Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-16 18:33:17 följande:
    Var finns denna kritik? Hur framförs den? Av vem/vilka förs den fram utan att några rasistkort spelas ut?
    Den frågan har du ställt tidigare och fått långa svar på. För min del ligger det främst på kommunal verksamhetsnivå.
  • nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-16 19:02:23 följande:
    Här är Erik ALMqvists efterträdare för den delen, sedan ett år tillbaka.

www.exponerat.info/anna-hagwall-sd-inrattar-s.../

Ungerskinvandrare är hon också, skandal i ett främlingsfientligtpart eller hur?
    Ja stackars järnrörserik. Utesluten ur partiet med enbart feta konsultuppdrag för SD. Hur ska det gå för stackaren och hans mediabolag.

Ungern är ett land med stora problem med rasism och högerextremism och Erik kände sig så hemma i det att han flyttade dit en sväng för att odla "intressanta" politiska kontakter.
  • nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-16 19:53:47 följande:

Jag bryr mig inte vad Erik gör eller inte gör; han är inte del av SD längre och hans tankar och åsikter ska därför inte användas isammanhanget.
    Jodå, han är SD och en mycket uppskattad samarbetspartner även om det internt också fanns de som tyckte det var opassande att belöna någon som gjort fel. Björn Söder talar om att det ännu är lite för tidigt att prata om en återgång till partiet, men hans tjänster värderas högt av partiet. Här kan du läsa om Almqvist och SDs nya mediasatsning, kontraktet är visst värt 4 miljoner kronor för SDs lilla påläggskalv:

http://nyheter24.se/nyheter/politik/738827-hoppade-av-for-att-slippa-muta-almqvist
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-16 23:30:07 följande:
    Jag menar inte kritik mot SD utan kritik mot den svenska invandringspolitiken - som inte går åt "öppna gränser"-hållet.

Nihka påstår att den frågan besvarats, jag håller inte med.
    Bland annat har migrationsverkets interna organisation, luddiga regelverk och den brist på samstämmiga beslut detta ger utrymme för i beslutsprocessen för asylsökande och deras anhöriga tagits upp.

Många ärenden sköts naturligtvis väl, men här finns samlat en del av sådant som inte borde förekomma:

http://meritwager.wordpress.com/2013/10/14/om-miggorna-som-skriver-och-berattar-inifran-migrationsverket/#more-44228
  • nihka
    themia skrev 2013-12-17 17:18:53 följande:
    Wow, vilken ära att bli inräknad alla dessa sanningens vapendragare.Cool
    Så länge jag listas som enemy of the state av massreggaren Suffering vet jag iaf att min moraliska kompass är rätt.

• nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-17 20:35:11 följande:
    Han är inte med där mer som sagt. Sen håller jag med om att alla de som var involverade var provocerande och betedde sig olämpligt. 
    Då kanske det är dags att rota ut honom ordentligt i stället för att belöna honom så som man gör nu - men så fungerar moralen i partiet.
  • nihka
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 20:56:28 följande:
    Varför är du så bekymrad över Sverigedemokraterna? Håller med om att det är ett mycket intressant parti som kommer att skriva historia inom svensk politik, men den här fixeringen kring ett specifikt parti känns inte riktigt hälsosam.

Är det dom vänsterextrema hatbloggarna som triggar fram dom svart-vita tankarna hos er rödingar?

Läs en Allers istället.
    Varför är du så bekymrad över Mig? Håller med om att jag är en intressant person, men är det inte hög tid att hitta ett nytt stalkningsobjekt? Den här fixeringen kring ett specifikt nick känns inte riktigt hälsosam.
  • nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-17 20:59:16 följande:
    Skriv till SDs partiledning istället för här då. Sen vet jag inte om det är någon belöning på något sätt.

Men också som jag skrivit tidigare...
    Jag drar inte slutsatsen att moderaterna och socialdemokraterna är rasister för att några stolpskott sagt sådant.

" rel="nofollow" target="_blank">

" rel="nofollow" target="_blank">

Tycker det passar jättebra att ta upp järnrörsgänget i en tråd som heter "Varför hatar folk SD". 

Vem tycker inte att få fyramiljonerskontrakt är någon belöning på något sätt?

Nu är ju dessa ständiga uteslutningar och otaliga övertramp ett tecken på att det inte handlar om några enstaka stolpskott utan själva essensen i partiet. Om man verkligen vill låta bli att associeras till stolpskotten och vad de står för signar man inte upp dem för affärer för partiet.
  • nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-17 21:38:58 följande:
    Som sagt ditt enda "bevis" för att partiet har dolda agendor, självklart klänger du fast vid det som en schimpans i en banan.

Jag har inte nämnt någon dold agenda. Nu yrar du allt. Jag bedömmer partiet efter vad deras företrädare gör och säger. Järnrörsgängets agenda var glasklar och även vad SD tycker om deras insatser i och med att man fortsätter att hålla dem om ryggen.
  • nihka
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 21:43:54 följande:
    Jag pratar med många fler serru, intressant och intressant, men nog är extremister likt dig själv åt både det ena hållet lärorika att studera, försöker förstå bakgrunden till dom extrema åsikterna.

I ditt fall kan det handla om att du driver ett flyktingboende och gör därför grova pengar då det väller in mena-invandrare över gränsen. Har då inte sett några andra vettiga argument som bakgrund till din asyl-extremism

Börjar det brännas?

Jag är som när du tidigare kände dig spot on arbetslös miljöpartist med psykisk sjukdom.

Vad bra. Fortsätt att prata med många andra av dina nick. Jag är helt övertygad att du får en långt med givande diskussion på så sätt än vad du får med mig.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?