• Lamcn

Ersättning till 4 månaders bebis , hur mkt & hur ofta ?

Hej! Har precis också börja e ge min kille ersättning, nu endast ersättning men när jag också ammade så fick han amma och verka han inte nöjd så gjorde jag en flaska på 200 och sen fick han äta så mkt han ville, han sa ifrån när han va nöjd:) Nu äter han bara ersättning och med det sover han också bättre, han e väl mättare på ett annat vis:) men jag hade lite dåligt med mjölk också! Men han äter ungefär 200 var tredje fjärde timma och på kvällen kan det bli oftare med 1 timmars mellanrum då han äter upp sig för natten;) men vaknar han å vill ha så får han då med:) men som sagt tänk på att magen kan krångla! De gör den på min grabb..

• Lamcn

Ja men precis! Våran grabb äter mer än vad han ska enligt de där men han e nöjd så, så då får han käka därefter:) Ja men dåså då e du förberedd på magen iaf:)!här är det endast bifidus som funkar på grabben så han får det när han inte bajsa på länge å så några timmar senare så ere igång ;) men de där kommer du nog prova dig fram till om det blir aktuellt ;) skönt att han blir nöjd med ersättningen och att han tar emot den:)

Svar på tråden Ersättning till 4 månaders bebis , hur mkt & hur ofta ?