Inlägg från: brandnewday |Visa alla inlägg
  • brandnewday

Juli 2014!

Flyttar fram mig några dagar :)

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}BF lista Juli 2014 {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}  
    NinniMehr BF: 1/7 24 år  1:a barnet 
    Snuttens BF: 2/7   21 år  1:a barnet 

Svartvinbär BF 3/7 25 år, 2:a barnet 
    alem BF 3/7 27år, 2:a barnet
    HollyHs BF: 4/7 34 år 4:e barnet

Adrienne BF: 5/7 25 år 2:a barnet 
    Prussiluskans BF: 5/7 32 år 5:e barnet  
    ScillaBlå BF: 5/7 34 år 3:e barnet  
    JennyHG BF 7/7 27 år 1:a barnet 
    Jempiz BF 7/7 29 år 1:a barnet
    Nilla81 BF: 8/7  31 år,  4:e barnet 
    brandnewday BF: 8/7, 22 år, 2:a barnet 
    ViolasVita BF: 8/7 37 år, 4e barnet 
    majose BF: 11/7  29 år, 2:a barnet 
    AAS10 BF 11/7 28år, 2:a barnet
    malore88 BF: 13/7 25 år 1:a barnet
     B elfen BF 15/7 35 år 5:e barnet
    My871 BF 15/7 26 år 3:e barnet

• brandnewday
    Bell13 skrev 2013-11-19 17:29:58 följande:
    Jag läste att om hjärtat väl börjar slå så är risken för missfall endast 1.6 %.
    Var läste du det?
  • brandnewday

Någon mer som har som små hugg/stickningar i ena äggstocken typ?

• brandnewday
    ScillaBlå skrev 2013-11-20 08:28:49 följande:
    Hej!
    Jag har inte varit så aktiv och skrivit än, men jag har hängt med och läst allt. Har haft två MF i vecka åtta så jag har nog inte riktigt vågat tro på den här graviditeten heller. Nu befinner jag mig mitt i vecka åtta, men hoppet lever :)
    Jag upplever också hugg i ljumskarna, det är väl ligamenten tror jag. Ingen fara.
    Jämfört med mina tidigare graviditeter mår jag mindre illa nu. Istället känner jag mig trött, frusen och nästan sjuk. Som dagen efter magsjuka ungefär. Och helst vill jag äta lättuggat och lättsmält. Pasta, äggröra, bröd, och korv. Barnmat helt enkelt. Helst utan kryddor. Det är verkligen inte likt mig. Och så tror jag att jag börjar utveckla en craving efter mandariner -haha! Förra graviditeten var det räkor. Nån annan som har cravings?!
    Jag har sushi-craving! Speciellt lax-sushi. Som man faktiskt får äta om den är fräsch, sååå glad för det haha!
  • brandnewday
    violas vita skrev 2013-11-20 11:05:04 följande:
    Fick man äta lax-sushi??
    Har för mig att varit ett Big-No No dom tidigare graviditeterna, ..... det hade varit underbart för jag är sugen på just sushi... heeela tiden!!!  
    Ja, man får det nu. Tror de ändrade riktlinjerna kring det typ 2011. Min BM säger att det är helt ok, står till och med på livsmedelverkets hemsida att det är ok eftersom risken är minimal att det händer något. MEN laxen ska avra fräsch och inte gammal och rutten. Den ska även ha varit fryst gärna, men det är lag i Sverige på att den ska ha varit fryst så man behöver inte oroa sig..
  • brandnewday

Om det är färskt blod ska man kolla, MEN det är också väldigt vanligt! <3 lycka till! 

• brandnewday

Någon som inte ska göra KUB förresten? Står lite i valet och kvalet. Blir ju inte direkt "erbjuden" eftersom jag är ung, men skulle faktiskt vilja göra det den här gången. 

