Inlägg från: overdose |Visa alla inlägg
  • overdose

Varför hatar folk SD?

themia skrev 2013-12-18 20:41:36 följande:
    Jag tycker att jag var ganska tydlig, men ok då:
    Det är enligt min mening helt ok att hänga ut folk som klart uttrycker hot om våld eller död!

Det handlar om hot som kan tvinga offren att fly och för lång tid leva gömda eller med ständigt polisskydd och med allvarliga konsekvenser för en familj där barnen kanske inte kan gå i skola och där möjligheten att sköta sitt arbete starkt begränsas.

Så, vad tycker du?
    Ja jag vet att du tycker så, man ska hänga ut vissa brottslingar, men inte alla.

Jag tycker att du är vidrig som inte uttalar dig om andra situationer i media.

Vad tycker du om det?

Vad är det som får just dina tankar att vara så rätt och så bra?

• overdose

Nej, det är så äckligt alltså, när man läser inlägg från lägerkommendater som themia. Men det var ju bra att hon nu var tydlig.

I vissa fall är det uppenbarligen väldigt noga. I andra kan man skjuta från höften.

Nu var jag rejält packad senast jag skrev här, men jag förmodar att vi talar om den senaste hetsen.

Vad gäller den kan man fråga sig huruvida det egentligen finns några bevis mellan ip-addresser, inlägg, och människor.

Att koppla en adress till en specifik människa är nog i en rättegång inte väldigt lätt.

Men... det gör nu förstås ingenting, eftersom människor som themia har funnit sitt favorit-hatämne.

Jag gör en kvällstidning och uppretar valda delar av hennes ord. "Det är enligt min mening helt ok att hänga ut folk"

Japp...

Så var det med det.

Och så undrar vissa över hur det kommer att gå med vårt land... men vi vet alla svaret... framtiden kommer att vara mycket mörk, eftersom människor såsom themia bestämmer. De har intet lärt av det förflutna, mer än praktiska konsekvenser, men i anden sitter de fast.

Jag hoppas att jag nu har varit tydlig nog för themia ;) och att inlägget inte raderas, eftersom det - liksom det tidigare - också är ett svar på en fråga.

• overdose
    nihka skrev 2013-12-21 20:50:44 följande:
    Du får gå in och titta på länkarna som postats där Levi Klausen uttalar sig för att hänga med i diskussionen här. Visst blev han utesluten till slut, men hur i helvete förklarar man att han blev fullmäktigerepresentant för SD in the first place? Nazism är inte en kofta man bara hänger av sig. 
    ... voice of reason... men samtidigt är det så att människor kan utvecklas.

Eller?

Och på vilket vis är en enskild politiker representant för ett parti? Skall man tänka på det viset, att gå från det dåliga individuella exemplet, till det allmänna... kan man då rösta på ett enda parti?

Försök nu att vara en människa, och inte som de andra nazisterna här, för du vet... vi i Sverige gillar inte tokidealister.

• overdose

Jag tror grejen i mycket också är denna att vem än Levi Klausen är, så är det ointressant. Sveriges och världens problem stavas inte Levi Klausen, och människor är inte desamma som tankar. Att lyfta fram dem för att vinna en diskussion är inte korrekt.

Vi testar... Levi Klausen tycker detsamma som Themia... betyder det då - enligt henne att hon därför automatiskt har fel? Nej, så är det inte.

Vad som återstår är att man måste inse att nationens framtid och välleverne inte alls har att göra med olika individer, vad de har sagt eller vad de har gjort.

Hade det varit på det viset hade ju Themias, polemik dömt oss för alltid.

Kan det verkligen vara på det viset? Eller finns det något annat och djupare att ta fasta på i politiska diskussioner?

