sjuttiofemman skrev 2014-11-05 08:55:26 följande:
Länka gärna till ett inlägg på avpixlat där en svensk med ljus hy hängs ut med namn och bild, har inte hört talas om det hittills iallafall. Och även om det skett så gör det inte sajten mindre rasistisk eftersom hudfärgen inte ökar risken för att falla in i brottslighet. Däremot kan omgivande samhällets behandling av dessa personer bidra till hopplöshet och utanförskap.
Du och ditt Sd "löser" problemen genom att skuldbelägga den utsatte. Det löser inget utan sopar bara det obekväma (dvs folks intolerans) under mattan. En strutspolitik alltså.
Avpixlat och tror det var Björn Söder spred också desinformation i form av en somalisk familj i Strängnäs som fått ett hus av kommunen. Problemet var att de inte fått ett hus, de hade fått låna det eftersom det hade lösts in och skulle rivas några månader senare. Men det brydde sig varken Söder eller avpixlat sig om att tydliggöra utan fortsatte med sin hatpropaganda.
Avpixlat hängde också ut ett par 14-åriga tjejer som hade målat en plats med vattenlöslig färg (som alltså regnar bort) där Sd skulle ha nån träff. I naturen alltså. Detta bus straffades med hot om våldtäkt på avpixlats kommentarsfält.
Avpixlat skrev om Zlatans reklamfilm för Volvo: "det luktar bushweed och gängkriminalitet". Och kommentarsfältet går som vanligt bananas.
www.interasistmen.se/dumheter/avpixlat-om-zlatans-reklamfilm-den-luktar-bushweed-gangkriminalitet-och-branda-bilar/
Avpixlat skrev också om Astrid. Ni vet den där svenska tjejen som var lucia ett år. Enda skillnaden mot tidigare år var hennes mörkare hudfärg. Pga det hängdes hon ut på avpixlat och fick motta hot.
Hur är detta att hänga ut brottslingar? Det handlar endast om att hetsa till rasism! Och det från en sajt som Sd stöder.
Nu har du svårt att läsa skriven text igen. Jag skrev inte att Avpixlat brukar hänga ut svenskar (fast det faktiskt har hänt), utan att sajten KOMPLETTERAR de vanliga tidningarna som konsekvent hänger ut svenskar men inte invandrare. Fast de begått brott av samma svårighetsgrad, fast de befinner sig på samma plats (t.ex. båda är endast misstänkta ännu, båda är redan dömda o.s.v.). Avpixlat jämnar ut orättvisan i att bara svenskar ska hängas ut när de begår brott, medan invandrare ska få vara anonyma.
Angående den somaliska familjen i Strängnäs: har du kollat att de verkligen fick flytta? Det skulle nämligen inte förvåna mig, om ortens PK-tanter hade stoppat det. "Man kan inte vräka en barnfamilj, och särskilt inte en flyktiiiiiiiiingfamilj som redan har traumaaaaaaatiska upplevelser i bagaget" etc..
Att måla med färg - vattenlöslig eller inte - där ett parti ska hålla sitt möte är omoget och dumt. Om någon har hotat med våldtäkt så är det också omoget och dumt - men inget du kan beskylla partiet Sd för.
Det är många, inte bara Sd:are, som har ifrågasatt valet av Zlatan som affischpojke för Volvo. Inte bara för att han är invandrare, utan för att han väcker väldigt blandade känslor med sitt macho, självupptagna och störiga beteende.
Astrid, ja. Du har tidigare påstått att hon hotades i kommentarsfältet, och jag ber dig fortfarande att länka till de hoten. För jag läste alla 600-någonting inläggen, och jag såg inget sådant. I så fall var det SvT som hotades, eller produktionsbolaget, men absolut inte flickan. Däremot måste ju frågan få diskuteras någonstans, när SvT så att säga hade bjudit in till dansen. För det var uppenbart att de VILLE provocera genom att föra fram en så påtagligt mörk flicka som den svenskaste av alla svenska företeelser...