hur länge räcker fem kycklingfiléer?
Till hur många vuxna personer räcker en påse med fem kycklingfiléer hos dig?
Till hur många vuxna personer räcker en påse med fem kycklingfiléer hos dig?
6-7 personer, beroende på vilka det är.
För mig och min sambo 2 personer.
Hos min mamma - 5 personer :)
2 personer, det måste alltid vara över till minst en "second serving" till varje person annars känns det snålt.
En påse brukar vara ett kilo. Hade jag lagat till gäster hade jag räknat 4-6 portioner beroende på rätt men 5-8 för oss i familjen.
Beror på hur stora de är och om sällskapet vuxna som äter, är både män och kvinnor. Generellt räknar jag en filé till en person om de är lagom portionsstora. Gör jag kycklinggryta på filéerna räcker det nog till sju personer.
Ofta 1 per person. MEN kycklingfiléer kan variera mycket i storlek/vikt. Och det beror också på vad det är för mat och vilka tillbehör. I en gryta med rotsaker o s v i räcker en filé till fler än om det serveras grillad kycklingfilé med sallad och sås typ.
Två personer i två dagar. Till middag äter jag en, min sambo äter en, likadant dagen efter. Sen blir det en över men den brukar gå åt mellan måltiderna, tex som smörgåspålägg, i lunchsallad, eller om min sambo är extra hungrig till någon av måltiderna.
Beror helt på vilken typ det är och hur stora. men en påse brukar väl räcka till två-tre middagar. Och vi är två vuxna och en liten dotter som får lite mixat. =)
En filé per person om det inte är gryta då räknar jag 7-8 portioner på 5 filéer. Soppa kan jag nog sträcka det upp till 10 portioner. Det beror lite på vad man har att fylla ut med.
En påse med 900 gram räcker oftast till ca 4 portioner för vuxna hos oss.
det beror ju såklart vad jag gör med fileerna. äter dom som dom är med typ klyftpotatis o sallad, 1-1,5 filé per person, gör jag gryta kan det räcka till åtta -tio portioner..
Räcker i cirka 5 till 60 minuter, beroende på hur många det är som äter.
2 vuxna och 3 barn + 1 lunchlåda
5 personer: 3 vuxna och tre barn.
Beror väl på hur mycket tillbehör man har. Om man ENBART serverar kycklingfileer och inget annat, ja då skulle jag säga 3 personer. Men om man har grönsaker + potatis + sås, ja då räcker det med en file per person.
Beror på. Rensar jag tre filéer brukar det vara typ två kvar sedan.
Och på frågan i rubriken: "det beror ju på hur snabbt man äter"
En kycklingfilé väger mellan ca 100 och 300 gram. Fylld kycklingfilé i ugn räknar jag nog ca 150g/person (en per person och letar då "lagom" stora) om det är till familjen. Kycklingsås till pasta ca 50g. Tänker inte rösta på nåt så korkat.