Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Rataxes skrev 2014-04-19 10:37:15 följande:
    Nu duckade du för resten, snyggt...

Duckade för vaddå? Jag anser att Norge som är ett mycket rikare land än Sverige borde hjälpa till mycket mer med att ta emot flyktingar, inte att vi ska vara lika snåla som Norge.
  • nihka
    Kereza skrev 2014-04-19 11:04:20 följande:
    Jag ogillar SD för att de inbillar sej att Kristendomen är Svensk. 

Den importerades för 700 år sedan från samma del av världen som Islam. De två sagorna bibeln och koranen innehåller för fan samma karaktärer. Men "Kristendomen är Svensk" - bullshit. 

"Vi ska ha fina, Kristna kärnfamiljer där mannen jobbar och kvinnan tar hand om barnen, för kvinnor var lyckligare när de var hemmafruar och livegna och det ÄR ghelt enkelt så människor fungerar"

Deras invandringspolitik vet jag inget om - men jag vet att de är blåsta nog att vara för import-religioner och könsstereotyper, samt att de ogillar homosexuella och handikappade. 

Det räcker för mej. 
    Ja, att det är svenskt att vara kristen är någon man ofta ser anhängare skriva och även att Svenska kyrkan återigen ska bli stadskyrka  Anhängarna hänger inte alltid med på vad partiet för dagen står för. Just nu är textningen om Svenska kyrkan borta. Man ändrar och ändrar i sina textningar så de till och med kan stå olika saker om samma fråga på olika ställen. SDs texter är underhållande läsning.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-19 11:12:42 följande:
    Det är bullshit att SD inbillar sig att kristendomen är svensk. Vart har du fått det ifrån, Aftonbladet?

Det räcker för mig.

Gör SD copy-paste från Aftonbladet???

I vilken riktning har du fått det ifrån?

I och för sig så förklarar det hur SD hinner ändra sig i sina textningar så ofta om vad de tycker i grundläggande värdefrågor.  
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-20 00:50:51 följande:
    Kereza, du har inte förstått, om det hände igår är det "gammal skåpmat" - men bara om det berör SD. Andra partiers gamla missar ska minsann räknas i tusende led. Ingen ändrar åsikter så snabbt och så ledigt som Jimmy och SD-fansen. Inte för att han är PK-fixerad vändkappa alltså, onej, det är bara alla andra som gör precis likadant, men inte Jimmy inte!! Drömmer
    Hahahahaha! Ja, just det. Och det man stod bakom igår har man övergett och nu står man bakom motsatsen! Sure.

PK-fixerad vändkappa är verkligen rätt beskrivning på SD. Har de en astrolog som skriver varje vecka under "Vår politik"?
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-20 09:38:04 följande:
    Säg det till Norges "rasistiska" befolkning. Norge är smartare än Sverige, därför är de rikare än oss.
    I vilken riktning har du läst att "rasistisk" och "snål" är synonymer? I Aftonbladet eller på SDs hemsida?

Norge är rikare än oss för att de har nordsjöolja. Sedan förvaltar de inte alls sitt pund vidare värst, vilket har gett upphov till massiv kritik i årtionden från norskarna själva som själva anser att Norge inte investerar i långsiktigt ekonomiskt betryggande projekt i tillräcklig omfattning.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-20 10:41:09 följande:
    Roligt att du valde att inte kommentera invandringens kostnader på 250 miljarder per år.

Vad menar du med långsiktigt ekonomisk betryggande projekt i tillräcklig omfattning?
    Lika roligt som att du fortfarande inte svarat på frågan om man kan ogilla SD av andra orsaker än att man är antidemokrat.

Jag tycker siffran är för låg. Lägg på en nolla eller två. Se jag kan också fantisera.

Det är den kritiken som kommer från norrmännen själva. De verkar inte själva tycka att de använder sina oljemiljarder på bästa sätt. 
  • nihka
    themia skrev 2014-04-20 10:08:05 följande:
    Det håller jag med om. Jämfört med SD:s är den himmelriket.

Alliansens politik är faktiskt näst bäst. Cool
    Det var SD som myntade "sjuklövern" och jag förstår till viss del tänket för det är många som tänker när det gäller riksdagspartier typ "Hellre vad som helst än SD".

Det parti jag lägger min röst på ska i alla fall ha försäkrat att de inte kan tänka sig ett regeringssamarbete med SD.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-20 11:07:09 följande:
    Du har för stor tillit till politiker. Redan i dag samarbetar många riksdagspartier med SD bakom kulisserna. Trots att de försäkrade innan förra valet att de inte skulle ta SD med tång.
    Nej, jag har ingen tillit till SDs politiker och "normalbra/dålig" tillit till de andra partierna.

Jag som så många andra vill ha en försäkran innan jag lägger min röst att man inte kan tänka sig ett regeringssamarbete med SD.

Den där "7-klövern" som SDare tjatar om finns faktiskt både hos riksdagspartierna och i medvetandet hos väljarna.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-20 11:12:15 följande:
    Menar du att ekonomiprofessorn har fantiserat om siffrorna?

Du verkar veta hur Norge ska sköta sitt land. Ha ha ha.
    Nej, problemet är att det finns ett antal ekonomer och andra sakkunniga som räknat fram och tillbaka och det diffar ganska rejält så att tro att en person sitter på den ultimata sanningen är att ägna sig åt fantasier. Om du vill ägna dig åt den diskussionen föreslår jag att du läser bakåt i tråden.

NU. ÅK 2 läsfärdighetsövning:

Se skillnaden i en text på när någon hänvisar till vad någon påstår om sig själva när det gäller skötseln av sitt land  och när någon säger sig veta hur någon ska sköta sitt land.

Tror du du klarar det?

Sedan har jag sagt att jag tycker Norge är snåla när det gäller att hjälpa flykingar. Norge är defintivt ett av de länder som borde gå i bräschen att ta in fler flyktingar när FN vädjar om det även om man inte är med i EU. 
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-20 11:00:29 följande:
    Integrationen går dåligt i Danmark. Tänk vilket rabalder det hade blivit om en svensk dagstidning skulle skriva än sån här artikel. Med "rasistisk" statistik och allt.

jyllands-posten.dk/opinion/breve/ECE6618407/i.../

Jepp. Integrationen går sämre i Danmark än i en rad andra länder och nu vill de se vad de kan lära av andra.

"Integrationen af de ikke-vestlige indvandrere går dårligere i Danmark end i en række lande. Vi kan derfor lære noget af andre lande. Da vi taler om et væsentligt samfundsproblem, må der tages nye initiativer. Regeringen bør derfor nedsætte en kommission eller et ekspertudvalg, som kan udarbejde effektive forslag til at forbedre integrationen, bl.a. ved at inddrage erfaringer fra andre lande."

Du har inte heller denna gång läst "din egen" artikel?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?