Inlägg från: Centurione |Visa alla inlägg
  • Centurione

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-11-04 07:29:29 följande:
    Jo, jag vet att etablissemanget hatar Avpixlat. Att så är fallet visar ju bara på den funktion sajten fyller. Det fria ordet! Sajten publicerar sånt som etablissemangsmedia vill ska vara hemligt, sånt som media-etablissemanget beslutat att svenska folket inte ska få veta.

Är det bevisat att det var fråga om "järnrör"? Jag har läst att de skulle vara av "aluminium", men jag vet inte. Du verkar veta, men vad vet du, egentligen? Oavsett det, skulle det vara en "skandal", menar du, att Ekeroth filmar när en blivande riksdagsmän kallar en person för "babbe" och en annan för "hora"? Jag har svårt att se skandalen i det.

Däremot är det pinsamt att Åsa Romson, som vill stänga ned Bromma flygplats, själv flyger från Bromma, och att hon använder förbjuden giftfärg, när hon påstår sig vilja förbjuda den!
    Hon släpper ut gråvatten från sin båt också, rakt ut i Östersjön!
  • Centurione
    Rataxes skrev 2014-11-04 09:04:08 följande:
    Svenska kyrkan tillåter det, vilka andra samfund gör det? Frikyrkor? Katolska kyrkan? Vilka islamska församlingar tillåter homovigslar?
    Det där är också intressant: Svenska kyrkan påtvingades att viga samkönade par - men när ska imamerna tvingas att göra det? Eller de judiska sektledarna för den delen?
  • Centurione
    de Robespierre skrev 2014-11-04 11:49:09 följande:
    Jag vet inte om du minns hur mycket som skrev om Tobleroneaffären. Hur pressen campade utanför Monas hus i en veckas tid för att det fanns ett nyhetsvärde i historien och hon var en offentlig person i sin roll som riksdagsvald och politiker.  Freivalds råkade ut för samma granskande vilket till sist slutade med de klassiska orden "ni borde skämmas". Vid alla skandaler så har det skrivits spaltmeter och det inte pga en viss partitillhörighet utan att man politiker är intressant och bör leva som man lär. Så har det alltid varit och just "drev" kom till på 70-talet med Geijer-affärer, bordellhärvor och skattefusk. Det media älskar är när någon gör saker som personen själv vill stoppa och beivra eller har en dold agenda där man säger en sak publikt men när en helt annan sak när ingen annan hör.

Och sist, två fel gör inte ett rätt.

Fast de tog ju upp rören för att kunna försvara sig med om det blev nödvändigt. Det blev det aldrig, som tur var. Detta är inte att "inte leva som man lär", eftersom Sd aldrig har sagt att nödvärn inte ska vara tillåtet i Sverige.
  • Centurione
    Rataxes skrev 2014-11-04 11:54:40 följande:
    Det är ju enkelt, antingen viger de samkönade eller så mister de vigselrätten. Samt bort med alla statsbidrag till tomtar på loftet. Skattepengar ska inte finansiera vidskepelse.
    Ja, det borde ju vara lika för alla.

Ja, jag tycker också att utländska samfund får finansiera sin verksamhet själva. Speciellt nu i tider av sparnit överallt annanstans. Svenska Kyrkan, och kanske även vissa frikyrkliga samfund som har en gammal tradition i Sverige (typ Maranata, Pingstkyrkan, Missionskyrkan...), bör dock ha en särställning och få fortsatt statsunderstöd. SÄRSKILT Svenska Kyrkan eftersom den är så intimt förknippad med hela vår kultur, vår historia och vårt statsskick. Våra kungliga är t.ex. tvungna att bekänna sig till den, och att vigas, döpas och konfirmeras i den.
  • Centurione
    Rataxes skrev 2014-11-04 12:19:56 följande:
    Varför ska deras tomtar på loftet få kosta skattepengar och inte utlänningarnas?

