Inlägg från: Anonym (m) |Visa alla inlägg
  • Anonym (m)

Ska jag säga något till personalen?

Anonym (!!) skrev 2013-10-28 09:11:48 följande:
    Vi kan börja med att fråga sig om barnet behöver nån hjälp, har ts i sitt yrke fått upp ögonen på barnet och tyckt att det pågår nått underligt här?
    Är barnet oroligt annars, utåtagerande, är svår att kommunicera med, det är det ts ska utgå ifrån.

Inte vad hennes grannar gör efter arbetstid, hon kan absolut ha åsikter om deras leverne i privatlivet men att ta det till jobbet och baktala dessa föräldrar med att tissa och tassa med rykten bland personal är kanske inget man varken gör eller bör göra rent professionellt.
    Jag får verkligen dåliga vibbar när jag tänker på en gäng kärringar som snackar skit om "det där paret" som minsann har mage att dra till en fest eller två med barnen hemma, och lite fördömande blickar på kuppen.
    Har för mig att det idag ska handla om pedagogisk verksamhet och inte skvallerträffar.

låter som om du själv blivit anmäld "i onödan"....men man kan inte dra alla över en kam. Om jag hade grannar och det var fest flera kvällar i veckan till tidig morgon skulle jag ringt polis och störningsjour för längesen. Även om de INTE hade barn ens. De stör alla andra grannar så man kan absolut ringa för den sakens skull. Sen när det gäller barn så givetvis är det INTE en normal uppväxt att föräldrarna festar om flera ggr i veckan. Du kan säga vad du vill men det ÄR inte normalt! Om du lever i kretsar där man gör så, kanske är det därför du så hårdnackat anser att TS inte ska säga nåt, så ser du inte riktigt hur barn påverkas. 
    Att ett barn har svårt att somna på dagis och verkar oroligt kan absolut ha med sömnen hemma att göra. ja, barn kan lära sig somna i oljud men varför ska man vänja sig vid att det är fest flera kvällar i veckan med en massa alkohol?  Barn kan tyvärr inte välja, men föräldrarna borde ha lite bättre omdöme
Svar på tråden Ska jag säga något till personalen?