Inlägg från: minneli |Visa alla inlägg
  • minneli

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Hej! Har två barn, ett som är 4 år och ett som fyllde 1 för två veckor sedan. Är så sugen på ett till barn men samtidigt är jag så osäker på om vi klarar av tre barn? Men om jag ska ja ett till vill jag ha det nu:)

• minneli

Vi har inte riktigt bestämt oss för trean än. Jag var helt säker för bara någon vecka sedan och sen tänker jag på att jag inte vet om jag orkar. Och att yngsta precis fyllt ett och att det är så skönt att hon är mer ett barn än en bäbis...

• minneli

Jag gick upp 18 med första, sen gick jag ner allt det sista då jag blev sjuk (så jag behövde alltså inte anstränga mig...) Med andra barnet gick jag upp 25. Min barnmorska sa att det var bra om jag gick ner allt innan jag blev gravid igen för annars skulle det förmodligen bli ännu mer kämpigt att få bort dem. Jag började försöka gå ner strax efter jag slutat amma och nu har jag gått ner 23 av 25!:)

• minneli

Tack :)

Min första förlossning tog 9 timmar, vart igångsatt pga havandeskapsförgiftning 8 dagar innan bf. Då hann jag använda lustgas och epidural.

Min andra förlossning var jag inne i förlossningssalen i 51 min. Fick diagnosen havandeskapsförgiftning igen dagen innan och skulle sättas igång 2 dagar innan bf men det hanns inte med för samma dag hade hon väldigt bråttom ut. Då hann jag bara med lustgas och ändå kändes det som att det gjorde 5% ont av det de gjorde första förlossningen!

Så om jag nu ska ha ett tredje barn kommer jag hålla mig i närheten av sjukhuset på slutet! Moderkakan har fastnat båda gångerna oxå så jag behöver ju som hjälp med det.

• minneli

Det som hjälpte mig att gå ner var faktiskt en app som räknade ut hur mkt jag kunde äta per dag för att gå ner ett kilo i veckan. Sen jul har jag slarvat med ätandet men jag tränar 2-3 ggr i veckan iaf.

Går jag ner tre kilo till är det ok, går jag ner sex kilo är jag sååå nöjd. Men kilona sitter fast just nu :D Kan dock säga att jag mår så mkt bättre utan graviditetskilona!

• minneli

Jag har ju två tjejer -09 och -13 är de födda. Jag vet att min sambo hoppas på en kille om det blir en tredje. Hur är det för er? För mig spelar det ingen roll. Har tom ett namn om det nu skulle bli en tjej:) Har iof fött en liten tjej -11. Så egentligen har jag fått tre tjejer. (Hon hade inga njurar så vi fick avbryta graviditeten och föda henne)

• minneli
    Maajsi skrev 2014-03-01 00:23:08 följande:

Minelli: Ursäkta OT men ville bara beklaga sorgen. Jag förlorade min son i magen i oktober 2011 pga proppar i moderkakan.

Jag beklagar också! Hoppas du fick bra hjälp och folk att prata med. Är ju ganska svårt att glömma och man kommer på sig själv ganska ofta att tänka på det.
  • minneli
    Maajsi skrev 2014-03-01 10:25:54 följande:

Minelli; Ja, det är hemskt jobbigt och inget någon ska behöva uppleva. Förlåt för frågan men hur långt gången var du? Du behöver inte svara om du inte vill.

Jag var i vecka 20, det upptäcktes på rul i vecka 19 och sen fick jag vänta i en vecka. Du då?

Jag är inte medlem i fb-gruppen, vad heter den? Det som hjälpte mig mest var änglarummet här på fl. Träffade en kurator på sjukhuset en gång och hon var värdelös. Alldeles efter förlossningen sa hon "ja nu är det som att börja om på noll igen, eller vänta, ännu mer än noll, minus!"... Kommer aldrig glömma den meningen och jag och min sambo började tom skratta för hon var så kass!
  • minneli

Grattis till plusset! :D

Jag har fortf spiral och vi har inte bestämt oss än hur vi ska göra.

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)