Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-05-26 02:36:18 följande:
    Jag har aldrig sagt att det är detsamma. Det kanske du borde ha märkt?

Ändå drar du dina jämförande siffror från två olika val...

Jaja.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Rataxes
    FDFMGA skrev 2014-05-29 13:45:02 följande:
    Hen har nog inte förstått detta.

Inte heller förmått att översätta resultatet  till ett motsvarande resultat vid ett riksdagsval, där väl problemet skulle vara hur tusan ett samarbete mellan S, MP, V och Fi ska kunna fungera i praktiken.

Sossarnas minsta problem skulle väl vara att gnällorkestern och barikhäxeforskarna inte kan räkna, såvida det inte integreras i problematiken kring  grundskolans misslyckande.
    Tänkte skrivit något men avstår
  • Rataxes
    FDFMGA skrev 2014-05-29 17:18:36 följande:
    Tja, jag tror att jag kan räkna ut på ett ungefär vad du skulle ha skrivitSkrattande
    Nja, det var något om någons eufori över F!:s framgång men jag blev osäker på om det var i detta forumet så viktigt var de inte att jag orkar bläddra tillbaks bland allt svammel.
  • Rataxes
    FDFMGA skrev 2014-05-29 21:35:23 följande:
    Ja, det där är lite lustigt. Jag skulle aldrig drömma  om att rösta på F! själv, men jag har inget emot dem som röstar på F!.

Sen är det ju alltid kul att få rätt - och jag skrev att jag trodde att just F! och MP skulle gå framåt kraftigt i valet.

Har man bara de rätta verktygen är det inte så svårt att analysera vartåt opinionsvindarna blåserFlört

Egentligen är det helt osannolikt att MP lyckats så bra att de är största partiet i EU-valet i städer som Stockholm, Göteborg, Uppsala och Lund och om jag inte minns fel i hela Stockholms län.

Det måste bekymra såväl M som SSkrattande

Mnja, förr eller senare måste S väljarna börja inse åt vilket håll det barkar iväg med ett MP-samarbete. S och M verkar nästan stå varandra närmare än vad S & MP gör.

F!-fantasten jag tänkte på hävdade att riksdagsplatser nu var säkrade efter att partiet fått 7% i EU-valet. Hen glömde bort hur det gick för PP som fick 7% i EUvalet 2009 och 1,3% eller vad det var i senaste riksdagsvalet.
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-05-30 10:11:31 följande:

Tack. Snart kan du säga: "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Nihkas briljans. Sverigedemokrat om Nihka". smile2.gif

Läs och lär:

Det beror bl a på att miljömedvetenheten tillsammans med viljan och de ekonomiska förutsättningarna skiljer sig stort mellan medlemsländerna. Det är ju just därför miljön är en mycket lämplig fråga för ett EU-sammarbete. Det spelar liksom ingen roll vad Sverige gör för exempelvis Östersjön om inte de andra länderna runt omkring är med på tåget.

Sedan beror det förstås också på att miljöfrågorna tar plats i nästan samtliga partier så det går inte att mäta miljöengagemanget inom EU enbart på den gröna gruppens mandat även om de är den imponerande fjärde största gruppen inom EU-parlamentet.

www.europaportalen.se/tema/de-gronaefa
    Vill det svenska miljöpartiet öppet samarbeta med gröna drogromantiker i EU tappar de allt förtroende här hemma.
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-05-30 12:05:18 följande:

Det verkar inte så eftersom MP ökade i EU-parlamentet och opinionssiffrorna till riksdagsvalet också pekar uppåt.

Sedan är det bara din åsikt att alla de som tillhör partier med miljöprofil är drogromantiker, eller tänkte du på något särskilt parti?

Det finns partier i den gröna eu-gruppen som är öppet drogromantiska, det var detta som avsågs.
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-05-30 12:55:12 följande:
    Är dessa nytillkomna i gruppen?