SvK får väl höja medlemsavgifterna eller sälja av lite tillgångar om inte pengarna räcker. Maranata är en dårsekt som inte ska ha ett öre. De andra får finansiera sin verksamhet utefter medlemmarnas offervilja. Inte en skattekrona till vidskepelse.
    Som sagt: jag tycker inte att det handlar om "vidskepelse" utan om en religion som vi haft här i landet i över tusen år. Och som har påverkat vår historia, vårt samhälle, vår kultur, vår rättsskipning. Vi kan liksom inte ta kristendomen bort från Sverige och tror att det är samma Sverige vi har kvar. Detta är dock inte samma sak som att enskilda ska pressas att gå i kyrkan eller att bekänna sig till en personlig tro som de saknar. Utan att kyrkan ska finnas där i bakgrunden när människorna vill söka sig dit. Som en trygg famn. 

Tänk också på, att kyrkan erbjuder gemenskap till många som skulle ha varit helt ensamma annars. Bland annat många gamla.
  • Centurione
    Rataxes skrev 2014-11-04 12:19:56 följande:
    Varför ska deras tomtar på loftet få kosta skattepengar och inte utlänningarnas?

SvK får väl höja medlemsavgifterna eller sälja av lite tillgångar om inte pengarna räcker. Maranata är en dårsekt som inte ska ha ett öre. De andra får finansiera sin verksamhet utefter medlemmarnas offervilja. Inte en skattekrona till vidskepelse.
    Som sagt: jag tycker inte att det handlar om "vidskepelse" utan om en religion som vi haft här i landet i över tusen år. Och som har påverkat vår historia, vårt samhälle, vår kultur, vår rättsskipning. Vi kan liksom inte ta kristendomen bort från Sverige och tror att det är samma Sverige vi har kvar. Detta är dock inte samma sak som att enskilda ska pressas att gå i kyrkan eller att bekänna sig till en personlig tro som de saknar. Utan att kyrkan ska finnas där i bakgrunden när människorna vill söka sig dit. Som en trygg famn. 

Tänk också på, att kyrkan erbjuder gemenskap till många som skulle ha varit helt ensamma annars. Bland annat många gamla.
  • Centurione
    de Robespierre skrev 2014-11-04 12:55:57 följande:
    I Sverige har vi sedan en tid tillbaka en Kyrkoavgift som är helt frivillig. De som är medlemmar i Svenska kyrkan ger sitt medgivande att man drar en extra avgift på skatten som då tillfaller Svenska kyrkan. Om man inte har gjort det, eller inte är medlem, så drar inga pengar. Därför finansieras inte Svenska kyrkan längre av skatten. Tillhör man ett annat trossamfund och vill att ens kyrkoavgift skall gå dit istället så kan man begära det via skattesedeln. De trossamfund som idag finns med är dessa:
    www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteinkomst/vadblirskatten/avgifttillandratrossamfund.4.18e1b10334ebe8bc80005629.html
    Jo en del "vanliga" skattepengar går faktiskt dit ändå. Dels sådana som är avsedda för att renovera och hålla i ordning själva kyrkobyggnaderna, som ju rymmer mycket historia. Och dels sådant som går under posterna för utbildning, barn- och ungdomsverksamhet och föreningsverksamhet i allmänhet. Alla organisationer - även idrottsföreningar t.ex. - som har verksamhet för barn och unga, kan ju söka pengar för det, och det gör även SvK.
  • Centurione
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-04 14:05:06 följande:
    Kalla en jude för sionistråtta är givetvis på gränsen till HMF och någon borde anmäl inlägget. Som ni fjollor brukar göra med mina.
    Ja, det var faktiskt det värsta jag sett i rasismväg någonsin på det här forumet... Nazisterna i Tyskland brukade ju ofta avbilda judarna karikerade som råttor. Det är en gammal symbolisk bild av juden. Skulle kunna kopiera in några teckningar här nu, men gör inte det...

• Centurione
    Digestive skrev 2014-11-04 17:43:51 följande:
    Ah, bara att konvertera till islam och sådana uttalanden kan på sin höjd ses som högljudda juridiskt. Den där domen - avpixlat.info/2014/11/03/klottra-hakkors-inte-hets-mot-folkgrupp-om-man-ar-muslim/ - slog nog rekord i dumhet faktiskt.

