Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

vår2012 skrev 2014-05-22 21:04:28 följande:
    Hittade på så mycket?

Du länkar ju massa och det är sanning medan min länk är påhittad?

Du länkar ju mest olika bloggar och Aftonbladet. Jag länkade ju iallafall till verklig statistik.

Du hittade tex på att jag kallat dig för nazist vilket jag inte gjort.

Och så menar du nu att jag påstått att din länk är påhittad?

Bloggen vi diskuterade hade Migrationsverket som källa, det vet du mycket väl. Där hittade du inte på iallafall, bara undanhöll den väsentliga delen.
  • sjuttiofemman
    Breaking Bad skrev 2014-05-22 21:26:36 följande:
    Ditt fel ligger i att SD inte endast vill hjälpa på plats.

I så fall har de ännu en gång ändrat sin politik efter hur mycket kritik de får.

Berätta gärna hur de vill hjälpa i övrigt, gärna med länk till hemsidan.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-22 22:50:35 följande:
    Så du stannar hellre i din brinnande byggnad, eller i ditt hem fult av potentiellt farliga rånare än flyr?? Tja, don efter person...

Ingen ide att diskutera med hen, det slutar bara med att hen idiotförklarar dig när du ifrågasätter :)
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 23:20:16 följande:
    Ingen ide att diskutera med hen, det slutar bara med att hen idiotförklarar dig när du ifrågasätter :)

Äsch, läste fel. Tyckte först du svarade på philipssons sedvanligt arroganta inlägg!
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-05-22 23:04:04 följande:
    Vi kan ju gå igenom inläggen så får var och en bilda sig en egen uppfattning om din guilt-by-association:Vår2012 i inlägg 13298:

"Jag har inte skrivit vilket parti jag sympatiserar med och det är inte SD "

Tät debatt mellan Sjuttifemman och Vår2012 följer.Sen skriver Sjuttifemman plötsligt i inlägg 13328:

"Äh blir bara pinsamt när ett antal konton skriver "jag röstar inte på Sd" och sen försvarar partiet med näbbar och klor med retorik som är vanligt förekommande inom Sd-SvP-SMR rörelsen."Så detta skulle alltså INTE syfta på Vår2012? Vem skulle det annars syfta på om jag får fråga?Tycker ni att det är konstigt om Vår2012 känner sig påhoppad som nazist efter detta utspel?Isf ska jag börja köra med: "Du resonerar precis som Stalin och Hitler men ta inte illa upp."

Sjuttifemman i 13338:

"När kallade jag dig nazist? Helt otroligt hur man kan tolka det så"   Ja visst är det JÄVLIGT otroligt, eller hur...  

Man tar åt sig om man känner sig träffad. Det var allmänt menat.
  • sjuttiofemman

En öppen fråga till er som sympatiserar med Sd:

Sd anser inte att Zlatan Ibrahimovic är svensk trots att han är född i Sverige.

Min mormor kom från Estland, jag är född i Sverige. Är jag svensk enligt Sd och er?

• sjuttiofemman
    Breaking Bad skrev 2014-05-22 23:35:52 följande:
    Tänk om det fanns en brandkår på plats, sponsrad av SD. Just ja, det går ju inte, för dom pengarna gick åt till att försörja dom 50000 som hade råd att fly med flyktingbåten innan dig. Typiskt oxå att vänsterblocket i sverige inte insåg hur man hjälper flest människor i nöd.

Ska Sverige bekosta brandkårer i en massa länder nu? Vad händer om polis behövs? Eller ambulans? Eller ett arbete?

Vill Sd adoptera länder nu..?
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-22 23:42:28 följande:
    Menar du svensk med hänsyn till etniska, sociala, kulturella, juridiska, geografiska eller språkliga utgångspunkter??

En viss skillnad, förstår du?

Ah du försöker styra om fokus för att slippa svara :) Jag menar svensk som i ett vardagligt sammanhang. Det var nog det Åkesson menade i Hübinette också.
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-23 00:00:03 följande:
    Jag frågar om du menar svensk med hänsyn till etniska, sociala, kulturella, juridiska, geografiska eller språkliga utgångspunkter?

Och du svarar "vardagligt svensk"...?   Vem är "vardagligt svensk"??

Om någon bott i Sverige i 10 år, utan att ha svenskt medborgarskap, är han "vardagligt svensk"?

Denna fråga är tydligen väldigt svår att svara på. Nu pratade jag inte om någon som bott i Sverige i 10 år utan någon som är född och uppvuxen här.

Borde inte vara så svårt att svara på..utgå från alla de punkterna då.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?