Dorian Ertymexx skrev 2014-07-19 04:57:43 följande:
Ehm, du vet att du just skriver till någon som lever i en sådan därn förort du snackar skit om va? Så många är det inte som är slöjbeklädda, ens här ute i förorten (och jag bor nära några av de som har värst rykte). Och det bor många svenskar här också. Flera pensionärspar, och de trivs finfint. De går ut med sin lilla jycke både väldigt tidigt och väldigt sent utan att vara rädda.
Men så är det ju alltid förstås, ni tror er veta bättre än vi som bor här hur det är. Folk har, på fullaste allvar, försökt intala mig att det brinner bilar varje dag här, att hälften av den kvinnliga befolkningen har burka och niqab, och andra hälften blir gruppvåldtagna på öppen gata mitt på da'n, varje dag. Totalt bull förstås - har senaste femton åren sett en bil brinna. Antalet burkaklädda går att räkna på ena handens fingrar, och några våldtäkter har jag inte heller sett. Inte ens på natten.
Du kanske själv borde åka till en större stad. Lära känna litet folk. Se att det är människor som du och jag. Eller, ja, nåja, som jag i alla fall.
Har en bekant i storstan som med lite tur har fått en väg från och till arbetet som inte kantas av mer än tre fyra tiggare och inga sovplatser heller så hen har ju en annan bild av eländet än den som jobbar så att den måste sick-sacka mellan skiten och som ständigt får en pappmugg upptryckt i ansiktet .
Så går han hem efter jobbet och är inte ute så mycket, vilket gör att han inte ser så mycket av hur det ser ut, och frågar du han så får du svaret att neej sååå farligt kan det väl inte vara.
Så allt beror på ju på hur många man pratar med och hur mycket man själv rör sig ute och hur mycket man läser och tar in informationen...man kan få olika bilder då.