Inlägg från: brandnewday |Visa alla inlägg
  • brandnewday

Juli 2014!

Någon som ska göra VUL? Ringde Mama Mia idag och bokade in ett i vecka 9... kostar en slant men kan inte sluta noja..

• brandnewday
    Snuttens skrev 2013-11-06 20:52:50 följande:
    Jag ska göra vul nästa vecka fredag. Då är jag i v7+1. Är också jätteorolig, men hoppas kunna luga ner mig efter det. Känns så jäääkla långt dit!
    Bor du i Sthlm? var har du bokat och vad fick du betala?
  • brandnewday

Haha jag har inte heller fattat! Även om jag varit gravid förut, jag fattar det fortfarande inte! Känner liksom inga symptom förutom svullen mage och lite trötthet (gått över nu). Berättade för alla på jobbet idag eftersom vi har personalfest på tisdag och folk kommer undra om jag dricker cola :p

• brandnewday

Beklagar, usch vad trist! :( <3

• brandnewday

Bruna flytningar idag... jätteorolig för MF :( någon mer som haft?

• brandnewday
    Nilla81 skrev 2013-11-10 21:26:56 följande:

Hade det i början på min förra graviditet och det hände inget. Tror det inte är nån fara. Det är väl om det är färskt blod.
    till och med lite lite klumpar i... alltså ursäkta om jag är äcklig men det är liksom sådär brunt som när man är lös i magen? Lite ljusbrunt liksom...
  • brandnewday

Ringde gyn idag. De kan inte göra något eftersom det är så tidigt.. är i vecka 5+4 så de bad mig vänta till 7+0 innan jag kommer och gör VUL för att se om det är MF... hade mer bruna flytningar imorse men nu på eftermiddagen är de borta..

• brandnewday

Usch är så nojig hela tiden :/ Har inte heller berättat för våra barn (2,5 årig son och 7-årig bonus). Vi väntar till efter vecka 12 iaf, kanske ännu längre om det går att dölja. 

Idag tog jag ett gravtest (från billigatester.se), och det var inte sådär superduperstarkt? Alltså det var ju två tydliga streck men det vänstra var inte alls som det andra. Vet att det inte behöver vara det men BORDE det inte vara det i snart vecka 7?  Vill så gärna åka in till gynakuten och kolla att allt är bra men känns så "fel" när de sagt att jag inte ska för att det är vanligt med blödning/flytning... och vill inte at någon annans tid som behöver det mer. Usch.. denna väntan...

• brandnewday
    elindindin skrev 2013-11-13 09:22:06 följande:

Ta ett clearblue istället! Billigatester.se är skit! Tog ett när jag testa första gången och fick ett svagt svagt streck, men sen tog jag aco, as starkt! Digitalt, 5 sek tog sen stod det gravid! Lita INTE på billigatester!
    Tagit CB, men jag vill ju se om det "minskar" alltså blir svagare så jag kan förbereda mig om jag har MF, men på digitala kommer det ju alltid vara ett plus oavsett. Jag vill veta om det blir svagare liksom..
  • brandnewday

På mitt CB-digital var det bara ett digitalt + :)

Ska vänta till 7+1 med att göra RUL. 5+6 idag. 

Svar på tråden Juli 2014!