• overdose
    sjuttiofemman skrev 2013-12-21 21:36:30 följande:

Jaså och vad gjorde Sd för bara drygt 10 år sedan? Med uniformer och bomberjackor. Många av dessa människor är fortfarande kvar inom Sd. Så nej, Sd är inte så långt det går att komma från extremism.
    Men, den tanken är ointressant. Uniformer och bomberjackor har inte med politiska budskap att göra, och... om det nu är så att du är politiskt till vänster, varför då säga sådana ord?

De facto är det ju så att du med sådana ord verkar vara mycket konservativ. Och sådan vill du väl inte  vara?

• overdose
    sjuttiofemman skrev 2013-12-21 22:33:39 följande:

Uttömmande svar. Men jag antar att du hade roligt förra söndagen i Kärrtorp när ni fick ur er lite vita kränkta aggressioner? Tänk att vissa ska vara så rädda att de måste slåss.

Och nej, jag är inte någon kommunist. Det verkar vara era vanliga benämningar på meningsmotståndare. Jag är bara en vanlig svensk som är trött på er strävan efter ett totalitärt samhälle där vissa människor inte får existera pga "fel" hudfärg.
    Vad är Kärrtorp för någonting? En plats för extremister? Du måste ha varit där för att veta något om det :D

Kära 75, den enda demonstration jag varit nära var en i fredags som verkade vara emot extremism, och därmed förmodar jag, sådana som du :D

Som tur var fanns där massa poliser så att du inte kunde anfalla oss.

Men var inte ledsen för det, du kan väl sy på kostymer för din ledare i Nordkorea.

• overdose
    dirpower skrev 2013-12-21 23:26:20 följande:
    Att vara för något ger alltid bättre spenderad energi än att vara emot något som ofta upplevs som ansträngande och jobbigt.

Varför ska man vara emot invandringen när man kan vara för den?

Vad är SD för, alltså vill lyfta fram. Inte att de vill vara för en blockering utan för som i utveckling.

Varför ska man rösta på SD om man vill spendera sin energi på positiva tankar?
    SD är för invandring. De andra partierna är emot bra samhällen. Varför vara emot bra samhällen när man kan vara för?

Eller är det så att man skall vara för helt utan tankar om vad politiken innehåller?

Isåfall, jag skapar ett parti vars syfte är att du alltid skall ge mig allt du äger och har. Jag är för.

Vad tycker du?

• overdose
    sjuttiofemman skrev 2013-12-31 20:53:22 följande:

Det är inte de människor som flyr som är skulden till att de inte kan bo kvar, märklig inställning.
    Men avregistrera dig du, antar att du stannar på avpixlat där ingen säger emot dig.
    Vi människor har ett personligt ansvar. Att man väljer att fly handlar inte så mycket om att man inte kan, som att man inte vill - bo kvar.

De allra flesta som kommer hit är ekonomiska invandrare. Det visas ju också av att många av dem  inte alls är några sorts proletärer eller daglönare i sina hemländer.

• overdose
    sjuttiofemman skrev 2014-01-01 13:44:04 följande:

Så det finns inte en enda somalier eller afghan som har högre kompetens?
    Är du medveten om rasismen i ditt inlägg?
    Du är helt ute och cyklar, att någon säger, lägga krutet på, är inte detsamma som att någon säger att det inte finns någon enda individ som kan göra Sverige rikare och lyckligare.

• overdose
    Philipsson skrev 2014-01-02 00:59:40 följande:
    Du och dina Allians-gelikar här på forumet, försvarar kapitalets hegemoni, bankväldet, imperialism och med detta också imperialistiska krig.

Det är däri kampen består. EU-institutionerna, där den verkliga makten finns, befolkas av kapitalets tjänstehjon.

I grunden handlar det alltså om klasskamp. Problemet dock, är att Europas vänster inte har begripit detta.Om denna utveckling fortsätter, kommer medborgarna att sakna fosterland, civilrätt, trygghet, arbetsrätt, socialförsäkingar, allmänna sjukförsäkringar.

Jag tror att vi inom 25 år har ett europeiskt inbördeskrig. Oppositionen gentemot kapitalets hegemoni har nu börjat gruppera sig, att organisera sig politiskt.

