Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Är det samma som färre att supporta. Känner mig så förvirrad. Söka nytt jobb och kanske bli gravid snart? Vänta och se vad som händer eller söka direkt? Vänta helt med att försöka?

• chiqita

Tittut: de har inte sagt något. Var jag och chefen som behövde kolla upp för ett kostnadsförslag vi ska be om. Både han och jag blev mäkta paffa när vi såg siffran. Nog för att de organiserat om. Nu är vi typ bevisat för många på IT så något kommer att hända, det tror vi garanterat. Frågan är vad och när...

• chiqita

Idag är jag hormonellare än hormonellast. Blev plötsligt extremt rörd på jobbet för inget speciellt och kände tårarna bränna av lycka för att jag har det så bra på jobbet. Kramade nästan om min chef bara för att men eftersom jag inte brukar krama honom lät jag bli. Jag, skenis? Nääää
    Kommer inte att ta några test förrän den dag jag spyr. Illamående känner jag mig, men det kan jag göra annars med så illamående litar jag inte på.
    Var bara tvungen att skriva av mig. Ingen i RL vet att vi försöker.

• chiqita

Uteungar: jo tänk, det skulle vara underbart men tror inte det förrän jag ser det. Har blivit värre var graviditet och pågått i 5-6 månader, med lilleman dag och natt... Så känns inte troligt men skulle vara underbart
    Vet fortfarande inget om BIM. Tog ut staven 15 januari.. Ingen mens sedan dess..

• chiqita

Uteungar: du kunde ha beskrivit mig med ditt illamående. Första grav. som inte gick som det skulle - Konstant illamåendekänsla. Andra gången illamående med uppkast fast bara dagtid. Tredje gången spydde jag dag och natt till mån 5-6 något.

Hormoner mymlar det om här i a fall. Eftersom vi bjudit över vänner på vinkväll i dag kände jag mig tvungen att testa Stenblankt så ingen bebbe på G, bara hormoner :-P

• chiqita

Igår fick jag andra dagen på raken höra frasen "your glooming" direkt efterföljt av "are you pregnant". Exakt samma ordföljd båda gångerna. När jag berättade för min bästa väninna sa hon, "fick sama känsla när jag såg dig, men vet ju att ni inte försöker"... Men det är ju det vi gör... Har gått å känt mig småkymig ett tag men kollade ju för en vecka sedan för att vara säker då vi skulle dricka vin. Ingen mens efter stavuttag. Inte det minsta sugen på godsakerna igår på födelsedagsfest, tyckte inte vinet smakade gott också dessa kommentarer. Borde jag testa igen? Haha!

• chiqita

Gick upp 10-11 kg med båda och mer ner därefter. Vägde runt 60 före A, gick ner till 55,5 efter.. Gick ner tiil 51,5 efter H Samma för mina kusiner så verkar ligga i släkten

• chiqita

Välkomna alla nya förresten

Gladamamsen: ja vi får väl se om jag går ner även efter en ev trea. Är redan liten så hoppas inte helt på det.. Inte mer än graviditetskilona då.

Bra jobbat Minelli

• chiqita

Min man har velat ha tre hela tiden, men näste först om några år. Jag som sagt stopp efter två. Så plötsligt kom vi båda på andra tankar samma dag och därefter var planeringen igång.

Första fl tog 12-13 timmar från första värk. Från vi kom in var hon ute på några timmar. Lillebror hade jag mycket förvärkar med, från första riktiga tog det 3,5 timme innan han var ute. Båda kom ca 1 v före bf.

• chiqita

Kan tillägga att vattnet gick på fl med båda så det startade med värkar. Hur har era fl börjat?

Välkommen Saga.

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)