Känner mig låg =/
5 dagar till BIM (utefter när ÄL-testerna gjorde utslag) och jag ser ingen anledning till att mensen inte skulle komma, det är lätt att bli negativ när det inte händer något. Visst, vi har inte försökt hur läge som helst, men det är TUNGT att "finna" sig i det när antalet graviditeter i bekantskapskretsen bara ökar, är hittills uppe i 14 graviditeter på ett år! Majoriteten av de där graviditeterna är dessutom i par som varit tillsammans en bråkdel så länge som jag och min man. Jag missunnar ingen att få barn, men jag avundas dem!
Är vansinnigt glad att våra föräldrapar inte vet att vi försöker, med tanke på hur lätt de hade för att "alstra barn" (totalt 6 barn på första eller andra försöket). Det är liksom tungt nog att kroppen bråkar utan att de frågar om det. Ännu tyngre blir det när bekantingarna som skall ha barn börjar ställa (säkert välmenande) frågor om ifall vi inte skall ha barn snart, det känns lite som ett slag i ansiktet.
Jag vet att jag (vi) inte hör till dem som försökt längst, men vårt första försök inföll i månadsskiftet aug/sept, och vi borde alltså vara inne på försök 6, men då min kropp plötsligt bestämde sig för att bete sig illa är vi "bara" inne på försök 5! Det är frustrerande!
Avslutar lite positivare ;)
Heja oss, nu blir vi snart gravida hela högen!