Det vi ser nu är vår största utmaning sedan tusentals år, och det är inte omöjligt med inbördeskrig inom bara någon generation.

Som du säger verkar det ju på ytan också som att vänstern inte har förstått, men säkerligen finns det några som välkomnar kaoset och i det ser en möjlighet att få skapa sitt drömsamhälle... alltså... förtryckets samhälle. Det i vilket motståndarna degraderas till reaktionärer som är dömda till undergång... och om det då är fallet, också till att man kan behandla dem hur som helst.

Det är något alldeles väldigt skumt med ett land där nästan alla officiella politiker säger exakt samma sak.

Människor som sjuttiofemman är så totalt övertygade i sin uppfattning. Det är förvisso jag också, men jag är inte så snabb till att döma.

Man kan bara hoppas att människor kan förstå att de kanske inte är så heliga och allomfattande som de vill tro. En människa som sjuttiofemman har ju uppenbarligen en, den andre, och ävenså andra som diskuterar.

Det är inte utan att man funderar över dessas fundamentala bevekelsegrunder. Vad är viktigast för dem? Att få hata några som har en viss uppfattning, eller att få värna om människor de sällan har någon relation till?

För att återknyta till SD - det kan inte gärna vara själva tankarna om hur ett samhälle borde vara, som skulle kunna få människor att hata varandra - istället måste det vara något tidigare, alltså, något i sättet hur vi behandlar andra människor, som kan leda till hat.

Förvisso kan man säga att man skall få behandla andra som man vill, inklusive det hemskaste man kan tänka sig, men om man tänker så har man väl inte längre någon rätt att klaga på nazism, eller rasism?

När man då tänker på människor som sjuttiofemman, nihka, eller fmga, fylls man av hat, för de vet intet om hur man skall behandla nästan. Det är helt enkelt skillnad, på korrekt handlande efter humanistiska idéer, och på handlande efter någon form av tom och kall partibok.

Dessa människor vill ju förstås inte se det, för de kan inte se bortom de enklaste memer. De är såsom människor som tror att det är intressant huruvida man äter fläsk eller inte, eller ber till gud på lördag, eller söndag.

Med sådana människor styrande vårt samhälle kan vi vara mer eller mindre garanterade att få återuppleva äldre tiders misstag.

Som sagt, en barndomskamrats fader satt i läger, och idag finns det tyska judar i familjen, på så vis att en av dem är moder till en av mina bröders barn.

Och i SD finns det ju också judar, vilka tycks säga att invandring med förnuft inte är en så väldigt dum sak. Kan man då inte bara slappna av, och säga att SD vill det bästa för oss svenskar, och att den termen är inkluderande, men att det inte innehåller all världens befolkning?

Vad jag skulle vilja säga till människor som de jag raddade upp ovan är att de borde fundera över om metod är intressant - att vi människor alla är ett är ju inte detsamma som att vad som helst går lika bra med vem som helst. Sådana frågor handlar ju inte bara om etnicitet, utan i förlängningen också personliga preferenser på ett individuellt plan.

Tänker man så kan man se att mänskligheten hör ihop, men att vi ändå har rätt att få tycka olika.

För att förstå nationalisten eller patrioten behöver man inte tänka längre än sin egen näsa, och den egna familjen, alltså vanligt sunt bondförnuft, om gränser för hur man kan trixa med en befolkning.

Jag är övertygad om att vi har mängder av invandrare som passar utmärkt i ett sådant land, och intet hellre vill, än att få ta del av gamla nordeuropeiska dygder. Och vem vet, i sådana dygder kan de säkerligen återfinna mycket av hemlandet.

Att Sverige är världens modernaste land är ju inte detsamma som att rötter är döda. Och säkerligen finns det mer än en svensk som kan berätta om giftermål - både i fjärran land - och hemma, där det mycket tydligt visas att skillnaderna inte måste vara så stora, men att de mycket väl kan vara.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?