Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-02-18 00:02:54 följande:

Så vad innebär det att sprida skit? Tråden handlar om varför folk hatar Sd, jag påvisar det gång på gång när Sd inte kan låta bli sina rasistiska utspel. Eller säger en sak utåt men handlar annorlunda. Eller när Sd sprider sin syn på kvinnor och jämställdhet.
    Det finns mycket att ta av, med källhänvisningar.

Är fakta skitsnack?
    Det funkar helt enkelt inte att avfärda vissa sajter som tendentiösa och vinklade för att sedan själv länka till sajter som är precis lika tendentiösa och vinklade och åberopa dessa som "sanning" och "fakta". Det känns lite som att källhänvisa till Wikipedia i en magisteruppsats.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-02-18 08:45:14 följande:

Avpixlat sprider propaganda och hetsar sina läsare genom sitt sött att uttrycka sig. Oftast utan grund. Kommentarsfälten är fulla av rasism och modereras inte enligt svensk lagstiftning. Hade avpixlat haft en ansvarig redaktör så skulle hen ha blivit åtalad direkt.

Interasistmen sprider visserligen också propaganda men har källhänvisningar eller screenshots på sd's övertramp samt är tydliga med vilka som driver sajten. Inga lagbrott tolereras så vitt jag vet.

Vilken sida känns mest seriös?
    Ingen av dem. Båda syftar till att ta billiga och inte alltid särskilt väl underbyggda poänger på motståndarsidans bekostnad. Det generaliseras friskt (eftersom en invandrare/sverigedemokrat har gjort eller sagt si och så innebär det att alla andra invandrare/sverigedemokrater tänker och tycker precis likadant).

Avpixlat källhänvisar för övrigt också. Och att döma en webbsajt utifrån enskilda kommentatorer - ja, det får du väl göra om du vill, men lejonparten av kommentarerna på AP är överhuvudtaget inte så hemska och rasistiska som du vill göra gällande även om det givetvis finns en del rötägg där också.

Det där är förresten ett typexempel på vad jag menar med din debatteknik, det räcker inte att säga att du inte gillar Avpixlat för att du inte håller med dem utan det ska in insinuationer om att det bryts mot lagar och ditten och datten också. Skriver du något om bröderna Ekeroth sticks det in en putslustig parentes om inavel, det räcker liksom inte att vara saklig (framför allt Kent är ju en rätt anmärkningsvärd person som det inte är särsilt svårt att hitta angreppspunkter på) utan det ska gärna hånas och bres på lite extra.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-02-18 10:42:31 följande:

Hur tar interasistmen billiga poänger förresten? Det är ju Sd själva som står för materialet..
    Generaliserandet. En sverigedemokrat säger något puckat = alla andra håller med.
    Som Avpixlat. En invandrare gör något dumt = alla andra invandrare är av samma skrot och korn.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 11:44:26 följande:
    Och för att bemöta någon som likställde avpixlat med IRM, här är en bra artikel som tydligt visar skillnaden även om det inte var syftet med den:

www.interasistmen.se/granskning/avpixlat-hang.../
    De hängde ut sig själva rätt bra, men blev måhända lite purkna när det visade sig att de inte bara fick ryggdunkar på Facebook för sitt fjortisvandaliserande.

Nog för att Avpixlat gick över gränsen (om man nu ska tro på att det gått till precis som IRM skriver, jag kan inte se några skäl aaaaalls till att man inte ska svälja deras sanning rakt av så vi gör väl så) - särskilt synd tycker jag inte om dessa demokratins förkämpar till tonårsflickor för det. Eller hade tonen varit lika ursäktande och överslätande om gärningen burit högerextrema förtecken?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 13:30:27 följande:

Och snälla du, vandaliserande? Kritor vars färg försvinner av sig självt vid nästa regnskur är inte vandaliserande..
    Så de saboterade inte platsen för ett tänkt politiskt möte menar du, eller? Huruvida färgen är vattenfast eller inte spelar absolut ingen roll i sammanhanget. De gjorde bort sig och ditt och flera andras överslätande smakar illa.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 13:28:59 följande:

Hade nazister skrivit dit svastikor och högerextrema slagord så skulle det ha kritiserats ja, men ingenstans skulle namn, adress och skola skrivits ut. Iallafall inte på IRM:s hemsida som detta nu handlade om. Ser du skillnaden?

