Inlägg från: realist14 |Visa alla inlägg
  • realist14

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-07-15 00:25:50 följande:
    I min kommun ser det iaf inte ut så.

Säkert är det så att man ibland hamnar snett, men det är som regel inte eleverna som formar verksamheten. Den "kultur som finns på SFI" är styrd av lagar och förordningar. SFI lyder under skollagen och omfattas av skolreformen 2011.
    Jo jo men skollagen bryr sig inte om hur man möblerar i klassrum.
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-07-18 09:22:33 följande:
    Precis. Samhället går ju redan på knäna. En annan sak jag retar mig på: vänsterfolket, som skriker mest om att vi hjälpa hela världen med våra skattepengar - är vanligen dom som själva arbetar minst och betalar in minst i skatt... Det är lätt att vara generös med andras pengar!
    Noll koll vill jag påstå, folk som kvalar in i tv-programmet Lyxfällan vilken dag som helst.

• realist14
    Philipsson skrev 2014-07-18 10:28:07 följande:
    Fast i det här fallet är det ju så att föräldrarna vet att det finns tusentals och åter tusentals kapsejsade båtar, fast de nöjer sig med att rädda så många ur besättningen som möjligt - och skiter i resten -, ur den enda båt de ser med blotta ögat (den som är närmast dem själva) - och har med det fått sitt ego och sitt samvete tillgodosett -, och sen skämmer bort denna besättning, med god mat & dryck, bostad o.s.v.,, ekonomiska resurser som skulle ha kunnat hjälpa tusentals nödställda, och tömmer på så sätt sina egna resurser, så att de sen inte har nån möjlighet att hjälpa nästa båt som kommer, för att matförrådet är tomt!
    Och när den lilla pojken vid nästa promenad pekar på alla nya båtar som kommit där folk låsas vara nödställda för att de också vill bli bortskämda, och säger detta, så pekar föräldrarna argt och ropar---ras...   :)

• realist14
    Jeaninne skrev 2014-07-18 10:31:06 följande:
    Jag antar att du lever i medelklassen, och då UPPLEVER du det som att Sverige är ett rikt land. För våra svaga grupper, som har fått betala priset för flyktingmottagningen då de delar på samma skattepengar, är läget ett helt annat. Alla som bor på någon form av skattefinansierade institutioner t.ex. - äldreboenden, serviceboenden, gruppboenden, ungdomshem, HVB-hem - har fått känna på indragningarna av både personal, aktiviteter och mat... På vissa håll är det rena misären, och dessa människor - som är ensamma och utsatta många gånger - kan vara olyckligare än folk som lever i flyktingläger med sin familj omkring sig...
    Absolut, för att inte tala om alla fattigpensionärer som bor kvar i sina bostäder och aldrig får tala med någon människa och inte har råd att hämta medicinen alla gånger.

De har en säng att sova i men lever värre utsatta än tiggarna både med social utslagning samt en stor ensamhet.
    Men DE är det ju inte lika synd om det vet vi ju alla, inte lika inne att se till deras behov heller.
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-07-18 10:39:44 följande:
    Det HAR beräknats när de tar över, och det är skrämmande. Det är ju inte bara att vi fortsätter att ta in fler hela tiden, utan det är också det att de fortplantar sig i en helt annan takt än vad vi gör. Vi börjar vid 30 och skaffar mindre än två barn per kvinna, medan de börjar vid 16 och skaffar 6-7 barn per kvinna. Räkna ut hur många muslimer det blir på hundra år, av bara ETT par - om barnen inte integreras, utan också gifts bort vid 15, generation efter generation...

Det blir liksom som när du i en annan tråd påstår att det beräknats när muslimerna tar över Sverige - även om det i detta sammanhang kanske framstår som tydligare att det bara är toksekten som tränat matematik.

Varför skulle in en stor grupp i samhället kunna föra fram sina frågor menar du? Tror du inte de är kapabla till något ??
    Varför skulle de inte ha den drivkraften? Klart de vill ha de på sitt sätt precis som alla människor.
  • realist14

Dessutom kan man inte påstå att "muslim" är en etnicitet. Vi vet inte hur många av de som invandrar som är djupt troende muslimer inte heller hur religiositeten påverkas av svensk sekulär kultur.

