ubåt skrev 2013-11-25 23:37:09 följande:
Frågan vi måste ställa oss idag är om vi har tid att vända utvecklingen innan det är för sent, eller kommer välfärdssystemen att kollapsa innan SD (eller valfritt annat parti som vill minska invandringen) får tillräckligt mycket att säga till om.
En annan fråga som är avgörande att besvara är hur vi som land skall förhålla oss till islam och vilket Sverige vi vill att våra barn och barnbarn skall ärva.
Med nuvarande invandring från muslimska länder och mtp nativiteten hos "den gruppen" (i brist på bättre ord), svenskar som utvandrar och den låga nativiteten i jämförelse, kommer någon gång runt 2050-2060 islam vara den största religionen i Sverige. Eller tydligare - över 50% av befolkningen kommer att vara muslimer. Det kommer att bli stora problem redan innan dess.
Jag är inte orolig för mainstream islam, men det är sällan de moderata krafterna som bestämmer. Det är bara att se hur det ser ut i muslimska länder - och för all del i länder med blandad religion, hur kristna blir förföljda och mördade.
Det är 7 partier i riksdagen som i princip är nöjda med dagens invandring; att man kan säga att det är ett mål för dessa partier att Sverige skall bli muslimskt inom 50 år. Annars skulle de ändra invandringspolitiken.
Därför har jag inget val - jag måste rösta på ett parti som vill sätta stopp för den utvecklingen.
Min åsikt är att vi är i ett väldigt kritiskt läge just nu, över 200 utanförskapsområden, extrem bostadsbrist och en större arbetslöshet än vi någonsin haft i modern tid, samtidigt finns det starka krafter som vill fortsätta den här destruktiva utvecklingen utan betänkligheter.
Jag tror att vi kan vända den utvecklingen men det MÅSTE ske 2014, vi klarar inte en mandatperiod till med en extrem massinvandring från U-länder, det skulle innebära en halv miljon människor till med nuvarande inflöde, vi har facit i hand sedan länge - dessa människor blir en enorm nettokostnad för samhället + alla andra negativa saker som islamisering, kriminalitet och bostadsbrist.
Jag kämpar med näbbar och klor för att få mina nära och kära att förstå vart vårt land är på väg och att börja rösta för det man egentligen tycker - det måste bli ett slut på slappheten, det blir vad vi röstar på.
Så jag hoppas innerligt, vilken ideologi ni än bekänner er till, sossar, moderater eller miljöfanatiker. 2014 kan ni inte rösta efter miljön, egna plånboken eller andra petitesser.
Då måste ni rösta för Sveriges framtid, landet era barn ska leva i.