Inlägg från: Lejonmamman01 |Visa alla inlägg
  • Lejonmamman01

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2013-11-16 14:15:21 följande:
    Somalia är ett land där det råder inbördeskrig. Det är inte detsamma som att det är problem med alla somalier som kommer till Sverige för att somalier är problemmänniskor samlade i ett problemområde. Där har du skillnad på rassesyn och objektiv syn.

Det är ALLTID problem i Somalia. Är det inte det ena, så är det det andra. Även i fredstid svälter de under åren med torka, för att de aldrig lär sig att begränsa sina barnaskaror, samt lägga undan i lador under de goda åren. Som européer alltid har gjort.
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-16 14:29:00 följande:
    Östpatrask. Ja, så uttalar sig främlingsfientliga om hela befolkningar.

Jag tror inte du ska använda dig själv som referens när du försöker komma på hur jag tänker. Jag är ju varken rasist, främlingsfientlig eller stödjer SD eller några andra högerextremister och jag  "beblandar" mig på så gott som daglig basis med "mångkultur" helt utan att behöva gå på koncerter eller bo i miljonprojekt, men det visste du redan.   

Fast jag har aldrig sagt att hela befolkningar är patrask. Men de dom KOMMER HIT österifrån, har ju oftast i syfte att suga ut oss på olika sätt. Genom tiggeri, påhittade insamlingar till välgörande ändamål, ficktjuveri, åldringsmord på landbygden, tvångsplattläggning, trafficking, beskyddarverksamhet o.s.v.. Detta är en känd sak.
  • Lejonmamman01
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 16:24:51 följande:

Fast jag har aldrig sagt att hela befolkningar är patrask. Men de dom KOMMER HIT österifrån, har ju oftast i syfte att suga ut oss på olika sätt. Genom tiggeri, påhittade insamlingar till välgörande ändamål, ficktjuveri, åldringsmord på landbygden, tvångsplattläggning, trafficking, beskyddarverksamhet o.s.v.. Detta är en känd sak.

"...de SOM kommer hit..."
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-16 18:09:08 följande:
    Rasistiska argument så det haglar om det: smarta, arbetsamma européer och dumma, lata afrikaner. Och vad har du för ursäkter när vi svalt i Sverige och hade stora barnaskaror? Det ska bli riktigt roande att se hur du svänger den.

I det svenska allmogesamhället har man alltid samlat säd och hö i lador, gjort ost av mjölk, rökt och saltat fisk och kött o.s.v. för att ha mat på vintern också. Samt lagt undan välstånd under goda år (t.ex. lagrat i form av silver eller fint linnetyg) till sämre år, samt till kommande generationer. Somalierna har inte det tänket ALLS, och det är inget jag hittar på. Hur förklarar du annars de regelbundet återkommande svältkatastroferna under tork-åren, då de står lika förvånade och handfallna varenda gång..?

Självklart kunde enstaka riktigt hemska nödår, med t.ex. både svår torka på sommaren och svår köld på vintern (som krävde mer energi för människa och djur för att överleva), knäcka även en fattig svensk bonde. Men lika förundrad och handfallen har en svensk bonde aldrig varit, som en somalisk... Tänk även på att Somalia har ett mycket bättre klimat än Sverige. De skulle lätt kunna odla jorden och göra landet rikt den vägen, om de bara iddes.

Vidare: i Sverige började vi använda p-medlen så snart de kom. Medan somalierna 70-80 år senare inte har fattat grejen. (Det finns för övrigt naturlig familjeplanering också, om man inte har tillgång till p-piller, kondom etc.). De tror fortfarande att de har större chans att få en son kvar som kan försörja dem när de blir gamla, om de föder tio svaga barn som de inte har di och mat till. Än om de föder två eller tre och verkligen satsar alla resurser på dem - som vi gör...
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-16 18:13:03 följande:

Jaha, inte HELA befolkningar, bara den DEL av befolkningen från öst som KOMMER HIT är oftast patrask *noterar*

Jag glömde vägpiraterna förresten...
  • Lejonmamman01
    Velouria skrev 2013-11-16 20:15:14 följande:
    Men trög much? Hur fan vet du vad precis varenda en som kommer från öst (vilka länder pratar du förresten) har i syfte när de kommer till Sverige?

Man behöver bara gå in på närmaste tingsrätt och titta på displayerna där, vad dagens åtalade heter. Heter de inte något arabiskt eller afrikanskt namn, så heter de väldigt ofta något som slutar på -itch eller -ova...

Sedan tror jag inte att du heller kan ha missat allt som har stått i tidningarna de senaste månaderna, om tiggeri-och-tjuvligorna från Rumänien t.ex.. Eller det mycket grova våldet som albaner står för - jag läste någonstans att en polis sa, att vi aldrig haft så grovt och hänsynslöst våld i Sverige, som det som albanerna står för. De har inget samvete alls.

Eller lantbrukarna som torterats och lämnats att dö av polacker och zigenare, då de inte velat lämna ut koden till kassaskåpet. Eller traffickingverksamheten, som nästan uteslutande folk från öst sysslar med (infödda svenska bordellmammor finns inte längre). Juggemaffian, ryssmaffian, Original Gangsters (kolla själv vad medlemmarna heter)...

