Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

En orsak är deras patetiska förvanskningar av uppgifter. Se bara på klippet i den här tråden hur Ekeroth "blandar ihop" invandrare och flyktingar och tror att ingen kommer att märka, ungefär som han kanske trodde att ingen skulle märka när han knallade runt med järnrör för att ge sig på "blattelovers":

www.familjeliv.se/Forum-26-65/m71486819.html

• nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-11-07 16:29:49 följande:
    Den här gången var det en tårta som smögs in. Nästa pucko kanske har en kniv eller en pistol som säpo missar?

Och, hemska tanke, nästa pucko kanske har siktet inställt på någon annan partiledare? 
    Smögs in? Är det inte tillåtet att bära på tårtor?
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-07 16:38:55 följande:

Vi har gjort tillräckligt. Nu är det dags att vi tänker på oss själva.
    Visst. Vi går verkligen på knäna här. Hahahahahahaha. Julhandeln förväntas slå nya rekord i år, men med en mesig ökning på bara 1,5%.

Det går riktigt trögt för detaljhandeln eftersom vi totalt väntas vi spendera ynka 65,6 miljarder kronor under december. Det var bättre förr innan alla utlänningar kom och sög oss torra.Guld i mun

http://www.privataaffarer.se/nyaaffarer/na-nyheter/hui-prognos-detaljhandel-15-i-december-ny2-572963

• nihka
    overdose skrev 2013-11-07 20:58:19 följande:
    Det är ett mått på framgång genom population, men inte ett mått på välstånd, men poängen är den här. I en populationskamp vinner vanligen de som kan föröka sig. Det är ju därför man talar om problem med invasiva arter.

Populationsökningen i dessa länder är en effekt av att de i inte så få sammanhang har blivit en del av den internationella ekonomin. För att säga det kort, västerländska bolag har skapat lösningar som de har tjänat pengar på. En sidoeffekt har varit att Afrikas befolkning har exploderat.

Självfallet vill denna befolkning ha sitt eget samtidigt som de också vill leva som vi gör. För det kan man inte lasta dem, men bara för den sakens skull måste man inte öppna vårt land för ett lyckligt fåtal av de rikaste och mest framgångsrika.

Sett ur ett populationsperspektiv är somaliernas framtid mycket ljusare än svenskarnas, och det är vi svenskar man måste värna om, men det gör förstås ingen. Istället är det snarare så att vi mer eller mindre förnekas vår existens, eftersom de styrande fortfarande är fast i rasistiskt tänkande, där vi alltid är den onde vite mannen, och där invandrarna alltid är de stackars offren, oavsett vilka bestialiska seder de än för till vårt land.

Grunden till all kultur är populationernas utveckling. Man kan inte lösa våra problem genom att importera massor av andra folk. Det enda som kommer hända är att vi med tiden skapar barbarkungadömen i vårt land, och att vår kultur sedan går under. Detta är något som har hänt ett flertal gånger i historien, men vill vi verkligen se det igen?

Vill man värna om utsatta folk måste man också värna om våra nordiska folk. Om tusen år kan det vara för sent sedan länge. Våra populationer, våra traditioner, vår kultur, kan då sedan länge vara död.

Det är dags att ta ett steg tillbaka och se på vad som händer med Sverige, inte bara just nu, utan också på lång sikt.

Om du bara visste hurusom så många svenskar redan känner att samhällskontraktet är brutet.

Barbarkungadömen. Jaså du. Superbra exempel på rasistisk smörja som kommer från SD-håll och som gör att folk hatar SD. Och SvP som är ungefär samma skit. De gillar ju dessutom varandra och häckar tillsammans på Avpixlat där de försöker inbilla sig själva att de representerar gemene man. Som två små bollar navelludd som trängs i samma utrymme.  
  • nihka
    overdose skrev 2013-11-07 23:59:20 följande:
    Det kommer inte från SD, jag har en helt egen förmåga att fundera över framtiden. Förövrigt läser jag inte på avpixlat, men du verkar göra det och eftersom du också verkar vara negativ kan vi då kanske sammanfatta dina tankar?

Vidare, du talar om dålig humor och humor som inte uppskattas av alla. Varför har du då en bild på en blå människa. Du ska veta att varje gång jag ser den tänker jag på blue baby syndrome, och att du hånar dessa människor. Du får förstås gärna göra det, men alla uppskattar kanske inte din typ av humor. Vänligen byt bild.

Jo, precis den sortens rasistisk smörja du kom med är sådant som kommer från SD-håll och SvP-håll. Att du sedan kommer fram till samma eller liknande saker antar jag är ett utslag av att ni delar åsikter.

Vi ska förstås inte sammanfatta mina tankar eftersom oavsett hur du tänker ser inte jag dig som en sammarbetspartner, så det finns inget "vi".

Ja, jag har läst nog på Avpixlat för att kunna bilda mig en uppfattning på den sorgliga nivå SD-are och ännu värre högerextremistiska element håller där. Jag skulle inte uttala mig om det om jag inte hade någon kunskap om det.

