Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Rataxes skrev 2016-03-26 20:53:55 följande:

Nu när såssarna tar tillbaka väljare från SD, betyder detta att dessa väljare inte är rasister längre eller är det så enkelt att "nazisterna" kommit hem igen?

Och betyder det att du anser att alla som röstar på SD är rasister? Eller betyder det att du anser att alla som röstar på SD är nazister?
  • nihka
    Rataxes skrev 2016-03-27 15:31:44 följande:
    Jag kan bara tolka det som att socialdemokraterna lockar till sig en hel del  "lågutbildade, arbetslösa främlingsfientliga väljare med en fruktansvärd människosyn" - och det säger ju en hel del om det socialdemokratiska partiets värdegrund
    Och betyder det att du anser att alla som röstar på SD, förutom att vara rasister och nazister, är "lågutbildade, arbetslösa främlingsfientliga väljare med en fruktansvärd människosyn"?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-03-27 17:17:33 följande:
    Nog tycker jag att man på goda grunder kan vara kritisk mot SD, men om man som Rataxes uppenbarligen gör anser att partiets väljare är stöpta i exakt samma form så tycker jag att man glömmer att även SD:s sympatisörer är människor och individer.

Sunda förnuftet säger ju att ett parti som lockade 13 procent av väljarna inte enbart kan bestå av arbetslösa. Så det är säkert i egenskap av godhetsapostel Rataxes uttalar sig om SD:s väljare.

Själv tycker jag att det är bra att allt fler utesluter möjligheten att rösta på SD, jag tror inte att ett sådant beslut i sig innebär särskilt mycket på kort sitt för deras åsikter - men det innebär förmodligen att de också lämnar SD-subkulturen och därmed minskar risken för radikalisering.

Dessutom lär det finnas en hel del väljare som proteströstat med SD i syfte att visa sitt missnöje med de andra partiernas invandringspolitik, de kan till stor del vara dessa som återvänder till S och M.

Men självklart är det absurt att som Rataxes tro att alla SD-sympatisörer har exakt samma åsikter.

Jag är övertygad om att den här utvecklingen kommer att fortsätta, de minst troende lämnar och till slut återstår bara den sorten som tror att invandrare har lägre IQ och att svenskarna är offer för en gigantisk konspiration som kommer att leda oss mot katastrofen.
    Sunda förnuftet ja, det är inte alla som har det.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-03-28 02:00:44 följande:
    Jag antar att du sett DN/IpsosSolig

www.dn.se/nyheter/sverige/regeringens-flyktingpolitik-lockar-sd-valjare/
    Ja, de ombytliga väljarna strömmar ut ur SD - partiet som troligtvis har flest "otrogna" supporters.

Bara en portion av de som stödjer SD stödjer deras främlingsfientliga assimileringspolitik. Inget annat riksdagsparti vill ha assimileringspolitik så det går ju inte för SD att leta samarbetspartners bland riksdagspartierna. Nazistiska Svenska Motståndsrörelsen vill däremot i likhet med SD ha assimileringspolitik så de får väl slå sina påsar ihop och jobba för gemensam sak.
  • nihka
    staffe5 skrev 2016-04-10 09:05:40 följande:

Så länge det finns en 15-20 % (främst då vänsterpartister och miljöpartister)  som vill att Sverige skall gå från en nationalstat (där gemenskapen utgår från kultur, historia, språk, värderingar och normer) till ett slags multikultisamhälle (där gemenskapen endast utgår från att vi skall ha samma rättigheter och skyldigheter) så kommer nationalistiska partier som SD fira triumfer. Skillnaden är att dessa 15-20 % inte alls får samma utrymme/styr debatten som tidigare (det är väl en och annan, t ex Aftonbladet ledarredaktion, som fortfarande fäktar emot). Tror att många av den stora majoriteten av befolkningen blev mycket oroliga när de övriga etablerade partierna inte våga ta tag i migrationsfrågan, många undrade ju vad är det som händer med vårt land ? Sanningen är ju att en majoritet vill strama åt/minska invandringen till Sverige och inte stödjer "multikultitanken" (och detta behöver man inte vara rasist för att tycka, även om vissa av de 15-20 % säkerligen anser det), vilket ledde till en hel del proteströster på SD. Det som avgör SD:s framgångar på kort sikt är S och M migrationspolitik, är det så att det fortsätter att komma 2000 flyktingar  i månaden så kommer nog SD ligga mellan 15-18 %, men så fort politiken ändras/det börjar komma in flera så kommer SD:s opinionssiffror öka i motsvarande grad (delar här Göran Greiders åsikt om att SD idag hade legat på minst 35 % om vi fortsatt att ta in lika många flyktingar som i höstas). Detta är också något som de etablerade partierna är fullt medvetna om, vill man vinna valet 2018 så måste man fortsätta driva en åtstramande migrationspolitik.

