Inlägg från: Mimmis rum |Visa alla inlägg
  • Mimmis rum

....skulle mer vilja uttrycka det tvärtom, som att "varför hatar SD"!

Jag har svårt för folk som har en så inskränkt syn på människan, som grupperar, dömer, sätter i fack och håller på. Det är ganska likställt med "hat" för mig.... Har aldrig lyssnat till eller upplevt en SD med ödmjukhet i sin personlighet eller där man får en känsla av harmoni/kärlek i deras framtoning. Döda ögon och bitterhet och hat...

Så, jag hatar inte SD, men jag har svårt för SD då det är så mycket hemskheter/hat i deras värderingar!

• Mimmis rum
    Kofot skrev 2013-12-11 12:10:53 följande:
    Nja fast det är ju inte direkt samma problem ändå. SD är rasistiska, homofobiska, kvinnofientliga och dessutom vilar mycket av deras retorik på islamofobi. De uttalanden som gjorts av deras toppolitiker anonymt är dessutom i vissa fall direkt brottsliga. Det går inte riktigt att jämföra med lådvin och Gudrun.
  • Mimmis rum
    isolande skrev 2014-01-08 09:33:42 följande:
    Jag har inte läst hela tråden men svarar på TS:

Jag ogillar SD pga att deras politik är rasistisk och amatörmässig. Inte en enda SD politiker som synts i media eller som jag träffat på har gett ett adekvat intryck. Med det menar jag att de ger en bild av att vara antingen rättshaverister, efterblivna, dåligt pålästa, kriminella, agerar på ett hycklande vis eller är allmänt osympatiska. Även de som röstar på SD och andra som t.ex för diskussioner här på FL ger mig rysningar. Usch.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?