Inlägg från: StackarsMia |Visa alla inlägg
  • StackarsMia

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2014-08-31 12:25:09 följande:
    Jag tycker att det är bra att brevbärare reagerar mot rasistpropaganda från SD och SVP. Det enda som är tragiskt i det hela är SDs fejksnyftningar som handlar om att folk reagerar mit deras rasistpropaganda. Sen när ska man tycka synd om rasister? Demokrati måste försvaras gentemot rasistpacket annars försvinner den helt om SD får makten.
    Så anarki är vägen framåt? Bör vi låsa in kommunisterna och slänga deras valsedlar. Blir det bra?
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-08-31 10:00:47 följande:
    Tja, såväl facket som Posten är överens om att det ska klassas som samhällsinformation - så visst kommer propagandan för SvP och SD att delas ut.

Däremot är det inte förbjudet för enskilda brevbärare att uttrycka vad de tycker om rasistsektena - det kallas yttrandefrihet och är något som sekterna ofta högljudd brukar gnälla och gny om i sammanhang där den inte är tillämplig.

Att vara tyst om vad man tycker har inget med det Sverige jag är en del av att göra.
    All annan ppropaganda delas ju ut, så vad är problemet?
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-08-31 10:22:02 följande:
    Det där tror jag att du fått om bakfoten.

Aqt som beklagade sig över brevbärarna tillhör samma sekt som du.

Det förstår du väl om du tänker efter - att det bara är gråtarsekten som skulle snyfta och gnälla om brevbärarna eller nedrivna affischer.

Tänk när Fi fick sin valstuga på Sergels Torg söndersparkad. "Bara att gå vidare", blev kommentaren - men det är klart de är ju heller inte sådana gnällkärringar som SD-sekten.

Finns det överhuvudtaget något som inte SD-aktivisterna gråter ut omSkrattande
    Ja, t.ex. gråter vi oftast inte om att Polisen varit stygga och drar på oss offerkoftan när vi vandaliserar och hetsar mot polisen, som när rödingarna startar kravaller. Då får man ta en smäll helt enkelt. Men då rycker rödingmedia ut till undsättning och hetsar än mer.
  • StackarsMia
    MsFry skrev 2014-08-31 06:11:48 följande:
    Nej, undersökningen visar att 36 % vill ha samma nivå som idag, 26 % vill ta emot fler, 32 % vill ta emot färre än vad vi gör idag och 6 % vet inte.

Du kan inte slå ihop tre av grupperna och hävda att de inte vill ta emot fler flyktingar.

Det kanske var en språklig miss av dig men du fick det att låta som att du trodde att 74 % ville stoppa asylmottagandet helt.
    Klart jag kan. Precis som media använt sig av rubriken. Eller får de dispens i sitt rubriksättande?
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-08-31 09:41:05 följande:
    Jag har svårt att se sambandet mellan ditt inlägg och mitt.

Jag har bara förklarat att de som förstör SD-affischer är relativt få och att det är galet att tro att de är särskilt representativa för den stora mängd människor som ogillar SD-sektens åsikter.

Att brevbärare reagerar över att de tvingas dela ut SvP- och SD-propaganda och det till och med till personer som satt upp meddelanden på dörren att de betackar sig för rasistpropagandan kan jag däremot förstå.

Jo, jag vet att SD anser att det är orättvist att jämföra dem med SvP och kalla dem rasister och att SD:s partiprogram inte är rasistiskt - men partier bedöms mindre utifrån partiprogrammen och mer efter vad de säger i övrigt och hur anhängarna agerar - och ur den aspekten är SD i allra högsta grad rasister.

Jag tror att man kan koka ned sektens budskap till en mening: Det är ok med invandring men inte från Mena eller Afrika och helst inte Sydamerika - men flitiga sydostasiater och pålitliga europeer har vi inget emot.
    Ungefär som de flesta länder alltså. Märkligt. Är de rasister i Singapore tro?
  • StackarsMia
    MsFry skrev 2014-08-31 17:19:38 följande:
    Du menar att två fel gör ett rätt?

Det gör det inte.
    Nästa gång kanske du kankritisera medias tolkningar. För de flesta zombies brukar inte göra det.
  • StackarsMia
    Velouria skrev 2014-08-31 17:50:03 följande:
    Mmm, precis. Det är därför som SD måste reageras MOT. De tycker faktiskt illa om både demokrati och alla mänskliga fri- och rättigheter som finns. De tränger sig på som våldtäktsmän men slänger sig ner och gråter högt som en bebis när de får motstånd. Typ "jag ska rövknulla dig med min politik och du får inte göra motstånd".
    Det fina demokratihatet. Som att du skulle ta livet av våldtäktsmän i demokratins namn. Sanna antidemokrater borde utvisas.
  • StackarsMia
    Velouria skrev 2014-08-31 17:59:54 följande:
    Jag vet inte om du gillar anarki. I sure don't. Det är därför som SD måste reageras mot. Så enkelt är det. 

Förresten, varför får inte min "invandrargranne" något av SDs tidningar, men att jag får det? Är det inte lite diskriminering?
    Våldsvänstern brukar vara antidemokrater. Kanske får du ringa dina vänner och fråga hur den ideologiska kompassen är inställd?
  • StackarsMia
    Velouria skrev 2014-08-31 18:43:44 följande:

Alltså, egentligen gillar jag svensk version av demokrati. Vem som helst kan ju bli representant för sitt älsklingsparti

Jag gillar skarpt att vi har riksdagspartier med lågutbildade, som denne:

• StackarsMia
    Velouria skrev 2014-08-31 19:00:22 följande:
    Nej, det är väl också demokratiskt att slänga bort skit som man tycker är skit?

Rasistisk skit ska bort. Så enkelt är det. Du får kalla mig för antidemokrat/företrädare för totalitär regim/whatever ni sverigedemokrater kan komma på för att tysta era motståndare när ni våldtar dem med er rasistpolitik. Men vi fortsätter ändå. För att just kunna bevara demokratin och de mänskliga fri- och rättigheterna
    I totalitär kommunistanda ska oliktänkande sorteras bort. Hitler ringde och ville ha tillbaka sin ideologi.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?