Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Breaking Bad skrev 2014-01-04 11:09:01 följande:

Åsikter får man ha så länge dom är dom rätta. Annars är man en fascist. Så är det idag i samhället, i allmänna debatforum, inom skolor och på arbetsplatser. "Vi vet inte vad SD vill eller vad dom står för, men vi är helt oeniga och kommer bekämpa dom med alla vår kraft!"
    Bra sagt. Kort och koncist.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 11:48:26 följande:

Pja talibanerna hymlar iallafall inte med sina åsikter. Och för att vara tydlig, jag stöttar dem inte i något avseende.
    Men om Sd kunde släppa sin PK-fasad så skulle väljarna se vart partiet egentligen står.

När ung vänsters ordf gillade en våldsbejakande organisation på Facebook så åkte han ut med huvudet före, när Sd-politiker gillar motsvarande saker på Facebook så händer inget. De kan tom springa runt med järnrör på fyllan och stötta en rasistisk blogg utan att något händer. Och så vill man få folk att tro att det är ett seriöst parti?
    Carl Bildt har berikat sig genom att indirekt delta i folkmordet i Sudan. Det måste med din retorik innebära att Moderaterna står bakom folkmord.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 14:46:07 följande:

Även om det är en skam för Sverige att ha en minister med den bakgrunden så skedde det så vitt jag vet medan Bildt inte var aktiv politiker för m. Ingen skulle bli gladare än jag om han blev avsatt dock.
    Vad man än tycker om det partiet så finns det inget som tyder på att folkrättsbrott pågår bakom kulisserna.
    Frågan var ju om ett parti kan sägas representera det en eller annan medlem har gjort.

Gillar Fp korruption för att den där riksdagskvinnan från Fp nu tycks ha myklat undan miljoner?

• Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 16:00:03 följande:

Klart att om en eller några förtroendevalda beter sig illa så är det inte representativt för partiet.
    Hur många ska det vara då? Tänker på valstugereportaget nu...där moderater och folkpartister och sossar visade sig vara ena riktiga rasister!

Sen ska du ju ha i åtanke att Sd granskas så oerhört mycket hårdare än de andra partierna. Det räcker ju att en sverigedemokrat släpper en fjärt i Riksdagen för att det ska stå i Mutexpressen eller Aftonlögnen dagen därpå.

Bildts business i Sudan gjorde Bonniermedia däremot allt för att tysta ned, och vapenfabriken i Saudiarabien. Folk har väl redan glömt vem Stön Tolgfors är. Och hur var det med den där torsken Pittorin? Och Insider-Dillström? Och ex-nassen Anti Avsan?  Och M. Borelius. Och Stegö-Chiló?

Men det är klart, dessa är ju bara ministrar (bortsett Avsan) som missbrukat sin ställning. Det är ju mycket allvarligare att Bengt B., Sd-företrädare i Furuvik, råkade skriva "jävla svarting" på fyllan.

Du verkar liksom inte ha fattat att det finns olika nivåer på saker & ting

• Philipsson
    themia skrev 2014-01-04 21:54:25 följande:
    Som du kanske hört blev han troligen skjuten av sina egna.

Källa på det?

Vad ska vi med historieforskare till, när Fb:are slr fast "sanningen" sådär bara, helt utan bevis. De bara " vet det", på samma sätt som de "vet" att de som röstar på Sd är rasister.

Pst! Vill ni veta hur det är? Jo, de tar det från luften.
  • Philipsson
    hajna skrev 2014-01-05 05:01:57 följande:
    Vad hade jag fel i, menar du? Tvärtom är allt jag sagt om detta korrekt.

SDs idemässiga tankegods, alltså  idén om "nationer", är en mycket god anledning att "hata SD". 
    Fast du är nog rätt ensam om att vilja avskaffa nationerna.

En enkel fråga: Om X genomför ett mord. Var ska han då ställas inför rätta? Vilken lagstiftning ska gälla?

Om inga nationer funnes, skulle ju ingen lagstiftning finnas. Det vore alltså tillåtet att mörda vem som helst. Vill du verkligen ha det så?
  • Philipsson
    Digestive skrev 2014-01-05 12:20:57 följande:

Aldrig hört talas om europadomstolen? Föreställ en klustereffekt och täckande regelverk. Ganska starka krafter i världen vill se en sådan framtid unt mer.
    Du menar gemensamma lagar?

Ja, varför inte? Då kan vi äntligen bli av med den extrema sexköpslagen och den extrema abortlagstiftningen.

• Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-01-05 22:04:25 följande:

Nja, inte på det sättet som alliansen gör det. "Det ska löna sig att arbeta" innebär att göra det så olönsamt att inte arbeta att man tvingar folk att till varje pris ta vilket arbete som helst. Den typen av retorik använder inte de rödgröna.
    Samma sak med Sd och partierna ännu längre till höger, där talar man om "massinvandring" och svenskfientlighet för att förstärka sina budskap. Eller som Erroll Flynn att "illegala" får sjukvård och tandläkarbesök plus några andra förmåner. Dock undanhåller han att sjukvård och tandvård bara är akuta besök samt att övriga förmåner bara gäller i Malmö stad.

Jag anser att det inte är ett hederligt sätt att debattera.
    Att kalla alla dem som har en kritisk syn på den förda invandringspolitiken, för främlingsfientliga och rasister, för att de just har denna syn, är ett mycket ohederligt sätt att debattera. Demagogi. Det är att föra allmänheten bakom ljuset, vilket många ur denna allmänhet har begripit.  Hur länge ska Alliansen och de röd-gröna fortsätta med denna taktik? För alltid? Det kommer att stå i synnerhet Alliansen dyrt. Kanske får Sd 15% i valet, det skulle nog betyda att C och Kd är borta på tid och evighet.
  • Philipsson

Relativt välutbildade svenska ungdomar flyttar till Norge för att jobba, och outbildade/icke-svensktalande flyktingar flyttar hit för att bli försörjda.

Nån som tror att  denna utveckling är positiv för Sverige?

• Philipsson
    effemgea skrev 2014-01-07 08:13:54 följande:
    Det slår mig att du kanske inte har förstått, trots allt.

Det är alltså bristen på tankeskärpa jag tog upp.

I ett inlägg i denna tråd skriver du att du anser att flyktinginvandringen ska stoppas helt medan du senare anser att den inte ska stoppas helt.

Jag har hittills inte stött på en sverigedemokrat som klarar av att argumentera på ett sammanhängande sätt.
    Jag har inte stött på en enda anti-Sd-aktivist som har klarat av att föra en saklig debatt. Det ändar alltid upp i ogrundade beskyllningar, i struntprat helt enkelt.

Istället för att föreslå nivån på - storleken -, invandringen i Sverige, klankar man bara ned på dem som faktiskt har framställt förslag i sammanhanget. Man kan drista sig till att tro att alla ni som hatar Sd vore för fri invandring, men så är det ju sällan.

Är du för fri invandring?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?