfarenhet säger mig, att RISKEN att denne granne skulle föra med sig en rad typiska invandrarproblem till min trappuppgång och gård är mycket större än en svensk ska göra det. Det är inte samma sak som att man hatar muslimer, vilket dom som nu tolkar undersökningen vill ha det till. Det är en ren sannolikhetskalkyl, byggd på fakta från bl.a. BRÅ samt egen erfarenhet, och avsedd att skydda ens familj och en själv.

Hade frågan däremot lytt: "hade du velat ha Ahmed, 50 år, ensamstående, muslim, samt läkare på din lokala vårdcentral, som granne"? så hade svaret blivit helt annorlunda. 
  • Centurione
    Digestive skrev 2014-12-04 17:29:48 följande:
    Ett land överlever inte 30 år av en befolkning som sjunker stadigt i antal. Ingen bär skuld för det utan ett ekonkmiskt system som kräver ständig tillväxt, för att blott kunna behålla en JÄMN standard, så KRÄVS det här utav länder och så länge som människor behövs för att skapa tillväxt. Efter västvärldens modernisering så finns det inte längre några omfattande projekt som skapar en hög efterfråga i sig och därmed har den inhemska marknaden börjat spela en mer och mer central roll, precis som investeringar och export till u-länder som just genomgår samma modernisering fast på efterkälke.

Ska Sverige klara sig i längden utan invandring så behövs något av följande altkernativ; 1.) ett ekonomiskt system som bygger på någonting annat, som planekonomi (av ingen annan anledning ön att det just inte bygger på ständig tillväxt som den friliberala kapitalistsystemet, fullt medveten om begreppens natur men det handlar enbart om den tekniska skillnaden mellan dess två olika ekonomiska system), 2.) något nytt alternativ som ironiskt nog Miljöpartiet nosar på idag eller 3.) att svensken förökar sig i hållbar mängd.

Det går tyvärr inte att göra som man vill helt konsekvenslöst och ser man på tillväxten i de allra fattigaste länder så ser den likadan ut som för Finlands, Danmarks och snart Tysklands idag - den står stilla, en stillastående tillväxt = dödsläget man måste komma ur, innan skuldberget börjar norpa resurserna som behövs för att upprätthålla standarden.

Och ja, så ser verkligheten ut. Fråga exakt vem som helt med om så doktorrand i national- och makroekonomi eller sök i ämnet om så i år av förkorvning.

Tar man inte hänsyn till det här så klarar bara Sverige av invandringspausar pö om pö (precis som alla andra länder under samma ekonkmiska system, som idag kan ses som globalt).
    Det är ingen som är intresserad av dina röriga inlägg om hemkokade nationalekonomiska teorier. Jag ids inte ens läsa dem längre.
  • Centurione
    Digestive skrev 2014-12-04 17:29:48 följande:
    Ett land överlever inte 30 år av en befolkning som sjunker stadigt i antal. Ingen bär skuld för det utan ett ekonkmiskt system som kräver ständig tillväxt, för att blott kunna behålla en JÄMN standard, så KRÄVS det här utav länder och så länge som människor behövs för att skapa tillväxt. Efter västvärldens modernisering så finns det inte längre några omfattande projekt som skapar en hög efterfråga i sig och därmed har den inhemska marknaden börjat spela en mer och mer central roll, precis som investeringar och export till u-länder som just genomgår samma modernisering fast på efterkälke.

Ska Sverige klara sig i längden utan invandring så behövs något av följande altkernativ; 1.) ett ekonomiskt system som bygger på någonting annat, som planekonomi (av ingen annan anledning ön att det just inte bygger på ständig tillväxt som den friliberala kapitalistsystemet, fullt medveten om begreppens natur men det handlar enbart om den tekniska skillnaden mellan dess två olika ekonomiska system), 2.) något nytt alternativ som ironiskt nog Miljöpartiet nosar på idag eller 3.) att svensken förökar sig i hållbar mängd.

Det går tyvärr inte att göra som man vill helt konsekvenslöst och ser man på tillväxten i de allra fattigaste länder så ser den likadan ut som för Finlands, Danmarks och snart Tysklands idag - den står stilla, en stillastående tillväxt = dödsläget man måste komma ur, innan skuldberget börjar norpa resurserna som behövs för att upprätthålla standarden.

Och ja, så ser verkligheten ut. Fråga exakt vem som helt med om så doktorrand i national- och makroekonomi eller sök i ämnet om så i år av förkorvning.

