Inlägg från: Förväntansfull0406 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull0406

IBS Hur mår ni vad gör ni åt det?

Samma här. Jag har levt med detta jävla helvete halva mitt liv. Visst, långsamma kolhydrater är bra för mig men har haft två rejäla "krampanfall" för någon månad sedan. Det kommer stötvis och tarmarna krampar i ett dygn ca..... Är så jävla less på det. Inte en enda läkare jag träffat har gjort annat än att rycka på axlarna

• Förväntansfull0406

Jag mådde också bra av lchf men den kosten känner inte jag passar mig. Gick med i vv i i början av året och gick ner men framförallt mådde jag så otroligt bra!! Jag har pco med så mina hormoner är bananas och är ganska rejält sockerberoende. Men med ett underskott av kalorier håller jag min vikt på 66kg ca (är 170 cm lång) när jag gick med i viktväktarna vägde jag 73 kg. Viktnedgången fick min mage att sjunka ihop... Men kramper och gaser är fortf ett helvete.

• Förväntansfull0406

De säger att "själen" sitter i magen. Mår man dåligt påverkas magen, men när jag mått dåligt i livet mår min mage också skit. Men jag vet inte....

• Förväntansfull0406

Finns det några tabletter som jan vara bra?? Jag äter väldigt hälsosamt och nyttigt och rör mycket på mig men känns så hopplöst uppblåst like hell och gaser och illamående idag..... Jag har lergigan comp så jag tog faktiskt det mot illamåendet idag efter att ha läst att andra tog det.

Jag är så trött på att leva såhär....

• Förväntansfull0406
    Moonis skrev 2013-10-23 22:08:58 följande:
    Har du testat att utesluta gluten eller mjölk? Det va inte förren jag uteslöt vetemjöl som min svullna mage gick ner och nu klarar jag mig rätt bra utan Stomacol eller Silicea.
    Förväntansfull0406 skrev 2013-10-22 19:48:58 följande:Har köpt bifiform inför en resa i nov. Funderar på att ta redan nu och köpa fler sen. Silicea är väl bra för håret?
    Det finns både en för mage och en för naglar och hår.

Jag har bara lite mjölk i kaffet och på gröten på morgonen. Vetemjöl äter jag Max en gång på månad. Laktosfri mjölk kanske är bättre?
  • Förväntansfull0406
    Moonis skrev 2013-10-23 22:08:58 följande:
    Har du testat att utesluta gluten eller mjölk? Det va inte förren jag uteslöt vetemjöl som min svullna mage gick ner och nu klarar jag mig rätt bra utan Stomacol eller Silicea.
    Förväntansfull0406 skrev 2013-10-22 19:48:58 följande:Har köpt bifiform inför en resa i nov. Funderar på att ta redan nu och köpa fler sen. Silicea är väl bra för håret?
    Det finns både en för mage och en för naglar och hår.

Eller vänta nu, gluten??? Vet knappt vad gluten finns i.
Svar på tråden IBS Hur mår ni vad gör ni åt det?