Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Eko my: vet inte när eller om jag har bim. Tog ut staven 15 januari och sedan dess har jag inte fått ngn mens så jag vet inte om kroppen kommit igång ännu... :-}

• chiqita

Glad påsk alla! Själva är vi i Tyskland och i dag ska vi på Tropical Islands. Vaknade med regnet på fönsterblecket så att vara inomhus i tropisk värme känns superbra

• chiqita

Igår tog jag kontakt med en privat gynekolog for å få sett så allt är som det ska. Samtidigt har jag fått ontmolningar i äggstocksområdet på exakt samma sätt som när jag blev gravid med Hugo. Tog ett test bara för att och naturligtvis var det något fel på just det testet och stickan helt blank, dvs inget kontrollstreck och inga svar :-P
    Vet inte om jag ska köpa ett nytt test eller vänta till kollen nästa vecka.
    Hoppas alla haft en fin påsk!

• chiqita

Testade i morse, stenblankt. Nu är det bara att vänta till gyn. På måndag har jag tid.

Maajsi: tråkigt med mens men bra kanske att få veta hur det ligger till?

• chiqita

Så, idag har jag varit hos gynekolog och kollat upp så det ser bra ut. Det positiva var att hon såg att jag haft äl förra veckan typ. Det negativa var att den där slemhinnan som ska ta emot ägget var alldeles för tunn. Nu blir det blodprover för att kolla lever, hormoner, tsh-nivåer, glukos, amh, d-vitamin mm. Hon sa dock att det finns en möjlighet att jag blir gravid ändå men eftersom det inte finns så mycket som kan ta emot det är det inte troligt att det blir kvar. Hon trodde att jag kommer få något som balanserar hormonnivåerna, men att det beror på resultaten från blodproven.
    Det var massor hon ville kolla så om någon skulle vara intresserad kan jag skriva upp allt.

• chiqita

Titt ut: jo och skönt att bli tagen på allvar. Kan ju vara samma sak som låg till grund för mina oregelbundna cykler innan Hugo med.. I morrn blodprover. Hoppas de finner svar.

• chiqita

EkoMy: så tråkigt. Hoppas du slipper skrapning.

Vikkan: Välkommen

Novsep: det sägs väl att gråa streck är falska men färgade ska vara positivt. Testa om någon dag igen så ser du om de blir starkare. Spännande

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)