Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-26 14:30:53 följande:
    Fast det spelar ju ingen roll, du har ju bestämt sen inlägg ett hur det ligger till med den saken så vad SD gör och inte gör kommer nog aldrig ändra på din åsikt.

Eh nej, Sd har sedan länge valt sin väg. Det har jag och många andra sett gång på gång. Så egentligen vore det en logisk (och vidrig) utveckling av Sd att hoppa i säng med Le Pen och andra rasister.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-26 16:50:10 följande:
    Endast SD BEHÖVER den nolltoleransen. Och den används inte heller som nolltolerans mot rasism, utan snarare som nolltolerans mot att inte hålla med Jimpa. Håller du med Jimmy kan du komma undan med hur grova uttalanden som helst, men har du muckat med honom eller hans polare inom partiet kan minsta snedsteg får dig sparkad. Intressant "nolltolerans" det...

Word!
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-26 21:04:47 följande:
    Eller vänstermuppen Joel som skrek turkjävel.

Nötter finns överallt.

Och han är förtroendevald inom vänsterpartiet..?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-27 06:58:24 följande:
    Nej. Men "antirasist". En väldigt övertygad sådan.

Så partiet ska lastas för vad deras sympatisörer har för sig? Bara så jag vet hur lågt du vill sätta nivån.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-05-27 07:12:21 följande:
    Aftonbladet snackar om att "gilla olika", men de som röstar på Sd, brännmärks.

Det vanliga hyckleriet. Fast det handlar nog mest om att det är massmediafolk som är rädda att förlora sin plats/inkomst. Tidningsdöden är ju påtaglig.

Naturligt att ingen vill läsa skräpet.

Och Sd gillar endast lika. Ja så länge man ser arisk ut och håller med partiet i alla frågor. Det sistnämnda märks tydligt när deras EU kandidater debatterade innan valet: "jag håller med partiet i denna fråga" är enda svaret de ger, speciellt den här lastbilschauffören. Vad vill han med sin kandidatur förutom håva in storkovan?
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-27 09:29:56 följande:
    Hahahaha. Ja, det kom ju verkligen från rätt person. Då vill jag inte se ett enda jävla inlägg till där du belastar SD för vad det du kallar deras "hatsvans" har för sig. Frågor på det?

Japp jag har blivit kallad vänsterextremist och en rad andra kränkande tillmälen av bla Philipsson, tänker du reagera med samma iver på hens påhopp på mig?

Vänstern tar öppet avstånd från extremism. Inom Sd "respekterar man deras engagemang". Frågor på det?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-05-27 11:46:22 följande:
    Just så. Att med en manifestation ha som mål att tysta den andre är inte det minsta demokratiskt. Demokrati bygger ju på samtal, dialog, kommunikation. Att med visselpipor o.d. tysta den man påstår sig vilja polemisera emot, är hejdukstaktik. Så gör ligister, drägg.

Att en del debattörer låtsas (Åsa Linderborg t.ex.) spelar dumma, låtsas som att de inte begriper detta, visar ju bara på att det de ägnar sig åt är demagogi.

Jösses vad du tjatar om odemokratiska metoder, hälften av dina inlägg går ut på att tycka synd om ditt Sd. Andra halvan av inläggen handlar bara om att kränka andra. Är väldigt nyfiken på vilket "universitet" som skulle anställa en person som inte har intresse av en diskussion på högre nivå. Fina ord kan vem som helst använda med ett lexicon bredvid.
  • sjuttiofemman
    Quintus Zebra skrev 2014-05-27 15:59:17 följande:
    Du menar att det är någon slags rättighet att ha torgmöten där ingen stör eller buar. Det finns vad jag vet ingen sådan rättighet.

Yttrandefriheten är individbaserad. Varje individ har rätt att yttra sin åsikt, även om du inte gillar den. Det är inte tillåtet med åsiktsregistrering. Det är inte tillåtet att anordna ett torgmöte där enbart anhängare får vistas på en allmän plats.

Enligt svensk lag så som den idag ser på demokrati, så har motdemonstranterna rätt att vara där, så länge de inte stör mötet i den grad att polisen måste tysta dem.

Återigen: enligt vår nuvarande lagstiftning får man störa torgmöten. Man får protestera och bua. Detta vill Åkesson förhindra. Detta verkar du vilja förhindra.

Ni verkar vilja ha möten där bara människor med "rätt" åsikt får höras. Möten där bara Jimmie har yttrandefrihet.

Någon sådan rättighet finns vad jag vet inte i Sverige.

Så då är frågan. Är inte du och Jimmie skyldiga till att vilja hindra andra från sin lagliga rätt att yttra sig? Är inte ni emot den yttrandefrihet ni hävdar att ni skyddar?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?