Uhh.. tydligen samma våldtäksskojare det här. Aja, bjuder på denna. Försvinn nu.
    Ja, det där är märkligt. En nedsättande eller rasistisk symbol borde ju vara lika illa, oavsett vem som använder den...
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-11-05 08:55:26 följande:
    Länka gärna till ett inlägg på avpixlat där en svensk med ljus hy hängs ut med namn och bild, har inte hört talas om det hittills iallafall. Och även om det skett så gör det inte sajten mindre rasistisk eftersom hudfärgen inte ökar risken för att falla in i brottslighet. Däremot kan omgivande samhällets behandling av dessa personer bidra till hopplöshet och utanförskap.

Du och ditt Sd "löser" problemen genom att skuldbelägga den utsatte. Det löser inget utan sopar bara det obekväma (dvs folks intolerans) under mattan. En strutspolitik alltså.

Avpixlat och tror det var Björn Söder spred också desinformation i form av en somalisk familj i Strängnäs som fått ett hus av kommunen. Problemet var att de inte fått ett hus, de hade fått låna det eftersom det hade lösts in och skulle rivas några månader senare. Men det brydde sig varken Söder eller avpixlat sig om att tydliggöra utan fortsatte med sin hatpropaganda.

Avpixlat hängde också ut ett par 14-åriga tjejer som hade målat en plats med vattenlöslig färg (som alltså regnar bort) där Sd skulle ha nån träff. I naturen alltså. Detta bus straffades med hot om våldtäkt på avpixlats kommentarsfält.

Avpixlat skrev om Zlatans reklamfilm för Volvo: "det luktar bushweed och gängkriminalitet". Och kommentarsfältet går som vanligt bananas. www.interasistmen.se/dumheter/avpixlat-om-zlatans-reklamfilm-den-luktar-bushweed-gangkriminalitet-och-branda-bilar/

Avpixlat skrev också om Astrid. Ni vet den där svenska tjejen som var lucia ett år. Enda skillnaden mot tidigare år var hennes mörkare hudfärg. Pga det hängdes hon ut på avpixlat och fick motta hot.

Hur är detta att hänga ut brottslingar? Det handlar endast om att hetsa till rasism! Och det från en sajt som Sd stöder.
    Nu har du svårt att läsa skriven text igen. Jag skrev inte att Avpixlat brukar hänga ut svenskar (fast det faktiskt har hänt), utan att sajten KOMPLETTERAR de vanliga tidningarna som konsekvent hänger ut svenskar men inte invandrare. Fast de begått brott av samma svårighetsgrad, fast de befinner sig på samma plats (t.ex. båda är endast misstänkta ännu, båda är redan dömda o.s.v.).  Avpixlat jämnar ut orättvisan i att bara svenskar ska hängas ut när de begår brott, medan invandrare ska få vara anonyma.

Angående den somaliska familjen i Strängnäs: har du kollat att de verkligen fick flytta? Det skulle nämligen inte förvåna mig, om ortens PK-tanter hade stoppat det. "Man kan inte vräka en barnfamilj, och särskilt inte en flyktiiiiiiiiingfamilj som redan har traumaaaaaaatiska upplevelser i bagaget" etc..

Att måla med färg - vattenlöslig eller inte - där ett parti ska hålla sitt möte är omoget och dumt. Om någon har hotat med våldtäkt så är det också omoget och dumt - men inget du kan beskylla partiet Sd för.

Det är många, inte bara Sd:are, som har ifrågasatt valet av Zlatan som affischpojke för Volvo. Inte bara för att han är invandrare, utan för att han väcker väldigt blandade känslor med sitt macho, självupptagna och störiga beteende.

Astrid, ja. Du har tidigare påstått att hon hotades i kommentarsfältet, och jag ber dig fortfarande att länka till de hoten. För jag läste alla 600-någonting inläggen, och jag såg inget sådant. I så fall var det SvT som hotades, eller produktionsbolaget, men absolut inte flickan. Däremot måste ju frågan få diskuteras någonstans, när SvT så att säga hade bjudit in till dansen. För det var uppenbart att de VILLE provocera genom att föra fram en så påtagligt mörk flicka som den svenskaste av alla svenska företeelser...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?