Tar man inte hänsyn till det här så klarar bara Sverige av invandringspausar pö om pö (precis som alla andra länder under samma ekonkmiska system, som idag kan ses som globalt).
    Dessutom: är det ökad folkmängd man vill ha, så ska det vara en ökad mängd svenskar i vettiga familjer. Det gäller att få tvåbarnsmammorna att föda ett tredje barn, samt att få alla (fortfarande alla vettiga) svenska kvinnor att tänka igenom barnfrågan tidigare, före 30. Så att de inte skjuter upp den tills de inte längre kan få det antal barn de vill ha, av åldersskäl.

Detta är något som i förlängningen kommer att följa med sverigedemokratisk politik, eftersom denna kommer att avskaffa genustramset och upphöja moderskapet och andra normala feminina livsyttringar och intressen - i stället för att försöka uppfostra småflickor till antingen lastbilschaufförer eller karriärister.
  • Centurione
    Det var naturligtvis inte bra, men du kan inte beskylla ett helt parti för vad EN sympatisör gör. 

Det här yttrandet av professorn visar förresten att han var fientlig till Sd från början - att han hade en agenda med sin undersökning:

? Det är bara väldigt osmakligt och otrevligt. Och inget något annat partis sympatisörer skulle ägna sig åt. SD skiljer sig lite från de andra där. Det är väl tyvärr inte ovanligt. Om man skriver något negativt om SD så får man hot.
  • Centurione
    Centurione skrev 2014-12-04 18:21:53 följande:
    Det var naturligtvis inte bra, men du kan inte beskylla ett helt parti för vad EN sympatisör gör. 

Det här yttrandet av professorn visar förresten att han var fientlig till Sd från början - att han hade en agenda med sin undersökning:

? Det är bara väldigt osmakligt och otrevligt. Och inget något annat partis sympatisörer skulle ägna sig åt. SD skiljer sig lite från de andra där. Det är väl tyvärr inte ovanligt. Om man skriver något negativt om SD så får man hot.
    Jag menar: detta är alltså rena lögner, och inget han borde påstå om han vill framstå som seriös. Utan att ha bevis.
  • Centurione
    Velouria skrev 2014-12-04 18:20:27 följande:
    Jo, det är många som är intresserade. Men då krävs det också en viss förståelse för den verklighet som personen beskriver. Denna förståelse saknar sverigedemokrater till största del av någon anledning.
    Jag har mycket god förståelse för det mesta här i världen. Ett land skiljer sig inte från en gård där man lever på självhushåll. Lika lite som gården kommer att blomstra om bara vissa i hushållet deltar i arbetet på fälten, med djuren, livsmedelsproduktionen, textilproduktionen, snickar- och smedarbetet, hushållsarbetet etc., medan andra bara latar sig, så kommer ett land att göra det.

Nationalekonomin bygger på att så många som möjligt bidrar med så mycket som möjligt - där ger jag Alliansen rätt! Trots att de senare vägrade ta in den faktor i ekvationen, att många av de invandrare de fortsatte att släppa in aldrig skulle komma att lönearbeta här. I ett "riktigt" arbete som producerar något menar jag nu, och inte bara är sysselsättning för individen.
  • Centurione
    Velouria skrev 2014-12-04 18:27:59 följande:
    Vad är lögner?
    Att inget annat partis sympatisörer skulle hota någon. Det stämmer ju inte. Våldsvänstern är de allra värsta. Har dock aldrig hört att kristdemokrater t.ex. hotar någon...
  • Centurione
    de Robespierre skrev 2014-12-04 19:06:59 följande:
    Kontrollfråga: Hur många muslimer känner du själv?
    Många. Jag känner och har känt i synnerhet kurder (från Turkiet) och iranier. Sedan känner jag genom kyrkan en hel massa syrianer - som ju är kristna och inte muslimer, men som har större delen av kulturen inklusive hederstänket gemensamt med muslimer ändå. Lite känner jag även mina somaliska grannar - pratar med dem i tvättstugan och så (när de för sjuttioelfte gången tagit min tvättid, och påstår att de inte kan förstå bokningstavlan)...
  • Centurione
    Centurione skrev 2014-12-04 19:56:59 följande:
    Många. Jag känner och har känt i synnerhet kurder (från Turkiet) och iranier. Sedan känner jag genom kyrkan en hel massa syrianer - som ju är kristna och inte muslimer, men som har större delen av kulturen inklusive hederstänket gemensamt med muslimer ändå. Lite känner jag även mina somaliska grannar - pratar med dem i tvättstugan och så (när de för sjuttioelfte gången tagit min tvättid, och påstår att de inte kan förstå bokningstavlan)...
    ...och nu glömde jag några libaneser.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?