Inlägg från: Lejonmamman01 |Visa alla inlägg
  • Lejonmamman01

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2013-12-06 00:19:33 följande:
    "I många fall" innebär spekulationer. Åldersbestämningar med handledsröntgen och tandundersökningar har en felmarginal på 5-6 år vilket gör att merparten kan hamna både inom och utanför spannet upp till 18 år. Själv är jag kraftigt misstänksamt mot enbart 2 (TVÅ) ungdomar här som jag misstänker är betydligt äldre än de har uppgett. De allra, allra flesta jag har träffat är klart den ålder de uppger vilket blir tydligare desto lägre man känner dem. Visst finns det de som ljuger om sina skäl. Så är det alltid, men det ska inte hindra dem som behöver skydd som somaliska mammor som försöker få iväg sina unga pojkar för att de riskerar att föras bort som barnsoldater om de stannar, särskilt om det inte finns kvar en vuxen man i livet att skydda familjen. 

Förstår inte varför du utgår från att jag INTE redan har läst Wagers blogg vilket jag har gjort och jag har även boken Inte svart eller vitt utan svart och vitt. Där finns givetvis de exempel som är utmärkande och inte de som följer reglementet. Det är bra att missförhållanden kommer fram. Att komma till bukt med de som utnyttjar systemet hjälper oss att hjälpa fler som verkligen behöver hjälp.

Det är ta mig fan skamligt hur lite de flesta europeiska länder ställer upp för exempelvis krigets offer i Syrien. Skamligt!
    Det finns väl ingen som inte tycker att det är förfärligt att använda barn som soldater, men för den skull kan vi inte flytta all världens barnsoldater till vårt lilla land... Man kan också fundera över hur de pojkar/män som redan VARIT soldater, utsatts för eller själva utfört tortyr, gruppvåldtagit fiendens kvinnor (mycket vanligt i afrikanska krig) o.s.v. o.s.v., har påverkats av det. Vad de kan vara i stånd till mot VÅRA unga döttrar t.ex., om de får komma hit. Och det är VÅRA EGNA vi har ansvar för först och främst - så måste det alltid vara.
  • Lejonmamman01
    themia skrev 2013-12-06 11:10:23 följande:
    Suck! Så typiskt för din snedvridna sverigefientliga verklighetsuppfattning.
    Det är en humanitär handling att ta emot några av världens barnsoldater till vårt stora glest befolkade land

Glest befolkat på sina håll, men något säger mig att de ensamkommande unga männen inte ämnar bryta och svedja mark i glesbygden.. Obestämd
  • Lejonmamman01
    JTA skrev 2013-12-06 11:50:06 följande:
    Som om utrymme skulle vara ett av problemen. Du har verkligen inte lärt dig någonting?

Ge dem en spade och ett hektar mark i Västerbotten, sedan klarar de sig själva.

Haha - jag hade inte läst ditt inlägg när jag skrev mitt!
  • Lejonmamman01
    Ermenegildo skrev 2013-12-06 17:18:02 följande:
    Känner inte alls igen det där, tvärtom följer man ju reglerna ganska slaviskt. Alla Sverigedemokrater måste väl applådera beslutet att utvisa den ryske muskelsjuke killen som menar att han riskerar att dö utan adekvat vård. En sådan person är väl urtypen för sådana som SD och deras anhängare vill utvisa. Eftersom han är svårt sjuk, är det inte troligt att han kommer att  bidra till Sveriges ekonomi, tvärtom kosta oss en massa skattepengar. Så länge man saknar empati är ju de här frågorna superenkla...

Nu är jag inte insatt i just det där fallet. Men rent generellt, så är naturligtvis världen full av muskelsjuka, men vi kan inte flytta dem alla hit och stå för deras vård och försörja dem med bidrag. Antagligen skulle inte den är killen nöja sig med att bo här själv heller, utan så fort han hade fått PUT skulle han ha börjat verka för att hans familj också skulle få komma hit... Det fungerar inte. Vår ekonomi klarar inte av det. Jo om det vore EN familj, men vi har redan tagit emot hundratusentals, och nu måste vi börja tänka på oss själva. Sorry.

