Inlägg från: realist14 |Visa alla inlägg
  • realist14

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-07-19 14:38:07 följande:
    Ja, och har man dessutom en söt, blond dotter så kan man få en riktigt otrevlig bild genom hennes upplevelser... Död 

Jag har länge försökt förklara för Dorian, att det han ser som en man i sin bästa ålder, och som dessutom antagligen själv uppfattas som en utlänning vid första ögonkastet (och alltså inte en "svennejävel" som man kan misshandla och råna), inte är hela sanningen.

Precis på samma sätt som en mycket tjock eller vanställd människa ofta stöter på hån, skratt, öknamn o.s.v. när han/hon rör sig på stan - sådant som den med normalt utseende och självsäkert uppträdande aldrig behöver vara med om. Den sistnämnde kan då gå genom livet i tron att människor är ganska hyggliga för det mesta...
    Sant.

Men man kommer ju en bra bit genom lyhördhet, prat med många, ett finger i luften för att se var det blåser kort sagt...då kan man ju få allas uplevelser av läget.Nackdelen är attt man då kan uppfattas som lite väl krass och realistisk... :)
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-07-19 16:27:23 följande:
    Ja, men jag tror att vissa inte VILL veta. 
    Nej det har du helt rätt i.
  • realist14
    FDFMGA skrev 2014-07-19 23:29:02 följande:
    Nja, batikhäxor är en benämning som inte är helt ovanlig inom SD-sekten - även om den är mer använd av dem som är mer uttalade rasister än SD.

Tror du har missförstått händelserna när ledningen för SD babbade på Kungsgatan. Som du vet så dokumenterade peeping-Ekeroth det hela och sen lämnades filmen över till Expressen som kunde visa upp SD-slöddrets aktiviteter för oss alla.

Jag hoppas du varnar din dotter för att det kan finnas sverigedemokrater på våra gator och torg om nätterna. De tycks ha för vara att attackera småtjejer med knuffar och kalla dem hora. Man kan ju tycka att polisen borde ha haft bättre koll på buset.

Hursomhelst. Ser du några figurer som smyger omkring och filmar med mobilerna, samtidigt som de vevar med aluminiumrör och brölar babbe och hora, kan det vara SD:s ledning som har fria aktiviteter på schematSkrattande
    Jo men som du själv propagerat någon gång tidigare, man kan inte lasta alla för vad några enstaka personer gjort. Den logiken kan du inte bara applicera på invandrare utan måste rimligtvis även gälla sd.

• realist14
    nihka skrev 2014-07-20 01:13:47 följande:
    Utländska killar är ingen homogen grupp som unisont behandlar några tjejer på något särskilt sätt - annat än i huvudet på främlingsfientliga personer eller rasister förstås.
    DVS:

SD är ingen homogen grupp som unisont behandlar några tjejer på något särskilt sätt - annat än i huvudet på rasistnojiga personer eller "de som gärna överdriver" förstås.

Bjussar på om jag låter som supportgruppen för sd nu, vilket jag inte är, men det blir så löjeväckande med dessa jämförelser och klychor att jag inte kan låta bli.
  • realist14
    Velouria skrev 2014-07-20 17:11:11 följande:
    Det var inte Soran som kallade tjejen för hora, utan en av dina invandrarhatande politiker inom SD. Oj så fel det kunde bli då
    Men varför fortsätter diskusssionen om den händelsen.
    Så länge inte ALLA gör så så har vi ju inga problem enligt tidigare logik.
    Eller gäller det bara ibland, när det passar.
  • realist14
    Digestive skrev 2014-07-20 19:08:59 följande:
    Givetvis kan något som ekonomi haverera "ibland" och utan uppenbara anledningar. Aldrig hört talas om ekonomiska fenomen så som "bubblor" eller hört uttal så som "börsen krashar" och annat som händer "ibland"? Ekonomi lever, då den beror på oss, som lever och förändrar förutsättningarna för ekonomin.

Och ja, det här skapar samhällseffekter att räkna med och rent historiskt så har det - haft en betydligt större påverkan på ekonomin än vad invandring någonsin haft.

Men nu har folk bestämt sig, tydligen - den ekonomiska och negativt kännbara situationen idag, på sina håll, har inget med "bubblor", "finanskriser" eller med blå politik att göra; utan det har tydligen enbart och uteslutande med invandringen att göra.

