Inlägg från: themia |Visa alla inlägg
  • themia

Varför hatar folk SD?

UniqueSnowflake skrev 2014-01-12 00:24:04 följande:

"ångrat sig under galgen"?

Vilket kommunistiskt sätt att uttrycka sig på.

"Galgen" som i "repet om deras halsar"?

Anser du att SD är rasistiskt? Varför då? På vilket sätt då? Slingra dig inte undan nu.
    Men du kan ju fundera på varför så pass många andra-och tredjegenerationsinvandrare vill rösta på dom.

Jag har nu läst igenom mitt inlägg tre gånger mycket noga, och kan tyvärr ingenstans finna något som liknar rasism.
    Du måste ha förväxlat mitt med någon annans inlägg.
    Inget att hänga läpp över, sånt händer. 

"Ångrat sig under galgen" är ett gammalt uttryck de flesta något bildade människor känner väl till.
    Det betyder på ren svenska att man tar tillbaka ett uttalande, när man blivit avslöjad med brallorna nere.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-12 00:49:29 följande:
    Du svarade inte på min fråga.

Anser du att SD är rasistiskt? Varför då? På vilket sätt då? Slingra dig inte undan nu.

(Men du kan ju fundera på varför så pass många andra-och tredjegenerationsinvandrare vill rösta på dom.)
    Jo, jag svarade på din fråga, men det begrep du inte!
    SD är främlingsfientligt, det är vad jag säger och står för.
    Och det är tillräckligt illa.
  • themia

Det finns här på FL ett par (minst, och jag nämner inga namn) som utmärker sig genom att ständigt och oprovocerat göra grova rasistiska uttalanden.
    De blir om och om igen utestängda, men återkommer så gott som genast med nya nicknames för att fortsätta sina rasistiska kampanjer.
    De är möjligen inte representativa för SD i allmänhet, men det faktum att de finns och utger sig för att vara sverigedemokrater är tillräckligt för att man inte ska kunna se SD som ett seriöst parti.

Ju mer av den sorten, desto mer hat mot SD.

(Av rent egoistiska skäl som miljöpartist, kan jag ju tycka att det är helt ok, fortsätt så - för varje gång skrämmer ni bort ytterligare några väljare.)

• themia
    Stormvind skrev 2014-01-14 08:51:48 följande:
    Och eftersom SD blivit anklagade för att vara lögnare är dagens avslöjande ytterst intressant.

www.aftonbladet.se/kultur/article12711238.ab
    Menar du att artikeln skulle göra SD-are mindre lögnaktiga?
  • themia
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-14 13:29:37 följande:
    VIlken störtlöjlig kommentar. Det är DU som hävdar att SD är lögnaktiga. Ingen annan kan vidimera eller bekräfta eller dementera det förutom DU. Har du någon källa på att SD ljuger, ens?
    Om du till att börja med visa VAR jag påstått att SD-are är lögnaktiga!

DU skrev att SD-are anklagats för att vara lögnaktiga och hänvisade till artikel som inte har ett skvatt med saken att göra. Jag undrade hur du hade tänkt, om du nu hade det.

Det får vara nån måtta på väderkvarnsviftandet!

• themia
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-14 15:50:01 följande:
    Öh, sån här är ordningen:

Så, DU menar att SD är lögnaktiga. Vad baserar du detta på?

Att man ska behöva förklara enkel logik för dig.
    Alltså:
    Jag frågade på vilket sätt artikeln gjorde SD-are mindre lögnaktiga (än de eventuellt var innan)
    Mao. Oavsett om de är lögnaktiga eller inte (vilket jag inte tar ställning till) så gör artikeln ingen skillnad

Begriper du nu då?
  • themia
    sjuttiofemman skrev 2014-01-14 20:22:03 följande:

Sd ÄR lögnaktiga, se bara på deras PK-fasad. Det har framkommit vid flera tillfällen att Sd-politiker sagt att de måste lägga band på sig för allt kan en politiker inte säga.
    Att det förekommer en hel del tvivelaktiga glidningar, halvsanningar och fakta plockade ur sitt sammanhang från SD-folk har jag sett många exempel på förutom deras vidriga åsikter, men jag har inte set några direkta lögner.
    Men jag har ju inte sett allt Glad
  • themia
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-15 13:46:30 följande:
    I så fall undrar jag om inte du är Markus Allard, utesluten vänsterpartist som hyllade Revolutionära Fronten på Facebook.

Jag tar avstånd från allt våld, oavsett vem som utför det. Jag tycker inte att vänstervåld är lite lite ädlare och bättre än högerdito eftersom det ju är "för en god sak".
    Menar du att våld för att försvara demokratin mot fascister och terrorister, är lika illa som våld med avsikt att rasera demokratin till förmån för fascistisk diktatur?
  • themia
    Errol Flynn skrev 2014-01-15 14:19:21 följande:

Martin Fredriksson- Våld är så jävla roligt.
    Ja så uttrycker sig en sann hjälte.
    Det finns inget "finare" våld.

AFA står för AntiFascistisk Aktion och i sin presentation anger man tydligt att man inte accepterar demokrati och frihet utan målet är revolution som ska följas av ett stats- och klasslöst samhälle. Våld menar de är en acceptabel arbetsmetod i deras politiska kamp.
    Du kanske kan förklara vad detta har med min fråga att göra.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?