• brandnewday
    Bell13 skrev 2013-11-25 20:16:16 följande:
    Var på vul idag. Det fanns två fostersäckar en mindre och en större. Vi såg levande foster i den större. Det betyder väl att båda embryona fäst men att det ena slutat att dela sig?
    Hjärtat pickade jättetydligt. Känns skönt
    Skönt! Ja, så borde det väl vara... fint med ett tickande hjärta <3
  • brandnewday
    alem skrev 2013-11-26 14:37:46 följande:
    Ul idag ca 8+1 och starkt pickande hjärta <3 

Nu är inte nästa besök förrän RUL 6/2 hur ska man klara sig så länge? haha :D  
    Haha håller med, så lång väntan! Jag har dock bokat KUB i v 13-14 så jag ser fram emot ett till ultraljud då.. förra graviditeten gjorde jag ca 20 st pga tillväxthämning så det känns jättekonstigt att inte göra så många nu!
  • brandnewday
    mamma1014 skrev 2013-12-04 12:10:32 följande:

hejsan får man varamed:)? 

jag plussade för drygt 2 veckor sen och ska ha den 11 juli är i v 8+4 i dag :)

GRATTIS! Men hur kan du vara i 8+4 om du ska ha den 11 juli?

Jag har BF den 9 juli och är i 9+0 idag.
  • brandnewday
    Llimen skrev 2013-12-04 18:17:36 följande:

Jag är också i vecka 8+4 (enligt både BM och FL) och beräknad till 11juli.
    Räknar vi olika kanske?? Eller? Enligt BM och FL och dessutom VUL är jag i vecka 9+1 och är beräknad till 9 juli...
  • brandnewday
    elindindin skrev 2013-12-04 22:52:06 följande:
    Bf 9 Juli, är i v9±6 idag!

Är det någon som tänker mycket på vad man stoppar i sig?

Jag har på sistone börjat bli ganska medveten om vad jag äter! Och julbordet då! Känns som att "dom" tar allt gott! =) rökt lax! Herregud så gott! Och nej, får ja inte äta!
    Jag har funderat över vad jag ätit den sista tiden och jag har "forskat" lite mer i det idag och jag har gjort fel! Fel! Har ätit mycket av det jag ska undvika! 

Nya tag och börja om, jag ska försöka tänka på maten men det är inte lätt! Verkligen! När jag var gravid med min första så tänkte jag inte alls på sånt! Jag åt glatt allt jag ville! =) Men både jag och sambon är lika rädda för missfall denna omgången..! 

Angående symptom, fortfarande inget! =) Tomt! Ska på inskrivning på fredag! Längtar massor! Fick, vad vi tror, en liten blödning i söndags. Tror jag ska be BM om ett UL då vi är nervösa..! Hoppas hon förstår..eftersom jag inte har några riktiga symptom heller så är det svårt att veta..
    Och du är i 9+6 och beräknad samma dag som jag?

Haha vad konstigt detta är, hur går det ihop :D?
  • brandnewday

Är i 9+3 idag. Ska göra KUB om 2-3 veckor och ska se om de kan se något kön. Jättespännande tycker jag :))

Mår pissilla hela tiden. Kräks inte men får kväljningar heeela tiden. Trött som få fortfarande också..

• brandnewday

Styrkekramar! Lider med dig :(

• brandnewday

Var på inskrivning idag. Hade jättebra järnvärden precis som förra gången, behövde aldrig äta några järntabletter då så det är jag glad för. Har bokat KUB nu den 27 december och även RUL 25/2...

är också extremt trött fortfarande, men det är något bättre nu än förra veckan.

• brandnewday

Nu har mitt illamående släppt helt! Släppte igår, över en natt. Är i 11+4 idag. 

Någon mer det släppt för?

Idag berättade vi även för 7-åringen och för 2,5-åringen. 7-åringen var superglad, men 2,5-åringen lite mindre glad :p

• brandnewday
    H2O3 skrev 2013-12-30 09:21:22 följande:
    Uppdaterar läget lite: det planerade MKP i dag blev inte av då det visade sig att vi väntar två (!) bebisar, ena moderkakan låg i vägen för provtagning. Nu är vi i chock. Vi som bara hade en helt oplanerad sladdis på väg, då får vi planera om lite.
    Åh vad kul! :D:D
  • brandnewday

Var på KUB för några dagar sen. Fick se bebisen som låg och sparkade och hade sig. 

Fick siffran 1:20.000 så det känns bra! 

• brandnewday
    Euphemia skrev 2014-01-04 09:47:06 följande:
    Hallå hallå! Hoppas ni börjar må bättre? Tips på namn mottages mer än gärna
    Vad är du ute efter för typ av namn? Behöver också namnförslag… :)
Svar på tråden Juli 2014!