Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-01-05 03:36:08 följande:
    Den typen av högrasistiska inlägg som du svarat på här brukar försvinna ganska fort vilket är lite synd för de är så talande.

De kommer med ölen som ett brev på posten.

"När man vill vara sig själv för en stund."
  • Digestive
    hajna skrev 2014-01-05 05:36:04 följande:
    Det tror inte jag heller. Men det är svårt att komma ifrån att SDs tal om "nationer" inte är annat än en bättre förpackad och för nutidsmänniskor mindre oaptitlig version av samma gamla unkna tankegods.

Om Sverigedemokraterna vill åka luftslott så håller det bara så länge. Sverigedemokrater står inte direkt kända för att kunna hålla masken - tänk då hur många smörknivar som nödvändigtvis tillkommer i lådan vid omkring 15%! Skrattande

Tänk bara på vilket skräp som kommer att fylla stolar med dövikt - när det redan nu står 1/6 tomma. Att människor röstar på Sverigedemokraterna betyder inte det samma som att vilja representera dem. Redan nu har de "interna problem" som gör att de inte kan fylla ut stolar och drivvirket som behövs, för att täcka stolar vid omkring 15% - kommer de bara att hitta ur en särskild hög, om de då inte vinner svensken förtroende på sanna grunder. Luftslottet kommer helt enkelt smälla, om det då handlar om ett luftslott.

Sverigedemokraterna kommer troligen bara att förbrukas som en engångsartikel för sin kärnfråga. När immigrationen väl har sänkts och de inte visar sig rumsrena - så kommer de kastas ut på mattan. 
    Varför? Jo, för att svensken hatar rasister, nazister och fascister - de utgör kanske 5% av befolkningens garderobsmänniskor. That simple.

• Digestive
    Philipsson skrev 2014-01-05 11:22:06 följande:
    Fast du är nog rätt ensam om att vilja avskaffa nationerna.

En enkel fråga: Om X genomför ett mord. Var ska han då ställas inför rätta? Vilken lagstiftning ska gälla?

Om inga nationer funnes, skulle ju ingen lagstiftning finnas. Det vore alltså tillåtet att mörda vem som helst. Vill du verkligen ha det så?

Aldrig hört talas om europadomstolen? Föreställ en klustereffekt och täckande regelverk. Ganska starka krafter i världen vill se en sådan framtid unt mer.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-05 11:44:16 följande:
    www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/S...

Ett skäl till att vissa företag anställer invandrare. Utnyttjande kallas det då många satt det i system.

Det infördes såklart för att inte användas, eller nej, det infördes såklart för att bilda opinion åt Sverigedemokraterna, eller nej, högsta troliga nu, det bara hände och Sverigedemokraterna har hittat ett utspillt muffin i Regeringens skrivmaskin som skapade ett fantastiskt type error.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-05 12:23:49 följande:
    Jag är helt för en europadomstol som dömer. Tror straffen skulle bli mer kännbara då.

De kommer nog att kännas i Sverige med efter att Sverigedemokraterna har fått leka i regeringen lite. Inte bara ris med partiet, ganska lite faktiskt - mest risigt folk som gör att de inte kan litas på ordentligt. Men, men, ett eventuellt luftslott spricker fort och under tiden så kan de såklart få göra nytta där det behövs.

Tråkigt att det inte gjordes bättre och genuint efter partiprofilen. Kan nästan se mötena här och där;

X - Så, vart står du i politiken?
    SDY - Jobbar faktiskt för Sverigedemokraterna på kommunalnivå sedan 2010, bla, bla..
    X - *skeptiskt leende med huvudet på sne och en frågeställande paus*
    SDY - Ah, ok, du fick mig, hihi, fniss, fniss, höhö, viff, boing - nynazist då.

• Digestive
    sanna70 skrev 2014-01-05 14:45:17 följande:
    Förvisso, idag räcker det att man ifrågasätter något som har med invandringen att
    göra så är jag rasist. Eller hur ?
    Men faktum är att så är ju inte fallet. Jag har vänner från alla världens hörn och reser gärna
    till andra icke europeiska länder. Jag är även tacksam att vi har fått möjlighet att flytta hit
    och att vi har fått chans till ett nytt bättre liv. 

Det är vissa saker som bör påpekas.
    Det första vi gjorde var att lära oss språket och den Svenska kulturen
    Det andra vi gjorde var att söka arbete och bli självständiga individer.

Inga konstigheter alls.
    Varje gång jag reser tar jag reda på fakta om det landet
    och kultur och anpassar mig efter det.En självklarhet.

