nihka skrev 2013-12-22 18:32:14 följande:
I rest my case.
Du håller dig till partiets officiella linje om att detta är ett skäl för uteslutning från SD, men att hålla med den som föreslår att spika upp grishuvuden på muslimers dörrar är inte en orsak för dig att reagera. I stället håller du med om att det skulle vara "rätt i sak".
Allt jag bad dig var att kritisera en annan SDare, men i stället håller du med. Börjar du förstå varför folk skrattar åt SDs "nolltolerens mot rasism"? Du kan i likhet med så många andra inte stå upp för den när det handlar om att ta ställning mot en annan SDare. Detta är betecknande för sekter. Klart rasister dras till ett parti där sympatisörerna resonerar så.
Sedan skulle inget uppspikat grishuvud på någons dörr hålla någon borta utom möjligtvis små barn som skrämts, utan folk skulle anmäla detta tilltag till polisen. Det är uppsåtet som bedöms och en fällande dom är det troliga.
Hyfsat ointelligent att gå ut med eller hyfsat ointelligent att tycka oavsett om man går ut offentligt med det eller inte?
Nej, jag håller inte med om att det är varken rätt, riktigt eller bra (snarare avskyvärt) att spika upp grishuvuden på dörrar. (var har jag påstått något annat)?
Jag säger bara att jag tror att det skulle få avsedd effekt - dvs. "rätt i sak".
Om jag mot all förmodan, sans och vett skulle få för mig att spika upp ett grishuvud på min dörr (eller älghuvud för den delen) så är det inte en käft som har med det att göra. Mitt hus, min tomt och ingen jävel skulle se det om dom inte promenerade upp för gången mot min ytterdörr. Det värsta som skulle kunna hända mig är i så fall att jag skulle må illa av stanken.
Vem eller vad jag nu skulle önska hålla borta från mitt hus, så räcker det gott för mig med en stor och tung vakthund (och som sagt, lättare beväpning om nu hunden mot all förmodan inte skulle räcka till).
Och vem är nu den där andra SD:aren du pratar om? Är det Levi Klausen har jag inte det minsta till övers för den personen.