Inlägg från: Marlean |Visa alla inlägg
  • Marlean

Varför hatar folk SD?

För att de vill ha specialregler för sig själva. För att de är skenheliga. För att de inte tar ansvar. Ska jag fortsätta?

Specialregler: De skäller på andra politikers höga löner men ger sig själva mer än andra partier gör.

Skenhelighet: De vill att man ska skriva ut hårfärg på förbrytare förutom om förbrytaren själv råkar vara Sverigedemokrat. Och brott av SDare ska tonas ner, även om de görs mot andra medlemmar av SD.

Finns inget annat parti med så många tomma stolar i våra kommuner och landsting som SD. De tar inte ansvar utan kommer bara och hämtar den ipad man ska få handlingar via och sedan läser de inte nämda handlingar utan lägger löjliga motioner om saker som redan finns (vilket man lätt kan läsa sig till om man läser handlingarna) och tar upp viktig tid till idiotgrejer.       

• Marlean
    Evert skrev 2013-11-06 13:16:58 följande:

Hej.

Jag är Centerpartist och för fri invandring.

Nu tänkte jag dra mitt strå till stacken och hjälpa till med ekonomin.

Igår gick jag ut för att försöka hitta dom där träna pengarna växer på, men utan resultat.

Hittade inga, antagligen var det för det var höst och blomningen redan varit.

Du kan väl träna på att stava rätt först?
  • Marlean

Är det fler som gillar Jimmy och SD efter tårtan borde fler blivit monarkister efter kungens tårta, eller?

• Marlean
    nihka skrev 2013-11-09 16:39:09 följande:

Jag tror inte du skulle kunna presentera en lista som visa att "alla politiker" bor i "rasrena villaområden" och åker bil "från dörr till dörr" - vilket var påståndena jag opponerade mig mot.
     Ändå fortsätter jag att försöka jag. My good Glad.
  • Marlean
    emsapemsa skrev 2013-11-09 23:12:58 följande:
    Sverigedemokraternas politik syftar till att skilja på människor och människor. De vill ­definiera svenskhet utifrån ras, religion, historia och etnicitet. Zlatan, Gina Dirawi och Loreen är ­inte riktigt svenska, enligt SD. Därmed utmanar Sverigedemokraterna något av det svenskaste som finns – toleransen och ­öppenheten. Att människor protesterar mot detta är inte bara deras ­demokratiska rättighet. För oss som värnar ett öppet och tolerant samhälle är det dessutom vår förbannade skyldighet att markera mot ett rasistiskt ­parti. Det är rätt att protestera mot Sverigedemokraterna. Högljutt och ihållande.
  • Marlean
    effemgea skrev 2013-11-10 20:55:06 följande:
    Det där är lite lustigt. Kungen har fått en tårta i ansiktet, Bosse Ringholm fick en på sin tid, en socialdemokratisk utrikesminister har blivit mördat och en socialdemokratisk statsminister - men då Jimmie Åkesson får en tårta i ansiktet blir det ett hejdlöst gråtande från SlödderDemagogerna.

Lite perspektiv. Det är inte så länge sen slöddret  åkte till Tallinn och skrålade och skränade om mordet på Olof Palme.

Slödder är slödder även om kostymen åkt på.

www.expressen.se/nyheter/skalade---och-sjong-.../

• Marlean

Men vänta nu lite här. Om skolungdomar inte blir kristna av att gå i kyrkan 2 ggr/år hur ska då hela svenska folket kunna bli islamiserat om vi tillåter några moskéer? SDs logik är ju sådan.

• Marlean

Är man SD anhängare är man rasist om man inte kan komma på någon annan fråga de aktivt arbetar för i alla kommuner de sitter i i vårt land förutom just invandrarfrågan. Men upplys mig gärna. Själv har jag bara sett löjliga motioner om larm till gamla som de redan har (och som SD skulle fått reda på att de har om de bara läst fullmäktigepappren) osv.

• Marlean
    Marlean skrev 2013-11-18 00:10:59 följande:
    Är man SD anhängare är man rasist om man inte kan komma på någon annan fråga de aktivt arbetar för i alla kommuner de sitter i i vårt land förutom just invandrarfrågan. Men upplys mig gärna. Själv har jag bara sett löjliga motioner om larm till gamla som de redan har (och som SD skulle fått reda på att de har om de bara läst fullmäktigepappren) osv.

Iwannarock kan kanske diskutera de övriga flertalet frågor SD aktivt driver genom hela landet?
  • Marlean

SD, det mest skenheliga partiet som finns. Vill ha specialregler för sig själva samtidigt som de kallar andra partier som tar sitt ansvar för oansvariga. De är ju skrattretande rent ut sagt!

Svar på tråden Varför hatar folk SD?