Tycker du inte själv att det är konstigt, att ALLA måste komma just hit..? Varför åker de inte till Italien, Spanien, Grekland, Dubai - och försöker få stanna och få vården betald DÄR i stället..?
  • Lejonmamman01
    Ermenegildo skrev 2013-12-06 17:18:02 följande:
    Känner inte alls igen det där, tvärtom följer man ju reglerna ganska slaviskt. Alla Sverigedemokrater måste väl applådera beslutet att utvisa den ryske muskelsjuke killen som menar att han riskerar att dö utan adekvat vård. En sådan person är väl urtypen för sådana som SD och deras anhängare vill utvisa. Eftersom han är svårt sjuk, är det inte troligt att han kommer att  bidra till Sveriges ekonomi, tvärtom kosta oss en massa skattepengar. Så länge man saknar empati är ju de här frågorna superenkla...

Och vidare. Det finns en massa nyrika ryssar, som skulle kunna dela med sig litet till sina egna olycksbarn, i stället för att leva ett bisarrt lyxliv i osmakliga pälsar och stora, synliga juveler...
  • Lejonmamman01

Jag kan garantera att det inte finns på Sd:s agenda i alla fall, att sionisera Sverige. Paranoid, much..?
  • Lejonmamman01
    ubåt skrev 2013-12-06 18:20:09 följande:
    Ja, sionisterna är ju inte lika bra på att springa omkring med självmordsvästar som sina "kusiner" islamisterna. Eller flyga flygplan in i byggnader, angripa varuhus, bomba bussar, tåg, tunnelbanor, semseterorter och restauranger. Eller för den delen -som islamisterna- ställa sig på nazisternas sida vilket skedde under WW2. 

Där har sionisterna fortfarande mycket att lära. 

• Lejonmamman01
    Enter Sandman skrev 2013-12-07 10:09:53 följande:

Ja, jag förstår att just du ser det så, du bevisade just Ermengildos poäng.
    Om Mandela hade flytt hit när han var ung från apartheid så hade sd velat kasta ut honom och antaglingen anklagat honom för att se svenska kvinnor som horor och misstänkliggjort honom som deltagare i gruppvåldtäkter, samt förstås för att enbart velat sko sig på svenska skattebetalare medan han själv satt och pillade sig i naveln.
    Om så självaste Jesus kom vandrande skulle han fått samma mottagande, i synnerhet om han hade varit svart.
    Nyanser är inte sd:s starka sida, hat och fördomar är.

Nä. Sd har alltid sagt att enskilda personer som har ett verkligt asylbehov ska få stanna. Det handlar just om regimkritiker, upprorsledare, journalister som skrivit något negativt om en diktator och nu hotas av tortyr och död... Det var dem Palme tänkte på, när han började ta emot flyktingar från bland annat Chile och Juntans Spanien. Det var ALDRIG meningen att hela befolkningar skulle flytta till Sverige för att utnyttja det välstånd som vi har arbetat ihop, i stället för att bygga upp sina egna länder med Västerlandet som förebild. Socialförsäkringssystemet och sjukförsäkringssystemet t.ex..
  • Lejonmamman01
    MrsC74 skrev 2013-12-08 10:19:29 följande:
    Fy fan vilken gräslig person du verkar vara. Vilken hemsk människosyn. Stackars barn om du har några.

Det får du tycka. Den dagen DU får MS eller ALS, och inte blir beviljad tillräckligt med assistanstimmar, utan blir sittande ensam och hjälplös i lägenheten större delen av dagen, för att alla kommunens pengar gått till några andra... Så kanske du kommer att se annorlunda på det.
  • Lejonmamman01
    Enter Sandman skrev 2013-12-08 10:39:56 följande:
    Som jag ser det har inte din väninna nån förtursrätt pga vad hennes förfäder pysslade med, det var inte hennes förtjänst och det inte hon som har gjort något speciellt, hon har inte mer rätt till hjälp än nån annan.
    Det är behovet av hjälp som ska styra, inte nationaliteten hos den hjälpbehövande.

Nu är ju detta med nationsgränser, och medborgarskap som förutsättning för hjälp från det allmänna i ett land, inte precis någonting som Sd har hittat på. Så var det redan i Romarriket...

Hela nationalekonomin går ut på, att alla vi medborgare i landet arbetar och betalar skatt medan vi kan. Blir vi - eller våra barn - sjuka eller funktionshindrade, eller nedsatta av hög ålder, så får vi tillbaka av det som vi arbetat in. Om ett stort antal människor ska flytta hit när de redan förlorat sin arbetsförmåga, BARA för att utnyttja det allmänna, så kollapsar ju systemet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?