Inlägg från: AlexO |Visa alla inlägg
  • AlexO

Varför hatar folk SD?

Bla så har de stora problem med sina medlemmar.
    Högt uppsatta medlemmar som bla har uppdrag inom domstolen blir varnade om och om igen pga rasistiska uttalanden.
    Senaste var den en invandrarkvinna som blev påkörd. I förhandlingarna sa SD medlemmen att "Det var rätt åt henne" eftersom hon hade slöja.

Sen har de en väldigt konstig ekonomisk politik som inte är förankrad i verkligheten. Det ser ju jättebra ut i ett partiprogram att "Satsa på skolan, satsa på polisen, satsa på äldrevården, satsa på djurskydd"
    Men de får aldrig en budget att gå ihop.

Det är helt enkelt ett ostabilt och illa genomfört parti som inte kommer hålla i lång loppet. 
    Partimedlemmar går runt och är nassister och homofoba och ledningen sopar spåren för glatta livet för att verka "anständigt"

Läs igenom alla de andras partiprogram och bilda dig en egen uppfattning först efter det, jag har skiftat många gånger och vet idag inte alls vad jag ska rösta på. Men jag kan ju lova att det inte blir SD i alla fall.

• AlexO
    Hunbun skrev 2013-10-30 13:35:50 följande:
    Frågan man bör ställa sig är, varför fick SD så många röster som dom fick i senaste valet? Jo, för att det gror ett missnöje gällande  invandringspolitiken i Sverige. Jag har svårt att tro att det finns så många som är 100% rasister i Sverige, vilket alla verka tro, utan det handlar mer om att skapa debatt kring ett ämne som ingen vågar diskutera. Det värsta är ju alla de andra partiledarna som väljer att stoppa huvudet i sanden och vägra bemöta SD och faktiskt gå till botten med varför de fick så mycket röster. Tror enbart att denna "sopa-problemen-under-mattan" politiken tyvärr kommer leda till att SD får ännu fler röster i kommande val.

Har inget emot invandring, men lilla Sverige kan inte rädda hela världen. Och när vi inte ens kan ta hand om de som redan lever i Sverige på ett värdigt sätt eller ens ta hand om våra egna äldre/sjuka/barn m.m så är det ju nått som är helt galet.
    Facismen har alltid brett ut sig, speciellt bland unga män när tiderna är sämre, det är en ganska enkel förklaring.

Sen är folk trötta på de partier som finns, man ser knappt nån skillnad och det känns som inget händer, många röstar på SD, inte för att de egentligen tror på partiet men för att de är less. 

• AlexO
    Angie99 skrev 2013-10-30 14:12:08 följande:
    Undrar det samma. Oas vad man tycker om SD eller vad man röstar på så ska man bli respekterad. Ingen går väl ut och skriver att röstar du på Miljöpartiet (eller vad som) så kan du ta bort mig från din vännerlista osv... Det är vuxenmobbing och folk borde acceptera att alla röstar på vad de vill. Länge leve demokratin!
    Det håller jag med om, jag är ganska anti-SD, men tycker det är skandal att de behandlats som de gjort. 
    Det blir löjligt.
    Däremot tar jag bort folk som sprider rasistpropagande hela tiden, folk som utrycker isg rasistiskt, för jag vill inte ha sånt på min facebook. 

Svar på tråden Varför hatar folk SD?