Så det är okej att Åkesson fick en tårta i nyllet, jag menar han bad ju om det då han visade sig på allmän plats..?
    Naturligtvis anser jag inte det, men med ditt resonemang kan man ju dra det hur långt som helst..
    Nä, det hade väl kommit i Expressen sen med "Researchgruppens" goda minne... Och vad tårtningen av Åkesson har med något att göra förstår jag inte riktigt - fast det fanns säkert folk på IRM som tyckte det var rätt åt honom också. Det har jag läst på Avpixlat, så det måste stämma.

Ser du inte skogen för alla träd annars heller?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 15:27:19 följande:

Om det är offrets fel att hen blir kränkt så är det Åkessons fel att han blev tårtad. Det är ditt resonemang. Eller gäller det bara dina meningsmotståndare?
    Du snackar skit, som vanligt, eftersom du ensidigt gör tonårstjejerna i diskussionen till offer när de inte är de oskyldiga lamm du vill framställa dem som. Att konsekvenserna inte stod i proportion till handlandet må vara hänt, men "offer"? Nej, du fortsätter ditt förringande överslätande och verkar inte vilja fatta vad det är jag försöker säga.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-02-20 11:30:33 följande:

Vad försöker du säga då?
    Du kanske kan kommentera Åkessons syn på att Zlatan inte är svensk i hans ögon, enligt intervjun på youtube som jag länkade till ovan? De flesta på din sida verkar ignorera det :)
    Varför ska jag det? Det får väl Åkesson själv göra i så fall, tycker inte det borde vara upp till mig. Eller är det någon sorts tvång att man måste se Zlatan som svensk?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    M Y L F skrev 2014-02-20 13:04:43 följande:
    Varför är det så förbjudet att diskutera invandringspolitiken? Där ligger ett stort problem för alla dom andra partierna. Sålänge ingen vågar nudda vid ämnet så kommer SD att växa. Det är vad jag tror. Jag kan inte skåda in i framtiden, vilket inte många kan, så det mesta är gissningar.

Det är inte förbjudet, säger de som vet. Det är bara det att all sådan diskussion måste ske på "de godas" villkor, eftersom det är de som ställer upp villkoren för vad som  är rasistiskt och vad som inte är det. Gå utanför den ramen och du blir icke önskvärd i diskussionen. Med eller utan metaforiska järnrör.

Det är samma sak med jämställdhet. Gärna en diskussion, för all del, men först några luntor feministiska problembeskrivningar och annat så man verkligen inser att de enda som kan formulera vad jämställdhet är och hur den bäst uppnås är sådana som kallar sig feminister. Delar man inte den synen vet man inte vad man pratar om och då är det ingen idé att diskutera.

Denna självpåtagna "upplysthet" ter sig ofta ganska kväljande.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-02-20 13:10:00 följande:

Haha kul, du gnäller över att jag inte vill förstå och sen får du chansen att förklara och då vill du inte försöka ens :)

Problemet är inte Zlatan, problemet är att Sd vill dela in svenska medborgare i två lag: etniska svenskar och "de andra". Det bottnar i en rasism som väljarna måste få känna till så de kan rösta välinformerat istället för att tro på den PK-yta som partiet försöker upprätthålla.
    Jag har redan förklarat ett antal gånger, har lite svårt att se vad det gör för skillnad att förklara någonting tio gånger eller elva. Har det inte gått in förut kommer det nog inte att göra det nu heller.

Den här "indelningen i lag" du pratar om, hur ska den upprätthållas rent praktiskt? Vad är det folk i "lag 1" ska få göra som folk i "lag 2" inte ska få? Skulle gärna veta det, eftersom jag själv högst sannolikt skulle ingå i "lag 2" enligt din beskrivning ovan. Guldstjärna om du klarar av att redogöra för det utan att länka till IRM eller dylikt också.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?