Nu funderar jag på det där med allmän rösträtt igen... Kräks 
  • Lejonmamman01

Läs här, allihopa, och fundera på om ni tycker att det är bra att vi har öppna gränser mot Öst:

https://www.realisten.se/2010/10/28/zigenare-domd-for-mord-pa-svensk-pensionar/
        Zigenare dömd för mord på svensk pensionär

Hovrätten över Skåne och Blekinge meddelade i dag att de finner 21-årige Mehmed Dzafic skyldig till mordet på 70-årige Knut Nilsson. Till följd av att Mehmed Dzafic var 19 år gammal då han utförde mordet stannar straffet för Mehmed Dzafic på 10 års fängelse.

Mehmed Dzafic döms dessutom för försök till grovt rån, misshandel, försök till grov stöld, grov kvinnofridskränkning, rattfylleri och narkotikabrott.

Liksom tingsrätten friar hovrätten däremot Mehmed Dzafics 25-årige kusin Franco Ivanov som likaledes stod åtalad för mord.

Den 70-årige lantbrukaren Knut Nilsson blev överfallen i sitt hem i Kastberga utanför Eslöv under kvällen den 12 maj 2008. En grupp zigenare trängde då in i hans hem och inledde en utdragen misshandel av honom. Den kriminaltekniska undersökningen visar att zigenarna troligen inledde misshandeln av Knut Nilsson redan i farstun. Blodstänket på väggarna i farstun tyder på att han slagits ned och hamnat i sittande ställning varpå han blivit sparkad i huvudet och i bröstkorgen ett flertal gånger. Till följd av misshandeln krossades hans glasögon, tre tänder sparkades ut och flera revben knäcktes.

Zigenarna tog sedan med sig Knut Nilsson in i köket. Hans händer och fötter bakbands i en så kallad hogtie-ställning, vilket innebär att händer och fötter först bundits samman var för sig bakom ryggen, varefter händerna och fötterna bundits ihop. Därefter knöts en blodbesudlad jacka runt hans huvud med en halsduk. Därefter fortsatte misshandeln som enligt den rättsmedicinska utredningen beskrivs som väldigt omfattande. Knut Nilsson lämnades sedan att dö i detta skick.

Den sannolika dödsorsaken har enligt det rättsmedicinska utlåtandet varit ett samspel mellan n varierande grad av kvävning och försvårad andning till följd av bakbindningen i kombination med följderna av en hjärtsjukdom, skadorna på kroppen och mental stress. Hur många timmar Knut Nilsson låg bunden och blodig innan han avled har den rättsmedicinska undersökningen inte kunnat fastslå.

Minst två personer deltog i mordet och rånförsöket mot Knut Nilsson, men endast Mehmed Dzafic anses kunna knytas till brottet genom teknisk bevisning och vittnesuppgifter. Ett av huvudvittnena i rättegången var Mehmed Dzafics dåvarande flickvän som berättat att hon en kort tid efter mordet överhört ett familjeråd där ett antal medlemmar från familjerna Dzafic och Ivanov diskuterade hur de skulle undanröja spåren från mordet så att ingen av dem skulle kunna bindas vid brottet. Enligt flickvännen framkom vid samma familjemöte att åtminstone fyra av familjemedlemmarna hade deltagit vid mordet, men hon lyckades inte med säkerhet identifiera vilka de övriga var.

En kort tid efter mordet på Knut Nilsson skröt Mehmed Dzafics lillebror Miko Dzafic om sin och broderns medverkan i överfallet. Hans delaktighet har emellertid inte prövats av någon rättslig instans

• Lejonmamman01
    Velouria skrev 2013-11-16 20:17:26 följande:
    Hahah, du vet väl att SD består av många "östpatrask"? Typ Hagwall

(ja, jag älskar att ge henne som exempel) 

Infödda ungrare är inte kriminella i högre utsträckning än svenskar. De har däremot mycket problem med sina zigenare. Har en ungersk brevvän, och vi diskuterar det här mycket.
  • Lejonmamman01
    MrsC74 skrev 2013-11-16 20:46:20 följande:
    Och alla mord svenskar begår ? Ska vi starta ett parti mot dessa ?
    Lägg ner och skaffa dig ett liv nu. Du missar mycket.

Fast svenskar har aldrig i modern tid begått så brutala och plågsamma mord. Möjligen om det har gällt hämnd (det är jag inte säker på nu), men aldrig "bara" för att komma åt offrets pengar. Och detta att en hel klan samarbetar - det förekommer helt enkelt inte bland infödda svenskar. Eller har du NÅGONSIN hört att en svensk familj, inklusive mamma, pappa, ett par bröder, ett par kusiner, dotterns pojkvän o.s.v., kommer på idén att samarbeta om att rånmörda en gammal pensionär?
  • Lejonmamman01
    themia skrev 2013-11-16 21:02:06 följande:
    De må jag säga. Argumentationen når oanade höjder.

Även solen har fläckar...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?