Inlägg från: Ermenegildo |Visa alla inlägg
  • Ermenegildo

Varför hatar folk SD?

pidda skrev 2014-01-03 15:56:06 följande:
    Tyvärr har du även fel i detta påstående att det är svenskt att använda könsord, traditionellt använder svenskar hellre religiösa svordomar som "fan", "helvete" osv. Jämför med anglosaxisk tradition "fuck", "cunt". Du får väl gå en kurs i svenska för invandrare, man får visst bonus om man klarar utbildningen och gratis iPad.
    ha, så nu påstås det att det är förbehållet invandrare att säga kuk och fitta också? Herregud vilka fånerier. Jag hade en helt blond och blåögd kille i klassen som gärna använde fitta som svordom och detta var i mellanstadiet i en innerstadsskola i Stockholm långt innan vi hade någon invandring från det s k MENA att tala om. 
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Ermenegildo
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 15:59:28 följande:
    Absolut kan jag upplysa en ytlig, modern och portföljbärande Latte-sörplare om livets existens.

Jag förutsätter att du förstår grunderna i evolutionen och att den första moderna människan utvecklades i Afrika?

Eftersom du är en centerpartist och därmed lite verklighetsfrånvänd  så ska jag försöka förklara lite mer pedagogiskt och abstrakt. För runt 120.000 år sedan lämnade dom första människorna Afrika, givetvis var det dom starka och driftigaste som kom på den idén, att lämna - det var tuffa tider, ont om mat och döden blängde runt varenda hörn.

Latte-butiken var stängd och Armani-kostymerna kunde inte inköpas på närmsta köpcentrum.

Detta innebar att dom svagaste dog på färden, dom starka och smarta led men dom överlevde med nöd och näppe - med tiden utvecklades dom, dom lärde sig nya knep för att överleva. Endast dom allra starkaste och smartaste överlevde ju längre färden gick. Tack vare det naturliga urvalet lärde dom sig göra eld, vapen och tillskansade sig nya matlagningskunskaper.

I Afrika stod tiden still.

Rent konkret så kan man säga att ju längre från Afrika ett land ligger så ju mer intelligent och välutvecklat är folket, detta kan givetvis en centerpartist också se om kartboken läggs fram.

Detta beror alltså på det naturliga urvalet, lidandet skapade utveckling och så fungerar det faktiskt än idag.

Nej, tyvärr. Vi i Sverige kan inte hjälpa mänskligheten gång genom att låta U-landsbefolkningar massinvandra hit eller att låta dom ta del av våra inarbetade miljarder, tvärtom stjälper vi deras resa till utveckling.

Jag tror säkert att centerpartisten förstår detta trots undermålig bildning och intelligens. Men du är väldigt empatisk va? Hmjaa, den vänstra hjärnhalvan skall icke förglömmas

Du verkar tillhöra dem som tror på att en debatt går ut på att slänga ur sig så många invektiv som möjligt....

Men annars verkar vi nu ha lämnat de lite allmänt främlingsfientliga och kommit till en tvättäkta rasist som med hjälp av rasbiologi vill rättfärdiga sitt förakt för andra. Fortsätt och skriv du, du är nog en av de mest effektiva när det gäller att skrämma bort vanliga människor från SD.
  • Ermenegildo
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 17:11:36 följande:
    Det spelar ingen vad SD och deras väljare gör och inte gör. Dom växer ändå. Har ni inte förstått det ännu?

Tyvärr verkar du ha rätt, åtminstone kortsiktigt. Främlingsfientliga populistiska partier synes ha ganska lätt att nå upp mot 20% av rösterna i många europeiska länder oavsett avsaknad av riktiga idéer. Jag antar att det finns gott om vilsna människor som inte känner igen sig i ett modernt, snabbrörligt globalt samhälle och längtar efter enkla lösningar och en idealbild av ett samhälle som egentligen aldrig funnits. Men på lång sikt tror jag på människan. Samhällsutvecklingen är positiv och rasism och främlingsfientlighet kommer minska. SD-anhängarnas barn kommer resa runt världen, få bredare perspektiv och ta avstånd från föräldrarnas inskränkthet. Kvar blir ett gäng gnälliga gubbar.
  • Ermenegildo
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 17:19:33 följande:
    Har inte slängt ut några invektiv, däremot försökte jag förklara hur okunnigt det är då okunniga kallar kunniga för rasister.

Det påminner lite om när Annie Lööf satt som en fågelholk i publiken då aktade ekonomen Assar Lindebeck förklarade sambandet mellan migration och ekonomi under ett C-seminarium för hjärntrusten.

Det här är jätteroligt faktiskt: avpixlat.info/2013/10/30/utanfor-den-politisk.../

Du får jättegärna kalla fakta för både rasbiologi, fascism, främlingsfientlighet och nazism. Spelar det någon roll då du är okunnig och inte har några argument?
    ..och den här kunskapen du talar om är alltså stöd inom evolutionär biologi för att människor är intelligentare ju längre de bor från Afrika?

