Inlägg från: Kofot |Visa alla inlägg
  • Kofot

Varför hatar folk SD?

oOOo oOOo skrev 2013-12-11 10:59:42 följande:
    Är det inte lite samma problem feminismen lider av. Vettiga feminister som hela tiden måste dementera vad några fanatiker skriver i feminismens namn. Betyder det att det är något fundamentalt fel med feminism?
    Fast här har det ju nu visat sig att det är PARTITOPPAR som härjar i sociala medier och kommentatorsfält på t.ex avpixlat eller Fria tider. Det är en viss skillnad. Dessutom så ligger Ekeroth bakom avpixlat
    De ska ju spegla partiet och deras åsikter ska vara förankrade i den politik och den värdegrund som partiet påstår sig följa. Konklusionen är och förblir för min del att SD är homofobiskt, rasistiskt och även kvinnofientligt.
  • Kofot
    oOOo oOOo skrev 2013-12-11 11:54:21 följande:
    Det var väl just det som var problemet med FI också, de hade ju Gudrun tex. Lådvin är en kvinnofälla, en riktig höjdare

Eller Ireen von Wachenfeldt "män är djur" osv.

Tyvärr är det tokarna som syns och hörs både inom feminismen och SD. Så visst är det samma problem.
    Nja fast det är ju inte direkt samma problem ändå. SD är rasistiska, homofobiska, kvinnofientliga och dessutom vilar mycket av deras retorik på islamofobi. De uttalanden som gjorts av deras toppolitiker anonymt är dessutom i vissa fall direkt brottsliga. Det går inte riktigt att jämföra med lådvin och Gudrun.
  • Kofot
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-12-11 12:05:01 följande:
    Haha, någon som läser lite väl mycket på vänsterextrema hat-bloggar och dylikt?

Det är lätt att tappa verklighetsförankringen om man tar del av den förljugna och svartvita världsbilden som hatbloggarna och kvällsblaskorna förmedlar.

Men nej, Ekeroth driver inte Avpixlat och SD är varken homofobiska, kvinnofientliga eller rasistiska. Tittade in på en liten vänsterextrem hatblogg häromdagen som kallade sig IRM el liknande, känner igen den här retoriken som du har....

Hemskt.
    Nej jag har överhuvudtaget inte läst någon "vänterextrem hatblogg"
    Jag utgår ifrån det jag själv möts av nätet från sdanhängare men även det som t.ex nu reserarchgruppen har plockat fram och som publicerats av bl.a. Expressen.
    Det som uttrycks av de här toppolitikerna är just rasism, homofobi, kvinnofientlighet och islamofobi. De t.om intervjuas..
    Det råder ingen tvekan.
  • Kofot
    Philipsson skrev 2014-02-12 09:42:02 följande:
    Nu svänger det i Europa när det gäller fosterfördrivningen. Sd kommer att vinna röster på denna fråga, eftersom svenska folket aldrig har varit så odelat positivt inställt till aborterna som etablissemanget har velat få det till.

www.aftonbladet.se/nyheter/article18339599.ab

Alla som tänker efter lite, inser ju att fosterfördrivning är mord.
    Det passar ypperligt i deras i övrigt kvinnofientliga syn.
  • Kofot
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-19 18:16:19 följande:

Likaså:

Känner du dig svensk, upplever du och andra dig som svensk, älskar du svensk mat och svensk film, och hejar bara på DIF eller AIK eller likn, ja då skulle jag säga att du har en svensk mentalitet.

Oavsett att du sen heter Mtumbu i efternamn och är född i Gambia.

(Naturligtvis är du när allt kommer omkring svensk medborgare och s.a.s. legalt svensk.)

Vad blir man om man inte gillar AIK, DIF eller sport alls och tycker att svensk film är så där och att svensk mat suger jämfört med en del annat krubb?
  • Kofot
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 19:35:53 följande:

Det enda som påminner om ett utländskt ursprung hos Zlatan är namnet och hudfärgen. Därav min slutsats om att det i grund och botten är hudfärgen det handlar om. Därför är det på tiden att Sd slutar hymla med sina åsikter, låt väljarna veta vilket rasist-parti de röstar på!
    Jag blir förvånad varenda gång jag hör någon säga att SD inte är ett rasistiskt part. För det är precis just det dom är och inte bara det. De är kvinnofientliga, islam- och homofober.
  • Kofot
    Uppdaterad4 skrev 2014-02-19 22:20:42 följande:
    När du beskriver hur ni SD-are är så handlar det om precis det. Generaliseringar om den grupp du kategoriserat som sverigedemokrater.
    Det går inte att blunda för det faktum att det är endast SD som har toppolitiker som gör bort sig gång på gång på gång men ändå tillåts sitta kvar.
    I andra partier åker dom ut fortare än fan hinner vässa treudden. Varför är det så?
    Vad är det som gör att partiledningen inte bara sätter ner foten och säger att nu räcker det. Dörren är där.
    Det är det intressanta. Inte att det nog finns puckon i alla politiska partier om man väljer att leta lite. Utan det att partitoppen låter personerna sitta kvar eller t.om är de som fäller rasistiska kommentarer och uttalar sig kränkande mot muslimer, kvinnor, homosexuella osv. Där är problemet.
  • Kofot
    Philipsson skrev 2014-02-20 09:55:44 följande:
    Källa?
    Mitt tips är att du läser vad som skrivs på t.ex twitter...
    De flödena är väldigt intressanta och jag kan lova dig att inget annat parti hade låtit höga partitoppar sitta kvar efter vissa av de uttalandena som görs där. Bemötande av andra, rasistiska och kränkande kommentarer flödar med jämna mellanrum. Läs själv och bilda dig en uppfattning. Det har jag gjort.
  • Kofot
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 09:31:15 följande:

Själv hatar jag allt våld. För mig är inget hat fint.

Men fakta talar sitt tydliga språk. Tittar man på Sverige och våra grannländer så har gärningsmän med främlingsfientliga motiv dödat en massa människor och utfört hemska terrordåd. Islamister och vänsterextremister har i jämförelse knappt gjort nåt.

Självklart ska Säpo ha koll på våldsamma grupper. Men de ska utgå ifrån verkligheten.
  • Kofot
    Errol Flynn skrev 2014-03-17 06:54:18 följande:

Är det inte lite märkligt att det är en fritidsgård riktad till utländska män? Som sagt, den hade inte behövts i Danderyd, Lidingö, Östermalm eller Södermalm. Vi hade aldrig behövt en där jag växte upp heller.
    Vad är märkligt med det?
    Jag tänker som så att vi i Danderyd eller Lidingö kanske inte har samma behov av stöd och samma uppväxtförhållanden och erfarenheter som flyktingbarn.
    Det värsta där är väl att aktieportföljen slokar eller att grannens växthus blåser bort.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?