Vi kan börja med tyska Die Grünen som vill tillåta privata cannabisodlingar samtidigt som de vill förbjuda försäljning av jordgubbar på vintern och mandariner på sommaren...

Daniel Cohn-Bendit som bossar för den gröna eu-gruppen är för övrigt en välkänd förespråkare för pedofili.

Med detta i åtanke är det kanske inte så konstigt att man hittar många knark och sexbrottslingar bland dömda miljöpartister.
  • Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-06-01 09:32:14 följande:
    en.m.wikipedia.org/wiki/European_People%27s_P...(European_Parliament_group)

Tja, känns lite märkligt att det inte är mer känt att M och KD sitter i en grupp som ofta röstar mot miljöpolitik, mot hbtq(i)-rättigheter, mot abort och för en strängare invandringspolitik. Och som innehåller partier som tvångsförflyttar romer och vill förbjuda gambling och liknande spel.

Men konstigt nog slipper ju just dessa två regeringspartierna väldigt lindrigt undan i media.

Ta bara den här grejen med de "Äkta Moderaterna" - arrangemanget. Media skrev om det. Skrev om att dessa aktivister delade ut citat som Reinfeldt skrev i sin ungdom. Men media valde av någon outgrundlig anledning att inte återge citaten. Citat så främmande från den retorik han har nu att det borde vara rätt självart att ställa stadsministern till svars för dem?

quote=73350194][quote-nick]oOOo oOOo skrev 2014-05-31 23:42:54 följande:[/quote-nick]Inte mig emot. Är det något speciellt du vurmar för? [/quote]
    Inte lindrigare än pajaspartierna F! & MP som i stort sett aldrig utsätts för obekväma frågor. Hur var det nu? skulle inte F! ansluta sig till EU-gruppen med gamla kommunistpartier som knappast gjort sig kända för sin tolerans gentemot HBTQ och jämställdhetsarbete? MP sitter i samma grupp som Legalize-vurmare.
  • Rataxes
    Digestive skrev 2014-05-30 22:25:09 följande:
    Ja, det handlade ju verkligen om drogromantik det där. Lite som att Sverige har en drogromantisk ställning överlag, som tillåter öl- och vintillverkning för privat bruk (och att ytterst få lyfter på ögonbrynet om någon tillverkar dessa produkter med starkare alkoholhalt än tillåtet, måste ju tyda på en ytterst drogromantisk befolkning). Man kan göra sin egen tobak i Sverige - drogromantik!!
    Jag kanske tillhör en minoritet som inte tycker att vi behöver legalisera fler droger. I synnerhet inte någon som fördummar befolkningen ytterligare.

http://www.drogupplysningen.se/artiklar/dummare-av-cannabis

Kanske tycker analkister och miljöpartister att det är något positivt eftersom det lockar fler anhängare till deras irrläror?
  • Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-06-02 10:26:13 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lename...

Jo då. Med tanke på att de är regeringspartier. Med tanke på att det finns massor att hitta och kritisera. Med tanke på att de sitter i en grupp i EU som står för en helt annan politik än den de säger sig stå för. Samtidigt som det finns eu-grupper som borde ligga dem närmare utifrån vad de själva säger sig vilja vara.

Självklart är det svårt att hitta en eu-grupp utan problematiska inslag. Det är ju t.ex. svårt för ett parti som F! att välja då de är rätt unika i sin framtoning än.så länge. Men det finns ju grupper vars själva grundinriktning på politiken är närmare den som M och KD hävdar att de har inrikes. Om de suttit med FP i den liberala gruppen t.ex. hade jag inte varit lika skeptisk.

Och jag vill hävda att både mp och f! granskas på ett sätt som regeringens energipolitik, tillväxtpolitik, utrikespolitik, arbetslöshetspolitik, eupolitik, o.s.v. inte gör.

Här är ett exempel idag om MP. Länken ligger över citatet :)
    Ja det är verkligen en gåta hur S på ett någorlunda trovärdigt sätt ska kunna regera med ett gäng pajasar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?