Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Billie22 skrev 2015-07-25 03:43:33 följande:

För att de inte tycker att man ska ta pengar från biståndet och använda dem mycket sämre här i Sverige istället för på plats antagligen. Lyxigare uppehälle för tiotal flyktingar i Sverige är tydligen viktigare än att rädda livet på tusentals barn på plats med vaccin, mat och andra akuta åtgärder. Eftersom det är ju det som miljöpartiet och sossarna kallar för rasism.

Röstar inte på SD men förstår verkligen inte hur de kan vara de enda som ser vansinnet i detta. Våra politiker mördar indirekt barn genom att nalla av biståndet. Men tydligen är det bra att göra så.

Ungefär som du indirekt mördar barn för varje krona du låter bli att skänka till "barn på plats". Tänk på det nästa gång du köper en latte.

• nihka
    Smecker skrev 2015-07-28 19:08:13 följande:
    Vi lyfter frågan "Varför hatar SD SD?"
  • nihka

Mycket, mycket bra text:

"Till ni som inte sympatiserar med SD: Jag vill bekräfta den bild av SD som ni har. Bakom den polerade ytan ligger ett ruttet lik. Min vision har alltid varit att kapa de sjuka grenarna inom partiet och få trädet att växa sig stort och blommigt, med en önskan att bygga ett folkhem baserat på likhet, omtanke, samarbete, hjälpsamhet, precis som det Per-Albin Hansson la grunden för. Men jag har tvingats inse att trädet är så pass infekterat att det är bättre att rädda de friska grenarna: de som förstår faran med rasism, sexism och homofobi"

Velouria skrev 2015-07-28 19:05:44 följande:

Här är en f.d. sverigedemokrat dom förklarar varför han lämnade partiet.

jesperwhu.blogg.se/2015/july/darfor-lamnade-jag-sd.html

• nihka
    themia skrev 2015-07-29 15:57:36 följande:

För att inte nämna detta citat:

"Fem år i förbundet, men blott två år som aktiv i partiet, hur kommer det sig att jag kunde avancera så fort? Jo, för att partiet inte har bättre folk. Det säger ingenting om mig, men väldigt mycket om SD."

Är det inte vad hela tiden sagt om SD-sekten, den genomsnittliga begåvningsnivån är inte störande hög.

Det stod ut för mig också. Liksom alla dessa redogörelser av möten med SDare i förtroendeställning som hade en officiell hållning och inte icke-officiell *mörker*.

Det verkar alltjämt finnas gott om uteslutningsmaterial inom SD. De orkar väl som vanligt inte hålla käft någon längre tid *tick-tack-bang!*
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-07-29 18:06:10 följande:
    De kan ju knappast göra sig kvitt rasismen genom uteslutning - hur många skulle bli kvar dåSkrattande
    Ett sätt är väl att göra som de gör nu: omdefiniera var rasism är och kalla protesterna mot rasistiska uttryck för PK.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-07-30 22:56:15 följande:
    Fast jag tvivlar på att normalfördelningskurvan för IQ är så flack att 13 procent kan köpa  en så omåttligt korkad förklaring.

Jag tror att SD:s policy i praktiken kan uttrycka som "Gärna rasist, men ingen VAM-rasim i offentliga sammanhang - åtminstone inte om du inte har kompisar inom - eller hållhakar på - ledningen.

SD måste ha svenska rekordet i politisk korrekthet i termer av hyckleri.
    Hahahaha!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-03-12 23:50:13 följande:
    Ja, det var ett bra tag sen nu det startades trådar i parti och minut om att SD är största parti och att de kommer att få över 50 procent vid nästa val.

Det verkar alltså som att till och med SD:s nätkrigare har förstått att pannkakssmeten har vänt och är på väg ner i pannan igen Solig
    Ja, det har varit väldigt tyst om det. På SD-Avpixlat lever man dock alltjämt  i lalaland och annonserar åt sig själva (ingen annan vill associeras med dem):

"Se till att SD fortsätter vara Sveriges största parti"

Men någonstans djupt inne den svarta sajtens själ finns ändå en strimma av verklighetsförankring när man på samma sida postar:
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-03-13 02:07:10 följande:
    Vi slog vad om en krona en gång avseende ett resultat för SD. Jag vannSolig

Jag dristar mig till att dubbla insatsen och säger att jag slår vad om två spänn att SD kommer att backa i nästa val jämfört med senaste valet. Vågar du sätta emotGlad
    Jag har alltid sagt upp-upp-ner-ut.

Jag hänger på ditt vad så får vi båda två spänn
Svar på tråden Varför hatar folk SD?