Folk är inte direkt krypskyttesmarta. Men skit samma..
    Blir det inte liiite naivt att aldrig erkänna invandring som en enorm utgift.
  • realist14
    Velouria skrev 2014-07-20 23:52:57 följande:
    De kanske var nazister som ville ge Kenta lite spö eftersom han är jude.

Eller så ville de bara ta en selfie med honom. Oj vad farligt...
    FDFMGA skrev 2014-07-20 22:05:43 följande:

Jomen, medan  Ekeroth sitter och smörjer kråset och sköljer strupen på krogen bevakad av Säpovakter till stora kostnader för samhället - så kanske någon stackars flicka som kallats hora av en sverigedemokrat skulle behöva samhällets resurser för att komma över de sexuella trakasserierna hon utsatts för - men då kanske det är stopp. Resurserna har slukats av Säpo i bevakningen av storätande sverigedemokraters krogvanor.

Tragiskt, mycket tragiskt.

Bara i Stockholm är det flera års väntetid till barn och ungdomspsykiatrin, trots att man vet att småflickor angripits fysiskt och verbalt av berusade sverigedemokrater.

Upprörande är ordet.

Ja, de är dyra i drift de där glada gossarna.
    Japp då gick det att prata om utgifter på en gång, haha, underbar logik, ska försöka sammanfatta den och några andra i ett inlägg när jag slutat skratta.
  • realist14

Ok, kort sammanfattning av denna (och andra ) trådars helt "fantastiska" logik....värt en egen tråd nästan så att fler kan avnjuta den.

1; Om invandrare gör något oacceptabelt så ska det sopas under mattan och helst inte nämnas, ALLA gör ju inte så= problems solved.
    Om en SD-politiker gör något oacceptalbelt så är givetvis ALLA sd-politiker stora idioter och har samma potential att utföra samma oacceptabla saker.

2 Utländska killar är ingen homogen grupp som unisont behandlar några tjejer på något särskilt sätt - annat än i huvudet på främlingsfientliga personer eller rasister förstås. ( Pk-logik.)
    SD- politiker blir med automatik en homogen grupp som behandlar alla på samma sätt som den enstaka person som uppfört sig mest oacceptabelt.

3, Invandringen påverkar inte samhällets ekonomi negativt (dvs hundratusentals personer att försörja är ingen kostad att tala om.
    SD_politiker som behöver livvakter, kostar samhället stoora pengar.

Jag har inte slutat skratta åt eländet än. Önskvärt att en del tar och tänker ett varv till och ifrågastätter sin tvivelaktiga hemsydda logik.
  • realist14
    FDFMGA skrev 2014-07-21 10:12:13 följande:
    Och du förstår förstås inte att det bland annat är dina resonemang vi gör narr avGlad

Testa att läsa din tråd om småpojkar som ofredar tjejer utifrån samma kriterier som ovanSolig

Gör narr?

Nej du då får du nog direkt citera något av det jag skrivit och direkt göra narr isåfall, funkar inte riktigt att komma med upprörda allvarligt menande påståenden mitt i en diskussion och sedan komma i efterhand och påstå att det "egentligen" var menat som något helt annat.

Tråden du hänvisar till var en artikel, och hade en enda fråga av mig, nämligen vad bör samhället göra.
    Passar inte riktigt heller in på ovanstående.

Nice try though.

• realist14
    Velouria skrev 2014-07-21 11:44:43 följande:
    Vad du inte fattar är att vissa här använder SDs egen logik mot SD och sverigedemokrater. Om du skrattar åt logiken så blir jag m.fl. bara glada därför att du då skrattar åt SD-logik egentligen. Dast du är helt omedveten om det.
    Ja om det är någon som "äger" logiken och vem det än isåfall är så är det inte mindre pinsamt när den används, och den används OFTA av de som ska försvara och som aldrig någonsin kan erkänna något som motsäger den egna tron.

Och eftersom jag inte är intresserad att ta poäng för sds räkning så kan jag skratta åt det utan att jag ser det som ett nederlag på något vis.

Däremot skulle jag gärna se en liknande sammanfattning av tok-argument som visar på det du menar..

Svar på tråden Varför hatar folk SD?