Som sagt, fortsätt gärna skriva i den här tråden, du gör all kritik mot SD och deras ideologi helt obehövlig. Men i ärlighetens namn tror jag till och med Jimmie skulle ta avstånd ifrån dig, dummare är han inte.
  • Ermenegildo
    Eugenie skrev 2014-01-03 22:16:49 följande:
    Källa på det..? Det där är rent nonsens, för människohjärnan är långt ifrån utforskad. Dessutom har det inte varit tillåtet att göra jämförelser mellan olika raser, sedan de mer moderna undersökningsmetoderna och testerna kom. Inte heller kan varken du eller någon annan veta hur våra hjärnor såg ut för hundratusen år sedan, eller tiotusen år sedan. Eftersom inte själva hjärnan bevaras så länge.
    Inte tillåtet? Enligt vilka lagar då? Du får bedriva vilken idiotisk forskning du vill, varsågod.
  • Ermenegildo
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 22:32:54 följande:
    Nä, huvva..

Hörde att AFA-svinen sprayat felvända hakors på en moske nu med. Hur göra med dom antidemokratiska vänsterextremisterna?

Om man ska återgå till TS? Ehh, nä självfallet är det inte så många som hatar SD, ett demokratiskt parti som idag är sveriges tredje största.

Det är nog bara extremisterna som hatar. Om man ska se till FL så är dom ca 3 st under olika nicknames.

Vi behöver inte ringa SÄPO?
    Nej, jag (som bara har ett nick) hatar inte personer som röstar på SD. Jag skulle kategorisera de flesta som okunniga och några få som övertygade rasister. Men även för den senare gruppen finns det hopp. Redan när jag var tonåring sprang det omkring en massa skinheads med tatuerade hakkors som hatade judar och alla som inte i deras ögon var tillräckligt svenska. Med ålder och erfarenheter har den absoluta majoriteten kommit på bättre tankar, en del som avståndstagande antirasister, andra som vanliga svenssons som inte vill kännas vid sina gamla idiotier. Så det finns nog hopp för dig också.
  • Ermenegildo
    Eugenie skrev 2014-01-03 22:42:59 följande:
    Du vet mycket väl att etiska forskningsrådet aldrig skulle ge sitt godkännande.

Man kan ju liksom inte bedriva privat forskning hemma i köket. Utan magnetkameror o.s.v., som skulle vara aktuella i det här fallet.
    Vet inte vad du bluddrar om. Menar du Vetenskapsrådet? Du vill alltså ha anslag för din rasforskning? Nej, det kan ju bli svårt, det kan jag hålla med om.Samhällsnyttan känns begränsad, milt sagt. Du får väl hitta någon välvillig rik nazist.
  • Ermenegildo
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 22:54:06 följande:
    Hur blir vårt land bättre utav massinvandring av utomeuropéer?

Vet inte om någon frågat dig det? Vad säger forskningen? Tufft uppdrag att förklara?

Finns det någon tillgänglig floskel? (Zlatan har visst blivit fransman )

Finns inte så mycket argument kvar nu va, kåt ikväll Ermenegildo?
    Jag håller inte med om ditt och SD:s tjat om "massinvandring". 0,5% nettoinvandring per år är inte en massinvandring. I Syriens grannländer kan du kanske tala om massinvandring, inte här. Hur Sverige blir bättre av invandring? Sverige har på många sätt blivit ett fantastiskt mycket bättre och roligare land att leva i på grund av invandringen. Jag är mycket glad åt de italienare, greker, turkar, chilenare, jugoslaver (som det hette då) och senare araber, perser, afrikaner m fl som valt Sverige som sitt nya hemland. De har bidragit till kultur och ekonomi på ett fantastiskt sätt. Sverige när jag var liten var mer homogent och trist. Ta gärna en tur tlll Finland för en flashback till hur det en gång var att leva i ett land där alla hade samma bakgrund. Jag vill inte tillbaka.

Det är ju du som gör påståendet om intelligensens korrelation med avståndet från Afrika, så jag tycker faktiskt det ligger på dig att redovisa forskningsstöd för det. Forskning används inte för att motbevisa teser som inte har vetenskapligt stöd, som du kanske förstår.

Nej, du har inte så många argument, bara en ren och skär rasism. Och rasism är mer avtändande än herpes.
  • Ermenegildo
    pidda skrev 2014-01-03 23:12:11 följande:
    På vilka sätt har de bidragit till kultur och ekonomi på ett fantastiskt sätt?
    Mat, musik, litteratur, sport, teater, film, TV, komedi, företagande exempelvis. Men sitter man i någon jordhåla på landet och lyssnar omväxlande på Vikingarna och Vit Makt-musik och läser Kalle Anka har det väl undgått en...
  • Ermenegildo
    Eugenie skrev 2014-01-03 23:22:25 följande:
    Företagande..?
    Att prata om exempelvis Salvatore Grimaldi, Sebastian Siemiatkowski, Darko Pervan eller Saeid Esmaeilzadeh är nog helt meningslöst med dig. I din föreställningsvärld är en utlandsfödd entreprenör på sin höjd en städare eller pizzabagare, och gissningsvis ser du ner på dem ändå, eller hur?

Om du brydde dig om verkligheten skulle du kunna se att andelen entreprenörer är högre bland utlandsfödda än bland infödda svenskar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?