Varför hatar folk SD?
nihka skrev 2013-12-06 00:19:33 följande:
"I många fall" innebär spekulationer. Åldersbestämningar med handledsröntgen och tandundersökningar har en felmarginal på 5-6 år vilket gör att merparten kan hamna både inom och utanför spannet upp till 18 år. Själv är jag kraftigt misstänksamt mot enbart 2 (TVÅ) ungdomar här som jag misstänker är betydligt äldre än de har uppgett. De allra, allra flesta jag har träffat är klart den ålder de uppger vilket blir tydligare desto lägre man känner dem. Visst finns det de som ljuger om sina skäl. Så är det alltid, men det ska inte hindra dem som behöver skydd som somaliska mammor som försöker få iväg sina unga pojkar för att de riskerar att föras bort som barnsoldater om de stannar, särskilt om det inte finns kvar en vuxen man i livet att skydda familjen. Förstår inte varför du utgår från att jag INTE redan har läst Wagers blogg vilket jag har gjort och jag har även boken Inte svart eller vitt utan svart och vitt. Där finns givetvis de exempel som är utmärkande och inte de som följer reglementet. Det är bra att missförhållanden kommer fram. Att komma till bukt med de som utnyttjar systemet hjälper oss att hjälpa fler som verkligen behöver hjälp.
Det är ta mig fan skamligt hur lite de flesta europeiska länder ställer upp för exempelvis krigets offer i Syrien. Skamligt!