Här i Sverige är det lite tvärtom, det sägs att man kan behålla sin kultur
    och religion dock kan man inte räkna med ett arbete och då blir det samhällets ansvar.

Tex om jag söker jobb i Afganistan klädd i T shirt och kort byxa då skulle jag
    knappast få något arbete. Tvärtom, det är högst troligt att jag hade fått fula ord slängda efter mig
    Så, om jag söker arbete där så hade jag sett till att anpassa mig efter deras kultur och normer.
    Större chans till ett bättre liv..

Är jag rasist för mina åsikter ? NEJ, bara ärlig och det är en stor skillnad!

4/10 har inte fått lämna företroendeplatser på grund av kritik mot rådande invandringspolitik. Det kan skrivas hur långt som helst och skapas lyriska epos men faktum kvarstår - Sverigedemokraterna har ett närmare fyra gånger mer utpräglat mönster av rasism/främlingsfientlighet/åsikter och värderingar långt ifrån partiets profilering, än vad folkguppen somalier - som Sverigedemokraterna problematiserar - har ett mönster av kriminalitet. Ett fyra (4) gånger mer utpräglat mönster, fyra (4). Därmed går det inte att lite på dem i mycket eller knappt ens i litet.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-01-05 19:20:21 följande:
    Du menar gemensamma lagar?

Ja, varför inte? Då kan vi äntligen bli av med den extrema sexköpslagen och den extrema abortlagstiftningen.

Ja, till exempel. Vad som skulle råda under sådana omständigheter återstår att se, om det händer. Jo, säkerhet före moral, tack - helt enkelt något etiskt försvarbart. Inte vidare insatt i abortfrågor men samma sak skulle väl möjligtvis kunna appliceras även där, om än mer komplext.

• Digestive
    sjuttiofemman skrev 2014-01-05 22:04:25 följande:

Nja, inte på det sättet som alliansen gör det. "Det ska löna sig att arbeta" innebär att göra det så olönsamt att inte arbeta att man tvingar folk att till varje pris ta vilket arbete som helst. Den typen av retorik använder inte de rödgröna.
    Samma sak med Sd och partierna ännu längre till höger, där talar man om "massinvandring" och svenskfientlighet för att förstärka sina budskap. Eller som Erroll Flynn att "illegala" får sjukvård och tandläkarbesök plus några andra förmåner. Dock undanhåller han att sjukvård och tandvård bara är akuta besök samt att övriga förmåner bara gäller i Malmö stad.

Jag anser att det inte är ett hederligt sätt att debattera.

Så kallade "stolta svenskar" här har ingen heder och menar att de inte behöver någon, för att övriga partier och partianhängare saknar en. Det ger verkligen det här epitetet "stolt svensk" en mening som bär frukt.

Nej, bara nej, de vet inte vad stolthet utgör. De säljer ut den mot en stelopererad rygg för att överhuvudtaget kunna gå rakryggat och nej, faktumet har inte mindre sanning i sig för att andra gör likadant. Att ens resonera så kastar sken över graden stolthet som egentligen finns där.

Har sagt det så många gånger nu men det slutar nog aldrig kännas aktuellt; har det inte gjorts bra så har det helt enkelt gjorts dåligt. Sverigedemokraterna har gjorts dåligt, med tanke på dess potential, ett lågbudgetparti när och där det gäller - tyvärr.

Ett parti med massor av missnöjesröster men som så få svenskar vill och lyckas representera, att redan vid 5% så står 1/6 av mandatstolarna tomma. Skräpet, som överhuvudtaget kommer att lyckas placeras ut, vid 15%, kommer att leda mot partiets självdöd. Jimmie Åkesson kommer att få sänka kraven till "talar svenska" och "visar intresse" för att lyckas skrapa ihop tillräckligt med representer efter valet.

Bla, bla, bla.. Inte meningen att tjattra på som ett lok, men, men.. Så kan det gå. 

• Digestive

Står den här Suffering i direkt anknytning till Sverigedemokraterna eller enbart en anhängare? För den som inte har hållit på lika länge i dessa trådar här. Solig

• Digestive

Lögner och förställning, inte på ekonomisk nivå eller så det drabbar politisk trovärdighet - utan så det drabbar människors anseenden och förutsättningar som människor.

Inget annat etablerat parti eller någon annan etablerad folkströmning, sysslar med sådant. Helt enkelt en klick svensk kultur som önskas bevaras.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?