Varför hatar folk SD?
Och du tycker att det känns bra att hjälpa några få istället för 100 gånger fler.
Det där är ju faktiskt inte helt sant, om man tittar på nationalitetssbiten och kulturbiten, då vissa handingar som är olagliga här, tex att slå eller våldta sin fru eller helt lagligt och inte ens ses som något konstigt i vissa länder.
Hedersmord är något annat som är en kulturel prägel att man har ihjäl sina kvinnliga släktingar som man anser ha förstört familjens heder. Det förekommer liksom bara inom vissa kulturer. Där är det viktigt med den inre kritiken, dvs de som tar avstånd ifrån sånthär måste jobba hårt för att förändra attityden hos sina landsmän, för kritik utifrån verkar inte fungera alls. Läste om en rapport angående medling inom familjer där unga tjejer upplevde hedersvåld. Efter att familjerna lovat att ändra sig, så slutade det ändån med tvångsgiftermål för de flesta tjejerna, en hade blivit mördad.
Detta är ett stort problem som mest sopas under mattan, eftersom det är så känsligt att ha kritik eller fördöma företeelser inom invandrargrupper. Det är lättare att itne låtsas om det, för riskerar man inte att få rasist eller SD-stämpeln.
Jag skulle också vilja se en utredning varför i princip alla gruppvåldtäkter begås av män/pojkar med utländsk härkomst. Anledning till att jag anser det är att jag de senaste 20 åren endast läst om ett enda fall där förövarna varit svenska, alla andra där jag har fakta, dvs det är inga gissningar, utan jag har läst domarna och åtalen, så är det folk med invndrarbakgrund.
Du får gärna motbevisa mig, jag mår riktigt illa varje gång jag läser om ännu ett fall (vilket är rätt ofta nuförtiden), och vill inte att det ska vara en "importerad" brottslighet, men mina observationer ger tyvärr den bilden.
Personligen tror jag det har mycket med att göra med den kvinnosyn som råder i det länder där dessa män kommer ifrån. Kontrasten mot att möta svenska kvinnor, som har fri (någorlunda iallafall) sexualitet, klär sig som de vill, gifter sig med vem de vill osv är ju ofantligt mot deras uppfattning att en kvinna är underställd mannen, ska göra som hon blir tillsagd och har förlorat sin heder om hon har sex före giftermål.
Att förövare efteråt i vissa fall skrutit om våldtäkten för alla i sin omgivning ger också en bild av att man inte anser att man gjort något fel, eller inte förstår att det är en brottslig handling i Sverige,
Läste i en norsk tidning där de intervjuat några afrikanska män, och de sa det rakt ut, "Vi våldtar norska kvinnor för att de har ingen heder", och räknade sen upp de exemplen jag gav ovan.
Detta är något vi behöver bli mycket bättre på bemöta, och våga inse att folk i andra delar av världen har inte samma värderingar som oss i alla lägen, och tydligt utbilda dom i vad som gäller här, vilka lagar och regler som gäller i en demokrati och rättstat. Mycket som vi tar som självklart är inte det för någon som växt upp ett religöst styrt samhälle, utan vare sig demokrati, rättssäkerhet eller fungerande välfärd.
För att citera en lärare på SFI "Det räcker inte att lära nyanlända att tala svenska"