Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Idag kom den röda tanten. Inte mycket men så sa läkaren att slemhinnan var tunn med så får se om det kommer i gång mer snart. Om jag utgår från det hon sa har jag en lutealfas på 10-14 dagar typ. Återstår att se om detta betyder att kroppen kommit igång nu, men då hoppas jag vi kan börja försöka på riktigt nu

• chiqita

Titt ut: tja du.. Något verkar inte helt i balans, tror jag hade ÄL igår eller idag redan... Får väl se om detta blir en lång eller kort cykel...
    Hur går det för alla andra? Hur många är vi som försöker nu?

• chiqita

Minelli: han kanske bara behöver tänka på det en stund, låta tanken sjunka in. Ge det en liten tid och om han inte säger något kanske ta upp det lätt igen? Kram

• chiqita

Carolina: oj vad spännande. Får hoppas att ni är överens och att det går som ni vill

• chiqita

Är väl så skenis man kan bli men ömma bröst och när jag tryckte till lätt på det ena såg det ut som vätska. Tryckte lite till och då kom det ut vit vätska. Hade så hela förra grav och inget sedan jag slutade amma.. Mår illa på ett lite annorlunda sätt som jag inte kan förklara och molar i magen. 28 dagar sedan sista mens så om cykeln e normal borde jag ha bim idag tror jag.
    Har i tillägg drömt en massa om bebisar i det sista så är nog aaaningens påverkad av dem

• chiqita

Fru LH: här hemma är mannen helt med på det. Han har alltid velat ha tre så nu när jag också vill det är han glad

• chiqita

Fru LH: tja, med tanke på tidigare erfarenheter av värre illamående för var graviditet, sist foglossning som small till i höfterna så snart jag reste mig och knappt kunde gå, moderkaksprov på grund av ökad kromosomfelsrisker.. Sa efter första att det räckte med ett barn, efter lilleman att aldrig mer. Mycket också för att mannen ville väntat fyra-fem år till med trean och det tyckte jag var föööör gammalt. Men så i höstas tänkte vi plötsligt annorlunda båda två, och kände att "nu kör vi!"
    Det är trots allt "bara" 9 mån i en graviditet och när jag ser vilken glädje barnen har av varandra, då känns det värt det
    Allt det praktiska löser sig.

• chiqita

Hehe, nej med små bebisar kan man i princip stoppa allt av planering i byrålådan

• chiqita

Jahapp.. Stenskenis och test som inte visas helt som de ska (ett streck i mitten i stället för höger) men borde sett det andra strecket ändå.. Trodde nästan säkert att det skulle bli plus efter att jag fick slänga gårdagens snickers som inte var det minsta god och då kaffet smakade pyton... Tyckte jag ev kunde skymta något svaaagt men tror tiden hade gått ut och oavsett för svagt. Så.. lika hormonell som förr eller för tidigt test... Tiden får utvisa... :-P

• chiqita

Mannen och jag myste till det i morse, sedan dess har jag haft svagt rosa/brunt på pappret när jag torkat mig.. Tja, antingen är det mens på g, tidigt mf eller graviditet.. Hoppas så klart på det sista..

Hur går det för er andra? Hur mår ni gravida?

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)