Min inte alltför vågade gissning är att Sverige kommer att vara mer sekulärt om 25 år än vad det är idag.

Och min uppfattning är att beräkningarna om när muslimerna ska ta över är mer noja än något annat SD-sekten sysslar med.
    Finns massor av reportage om detta i England.

• realist14
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-18 18:21:44 följande:
    Och det finns reportage om chemtrails också. Och om UFOs som snor folk och ger dem anal probes. Och om en hel massa annat dumt. Att det finns reportage om något är inte en garant för att det är sant. Det borde ju SD-fantaster veta, som ju förnekar varenda reportage om partiet som dikt och förbannad lögn, eller hur?
    Så därför är inga tv-reportage sanna menar du. Ja det lät ju logiskt. Not.
  • realist14
    Errol Flynn skrev 2014-07-18 19:01:18 följande:

Tänkvärt.

www.dagen.se/opinion/debatt/mer-an-en-myt-erik-ullenhag/

Jag är född och uppvuxen i Somalia, och var då muslim själv. När jag sedan kom till Sverige för 20 år sedan, var det naturligt för mig att då söka mig till en muslimsk församling, för att känna en tillhörighet och gemenskap. Det var först när jag kom till Sverige som islams rätta ansikte visades för mig. Inget av det jag upplevde här förekom i Somalia på den tiden. Ullenhag skriver: ?Islam och muslimer ses som ett hot. Rena myter sprids om hur muslimer har som plan att ta över Europa och skapa ett ?Eurabia?, bland annat genom att föda många barn.? Men det var just det som jag själv hörde imamerna predika i Göteborgs moskéer. Det är ingen myt, Erik Ullenhag! Imamerna talade om för oss att vi inte skulle beblanda oss med kaffersamhället (det vill säga det svenska), att vi skulle föda så många barn vi kunde och få så många släktingar som möjligt att flytta hit just med det uttalade målet att islamisera Sverige. Inte med vapen, utan genom barnafödande och invandring bli landets majoritet. Och samma uttalade strategi har man i samtliga västländer.

Törs folk läsa detta?
  • realist14
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-19 04:57:43 följande:
    Ehm, du vet att du just skriver till någon som lever i en sådan därn förort du snackar skit om va? Så många är det inte som är slöjbeklädda, ens här ute i förorten (och jag bor nära några av de som har värst rykte). Och det bor många svenskar här också. Flera pensionärspar, och de trivs finfint. De går ut med sin lilla jycke både väldigt tidigt och väldigt sent utan att vara rädda.

Men så är det ju alltid förstås, ni tror er veta bättre än vi som bor här hur det är. Folk har, på fullaste allvar, försökt intala mig att det brinner bilar varje dag här, att hälften av den kvinnliga befolkningen har burka och niqab, och andra hälften blir gruppvåldtagna på öppen gata mitt på da'n, varje dag. Totalt bull förstås - har senaste femton åren sett en bil brinna. Antalet burkaklädda går att räkna på ena handens fingrar, och några våldtäkter har jag inte heller sett. Inte ens på natten.

Du kanske själv borde åka till en större stad. Lära känna litet folk. Se att det är människor som du och jag. Eller, ja, nåja, som jag i alla fall.
    Har en bekant i storstan som med lite tur har fått en väg från och till arbetet som inte kantas av mer än tre fyra tiggare och inga sovplatser heller så hen har ju en annan bild av eländet än den som jobbar så att den måste sick-sacka mellan skiten och som ständigt får en pappmugg upptryckt i ansiktet .

Så går han hem efter jobbet och är inte ute så mycket, vilket gör att han inte ser så mycket av hur det ser ut, och frågar du han så får du svaret att neej sååå farligt kan det väl inte vara.

Så allt beror på ju på hur många man pratar med och hur mycket man själv rör sig ute och hur mycket man läser och tar in informationen...man kan få olika bilder då.
  • realist14
    FDFMGA skrev 2014-07-19 12:31:05 följande:
    Rasismen hos sverigedemokrater handlar alltså om att många anhängare bedömer folk utifrån deras ursprung och inte som enskilda individer.
    Men det lustiga är att de som säger så gärna bedömer hela sd-partiet efter  vad några enskild idioter gjort ( som fö är utrensade ur partiet till stor del)

Kan inte låta bli att le åt logiken.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?