Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Aqt skrev 2015-06-19 12:02:12 följande:

Är Danmark, Norge och Finland "rasistiska" som har motsvarande SD i regeringen eller är Sverige extremt i tolkningen av vad " rasism" är?

Kan det vara så att våra grannländer ser Sverige som ett skräckexempel med tanke på segregerade utanförskapsområden, ökad muslimsk fundamentalism, fallande skolresultat i invandrartäta områden, extrem bostadsbrist, ökade kostnader för migrationsverket (157 miljarder kr till 2019), invandrarkriminalitet o.s.v?

Invandring är också bra om den är balanserad men det är den inte i Sverige. Funns myckat att säga om detta bortom det politiskt korrekta men det tar vi en annan gång!

Glad midsommar!!!

Ingen av våra grannländers "motsvarigheter" till SD samarbetar med SD i europaparlamentet utan har valt att vara med i andra grupper. Inte ens när SDs grupp löstes upp kom något grannland till gruppens undsättning.

Kan det vara så att våra grannländer ser SD som ett skräckexempel med tanke på att man inte vill samarbeta med dem eller ens hjälpa till att säkra upp gruppens överlevnad?

http://www.europarl.europa.eu/portal/sv
  • nihka
    politruken2 skrev 2015-06-19 19:11:36 följande:

Det slår mig att jag blir så påverkad av rubriken.

Varför hatar folk SD?

Om man tänker efter, så hatar "folk" inte alls (SD), utan var femte är ganska positiva till dem, enligt väljarbarometrarna. Av resterande 80% "hatar" säkert inte alla (SD) även om de inte själva vill rösta så.

Så, rubriken är ju ledande, den skall ju vara självuppfyllande, så att man funderar över de argument man kan ha för att inte SJÄLV bli utpekad som "Någon som  är värd att hata" = (SD)are. Guilt by association.

Detta gäller för övrigt nästan ALL politisk propaganda i Sverige.

SD-suffering som startade tråden känner sig uppenbarligen hatad.
  • nihka
    kenneth768768 skrev 2015-06-22 09:55:30 följande:
    Kan det vara så att SD är Europas ondaste parti och att järnrörsskandalen är det värsta som hänt inom hela Europa?

Dvs vi i Sverige är egentligen humanast inom flyktinginvandring, men har i stället blivit drabbade av Europas värsta anti-parti på området?
    Ingen av våra grannländers "motsvarigheter" till SD samarbetar med SD i europaparlamentet utan har valt att vara med i andra grupper. Inte ens när SDs grupp löstes upp kom något grannland till gruppens undsättning.

Kan det vara så att våra grannländer ser SD som ett skräckexempel med tanke på att man inte vill samarbeta med dem eller ens hjälpa till att säkra upp gruppens överlevnad? Jag följer här Aqts "logiska spår" när hen undrade om "Kan det vara så att våra grannländer ser Sverige som ett skräckexempel". Om de gör det, vilket jag betvivlar, så vill de iaf inte ha något EU-samarbete med SD.

http://www.europarl.europa.eu/portal/sv
  • nihka
    Aqt skrev 2015-06-23 07:37:52 följande:
    SD driver i stort sett samma politik i Sverige som Dansk Folkeparti och sina motsvarigheter Sannfinnländarna och Fremskrittspartiet i Norge.

I de länderna behandlas de partierna på ett demokratiskt sätt och utesluts inte i överenskommelser o.s.v.

Men min fråga kvarstår, och jag förtydligar den;

Är Norge, Danmark och Finlands invandringspolitik rasistisk som tar emot färre flyktingar, anhöriginvandrare än Sverige?
    Nej, SD är ett nationalistiskt parti som vill minska invandringen med 90% och bedriva assimileringspolitik såsom Sannfinländarna. Det hörs på namnet om inte annat: Sannfinländarna. Vilka är de andra då? Falskfinländarna? Rasistiskt? Absolut. Fremskrittspartiet i Norge står för integreringspolitik precis som alla svenska riksdagspartier bortsett från SD. Danskt Folkeparti har stått för integreringspolitik men glidit alltmer mot assimileringspolitik - bli som "oss" eller dra/låt dig diskrimineras vilket är ett rasistiskt tänk.

Du menar att i de länderna har andra partier på demokratiskt vis VALT att samarbeta och vad vill du ska ske i Sverige? Att man på odemokratiskt vis ska TVINGA partier att samarbeta med partier man inte vill samarbeta med? Tycker du att man på samma sätt ska TVINGA Dansk Folkeparti och Sannfinländarna   - partier från de nordiska länderna som inte vill vill samarbeta med SD i Europaparlamentet att samarbeta med dem? Man får gruppera sig hur man vill och om ingen vill gruppera sig med en så står man där ensam.

Jag tror du och jag har lite olika syn på demokratibegreppet.
  • nihka
    solaris skrev 2015-06-24 01:05:03 följande:
    Näe, att hata(?) gör ju bara ont i den som hatar!!!
    Och, man kan ju inte försöka hata ihjäl 1/6-del av landets befolkning.
    Så man måste diskutera meningskiljaktligheterna, debattera heter det visst....

Så löser man konflikter utan krig...om det inte ÄR just krig man vill ha....
    "Meningsskiljaktigheter"??? Jag tror visst det kallas olika politiska uppfattningar. Det får man ha i en demokrati. Om man inte vill ha SDs politik är det inget man ska diskutera eller debattera med dem tills man är överens med dem.

• nihka
    KillBill skrev 2015-06-25 07:59:06 följande:
    Vad anser du om Björn Söders uttalande om att judar och samer inte är grupper som är svenskar, om de inte assimilerar sig?
    SDs assimileringspolitik som är helt central för deras invandringspolitik är den ensamt största orsaken till varför man bör motarbeta SD. Inget annat riksdagsparti vill föra assimileringspolitik utan samtliga andra partier är överens om att integrering är det eftersträvansvärda.

Än så länge menar SD att Sveriges minoritetsgrupper ska få ha kvar sin lagstadgade minoritesbefolkningsstatus, men om SD skulle få något inflytande i politiken hur länge tar det innan man riva upp det och föra assimileringspolitik rakt av för alla - bli som "oss"  eller dra/låt dig diskrimineras. Det ligger inte i SDs ideologiska natur att stödja eller ens tillåta minoritetsgrupper i deras nationalistiska samhälle.

Assimileringspolitikens följder kan man se bland annat där kolonialmakter dragit fram och i Kina, Nordkorea och där IS och talibaner härjar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?