Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Maajsi: för mig krånglade ÄL efter storasyster. Fick kämpa i 1,5 år med lilleman.. Troligen oregelbunden eller utebliven ÄL. Både test och tempning tydde på det...

Jag förlorade min första.. inte i magen men var tvingad till sen abort pga kromosomfel. Hade vi inte upptäckt det med tester hade jag nog också förlorat i magen. Fruktansvärt. Glad ändå att vi upptäckte med tester då det finns ärftlig risk (translokation). Hoppas verkligen inte samma sak händer igen...

• chiqita

Novsep: började med multivitamin för kvinnor i höstas redan, men är "periodare" så glömmer ta var dag numer... :-/

Osäker på vad som räknas som börja. Staven ute i jan men fortsatt ingen mens och innan kroppen fattat galoppen kan vi ju inte köra på. Skulle det bli så blir det.. Förhoppningen var dock april-maj..

Ligger just nu hemma med magsjuka.. Vill inte kasta upp (har inte gjort sedan jag var gravid sist), men känner hur det närmar sig.. Urk!!

• chiqita

Maajsi: tack. Vi var i vecka 15-16 när vi fick avbryta. När hon kom trodde de att hon var i v 12 så hon hade redan börjat tappa i storlek. Beklagar er sorg med.

När ältest visar positivt har kroppen alla förutsättningar för att släppa ägg. Ska ske inom 24-48 timmar tror jag. Så skönt att kroppen redan fattat galoppen

• chiqita

Novsep: jag spydde sist dag och natt till månad fem-sex något, därefter foglossning så var sjukskriven genom hela graviditeten... Tänkte först "aldrig mer" men så började jag tänka annorlunda när jag såg hur kul mina två barn har ihop. I det stora hela är inte 9 månader så lång tid om man jämför med en livstid Får se om jag tänker så om jag får hänga över toastolen ännu en gång

• chiqita

Såg melodifestivalen ikväll och blev så berörd av en låt och artist att jag var millimeter från att börja gråta, graviditetstecken?

• chiqita

Har massor av skumma känningar ja, men tog ett test i helgen och det var klart negativt så bara kroppen som jäklas... :-}

• chiqita

Ekomy: jag tycker tempning fungerar bättre för att finna tiden för ÄL, eller i kombination med tempning. Tror inte ÄL-stickor stegras på samma sätt som HCG. Menar att jag ngn gång kunde ha neg morgon och positivt eftermiddag. När jag testade med storasyster fick jag oftast ÄL-stegring eftermiddag och inte morgon..
    Har du inte tempat förut kan du få god hjälp på fertilityfriend, ett tips om du är nyfiken.

• chiqita

Oj vad kul Eko my! Ser också ett plus, grattis!

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Fantasifull och baby nu: välkomna!

Baby nu, exakt så var det för oss. Jag trodde i a fall att vi var färdiga, men så vaknade plötsligt en tanke i höstas och i januari var staven ute. Ingen mens ännu dock så vi har ingen aning om ÄL..

• chiqita

Vi har inget skydd så vi har väl börjat, men varken mens eller plus efter stavuttag så vi får väl se när vi får börja på "riktigt".

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)