Inlägg från: LyckligaLina |Visa alla inlägg
  • LyckligaLina

Ska jag säga något till personalen?

Förmedla precis det du skrev till förskolechefen på skolan!
    Förskolan kan göra orosanmälan och ofta så är förtjust inte en incident som föranlett till anmälan. Det kommer m.a.o inte vara du som står för ev. anmälan utan chefen.
    Om det inte skulle vara ngt mer så har du ju iallafall brytt dig om barnets bästa!

• LyckligaLina

Missade du mitt inlägg?? Du ska absolut förmedla detta till fskchefen!
    Och det handlar inte om missunnsamhet för föräldrarna. Detta är inte barnets bästa m päron som har röjjarfester veckorna ut och in.

• LyckligaLina

Men herregud vilka påhopp på TS!
    TS, det är bra att du ser och bryr dig om barnets bästa. Du är inte ansvarig för föräldrarnas handlande gällande ev konsekvenser.
    Tänk om 15 år och barnet blickar tillbaka och ställer sig frågan; såg ingen vuxen?
    Lita på din magkänsla och berätta det du sett.

• LyckligaLina

Jag tror inte TS är ute efter att starta skvaller. Inom barnomsorgen är personalen skyldig att anmäla vid oro. De behöver inte ha bevis. Det är upp till Soc. Sen vad det leder till är ju svårt att spekulera i, men soc kan ju ge föräldrastöd mm.

• LyckligaLina

Frappa du verkar ha bestämt dig för att TS är ute efter att "sätta dit" familjen när du skriver som du gör. TS har fakta, inte lösa hopkokta antaganden. Det är inte hennes uppgift att utreda men hennes skyldighet att underrätta. Jag vet inte vad i TS som skulle vara till löst skvaller? Isf är det du som tar "meddela chefen" till att göra sitt jobb är skvaller??

• LyckligaLina

Frappa; Vadå skäms? Det är ju jättebra att familjen får hjälp. Det är ju det jag mfl påpekat hela tiden. Bra att du stod på dig TS!

Svar på tråden Ska jag säga något till personalen?