Jag kan ju inte tycka att få 12,86% av rösterna i ett riksdagsval är någon "triumf" över de övriga 87% som valde att INTE lägga  sin röst på SD. Inte heller när SD låg som högst i opinionsmätningarna var det någon "triumf" över den stora majoritet som INTE sa sig stödja SD.

Stick i stäv med SDs tankar om sin egen centrala position i universum så styrs inte alla andra riksdagspartier av SDs agenda. Man stramar inte åt flyktingmottagandet för att vinna röster från SD utan för att man behöver anpassa efter situationen, precis som regeringar gjort tidigare långt före den förste SDaren ens kunde säga heil. Det är bara SD-propaganda att man inte pratar invandring bara för att man inte pratar invandring på det sätt SD vill med sin sunkiga assimileringspolitik. 
  • nihka
    Tom Araya skrev 2016-04-14 19:56:22 följande:
    Jag har inte mycket över för SD, men här är i alla fall en SD-relaterad nyhet som borde höra hemma i tråden.
    SD vinner i domstol Lunds kommun bröt mot lagen
    LUND
    Toppdelad
    Sverigedemokraten Ted Ekeroth får rätt Lunds kommun bröt mot lagen när politikerna beslutade att använda byggnader till ensamkommande flyktingbarn utan att invänta bygglov. Det har förvaltningsrätten kommit fram till.

www.sydsvenskan.se/lund/sd-vinner-i-domstol--.../
    Strålande. SDs jurister har hittat ytterligare ett sätt att jävlas på. Om Ted Ekeroth får som han vill så får kommunen betala böter till sig själv för att man agerade i ett krisläge.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-03-28 12:47:13 följande:
    Min personliga gissning är att ganska många av de som lämnar SD kommer att tala rätt tyst om vad de sympatiserat med, särskilt som jag tror att SD kommer att radikaliseras i takt med att allt fler lämnar.
    Det tror jag också av just den orsaken du tar upp men också för att så länge de gick framåt kunde de som hoppade på tåget känna sig som en del av en framåtrörelse, men vem vill deklarerar nu att "jag var med på det sjunkande skeppet"? 
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2017-01-03 21:24:50 följande:

Hittade precis den här tråden. Tror inte att jag står ut med att läsa lla 2339 sidorna.

Här är mitt lilla bidrag.

Till och med sverigedemokaterna själva hatar partiet.

www.svt.se/nyheter/inrikes/interna-brak-i-sd

"Det är så fruktansvärt ruttet och korrumperat att det inte är klokt"

SVT har varit i kontakt med en lång rad nuvarande och före detta sverigedemokrater i Uppland (de flesta vill vara anonyma) som alla berättar om en ledning som ägnar sig åt ovälkomna hembesök, bryska övertalningsmetoder för att få personer att rösta på ?rätt kandidater? på kommande möten och utfrysning av medlemmar som opponerat sig.
    Jo, det är somligas bild av vad "demokrati" innebär.

Ditt inlägg kanske passar här också?

http://www.familjeliv.se/forum/thread/74034344-smutsiga-sanningar-om-sd
  • nihka
    absalon skrev 2017-06-08 21:21:00 följande:

En rejäl uppstädning av SD är nödvändig. Uteslutningarna duggar alldeles för tätt. Mycket tätare än i övriga partier. En massa mysko figurer tycks ha sökt sig till SD. Partiets anseende står på spel.
    En rad skandaler och uteslutningar i valrörelsens slutspurt kan bli rent förödande för de nyss så opinionsmässigt framgångsrika Sverigedemokraterna. Media rapporterar med förtjusning!

SD har redan städat i flera år och ingenting verkar ha förändrats av det. Det poppar bara upp nya ansikten som kommer med samma gamla skit som de nyss rensade ut.
  • nihka
    PerAhlm skrev 2018-06-04 19:37:37 följande:
    Håller med om att SD ännu inte har den politiska erfarenheten att leda Sverige.

SD är ett relativt nytt riksdagspartier och nya partier brukar ha svårt att finna sin form och det har SD haft.

På tok för många representanter har gjort bort sig och jag tror vi kommer se mindre av den varan efter valet.

I takt med att SD växer kommer man få lättare att finna kompetenta representanter som inte tidigare vågar komma ut som SD:are.
    Jo, det är förståeligt om man har dragit på att komma ut som SDare, men det verkar som det har blivit lite mer accepterat att rösta på och företräda ett rasistiskt parti.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?