Dina tankar om vilka du anser hånas får du ta upp med det amerikanska filmbolaget 20:th Century-Fox Film Corporation. De kommer säkert lyssna mycket vänligt till dig och sedan skratta gott.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-08 12:39:48 följande:
    I alla fall är de olika afrikanska länderna mer lika varandra, än vad t.ex. Sverige och Somalia är. Både vad gäller klimat, religion, klädedräkt, kultur, kvinnosyn och allting.

För övrigt anser jag, att de snorrika arabländerna i Emiraten - Saudiarabien bland annat - borde ställa upp för sina trosbröder och -systrar i nöd. Är det någon som kan förklara, varför de inte gör det, och varför i stället ett litet, kargt och numera fattigt land uppe vid Polcirkeln måste göra det..?

I Emiraten gäller ju dessutom samma regler för kvinnans klädedräkt och frihet (eller brist på sådant) och mycket annat, så det skulle inte behöva bli de kulturkrockar som blir här i Sverige. Jag menar, när muslimska flickor vill ta över de svenska flickornas sätt att leva - vilket ofta slutar i tidigt tvångsgifte och i de värsta fallen i hedersmord. Och när muslimska pojkar inte tycker att svenska flickor har något människovärde, vilket resulterar i allt från öknamn i skolan, till gruppvåldtäkter... 
    Här har du lite fakta som du kan lägga till att tycka och tro kring vilka som ställer upp och inte ställer upp och hur de gör det.

http://www.irinnews.org/report/97395/

Saudiarabien har hittills bidragit med 345 miljoner dollar. De övriga stora beloppen kommer också från arabvärlden.

Sedan tycker jag att fler länder kunde öppna lite, eller lite mer på sina gränser, och det känns helt OK att säga just för att vi själva tar emot flyktingar, annars ska man låta bli att kräva av andra det man inte kan leva upp till själv.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-11-08 16:20:05 följande:
    Direktdemokrati förresten, det kan vara den sämsta idén i mannaminne. Införs det här emigrerar jag, på riktigt.
    Ingen risk. Förutom den uppenbara risken med att beslut skulle fattas på kuppartade premisser så tror jag det skulle kosta för mycket och vara alldeles för krångligt att administrera.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-08 12:45:49 följande:
    Det är väl ingen som förnekar att det finns stora grupper i Sverige som har råd att köpa julklappar..? Om du läser mitt inlägg igen, så handlade det inte om dessa grupper, utan om de som på olika sätt är beroende av skattepengar för sin försörjning, eller för att på annat sätt (personliga assistenter, elevassistenter, boendestödjare, behandlingshem, äldreboende, korttidshem...) är i behov av skattefinansierade insatser för att få ett människovärdigt liv.

Att höja skatterna ytterligare för de välavlönade funkar inte, för då kommer ännu fler av dem att ta sin arbetskraft, sina spetskunskaper och sina företag och dra utomlands. Till något land som inte tar emot invandrare i den utsträckning som vi gör, och därför kan låta löntagare och företagare behålla större delen av det de arbetar ihop. 
    Ja, tänk om människor fick för sig att flytta till länder som inte är så pigga på att ta emot invandrare 
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-09 10:40:01 följande:

Ja, de ställer upp med reda pengar (som ändå är en piss i Nilen för dem). Men DET är en mycket mer begränsad engångsinsats, än att faktiskt öppna sina gränser för dessa människor som vi gör. Och att garantera deras försörjning och alla välfärdsstatens förmåner resten av livet, samt alla deras barn, barnbarn... som vi också gör.

Jag kan tala om för dig, att det tar flera tiotals år i normalfallet att bli medborgare i Saudiarabien, och innan man är medborgare får man inte del av deras sociala förmåner överhuvudtaget. De använder sig i stället av gästarbetare. Men det hjälper inte om man har jobbat där i 30 år när man går i pension - man får ändå ingen pension av den saudiska staten. De skulle ALDRIG NÅGONSIN släppa in horder av människor bara för att få försörja dem. 
    Jag kan förstås inte tycka att 345 miljoner dollar är en piss någonstans även om det som jag sa finns fler sätt att hjälpa på.

Vad bra att du tycker de ska göra som oss istället för att vi ska göra som dem. Alltså, alla hjälper till med bistånd OCH tar emot flyktingar. En dag kanske det är vi som behöver hjälp.
  • nihka
    dennis02 skrev 2013-11-09 07:13:29 följande:
    Konstigt att de inte vill "skita ner sina händer" genom att samarbeta med SD, men de skiter ner sina händer hur mycket som helst med en totalt ansvarslös invandringspolitik.  Det verkar som våra politiker helt har tappat perspektiven, men så blir det väl om man bor i trygga villaområden och aldrig ha behövt oroa sig över att bli bestulen, rånad, eller nedslagen.

Så alla politiker bor i  "trygga villaområden och aldrig ha behövt oroa sig över att bli bestulen, rånad, eller nedslagen".

Intressant.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?