• Nawifa

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

Hoppar in här också :) vecka 29+6 idag har gått upp 7 kilo. Känner mig helt lagom stor för veckan.

• Nawifa

Min mage brast sönder jätte mycket och djupt när jag väntade första barnet, var då 19 år så det kanske stämmer att det blir mer när man är ung, med sonen gick den inte sönder något och nu har det inte heller kommit några nya men å andra sidan är det nog nästan omöjligt att få plats med fler än dom som redan finns där. Här kommer min vecka 32 mage ( 31+3) och den växer jätte snabbt nu!

• Nawifa

Jag är lite nyfiken på vad ni tänkt att era små ska ha som ytterkläder nu i maj? Jag har köpt en kofta till bebis och små tussar till fötterna

• Nawifa

Okej. Båda mina barn är födda i snökaos (januari och februari) så det känns helkonstigt att inte ha en jätte tjock overall men Gud vad skönt att slippa det! Har köpt den här koftan mössa och tjockare små strumpor. sen kommer kommer hon ändå ha filt och täcke i vagnen och bilstolen om vi nu ska iväg något. Det närmar sig nu! Har bara tre veckor och fem dagar kvar att jobba nu

• Nawifa
    Defeateris skrev 2014-03-24 18:01:58 följande:

Så har vecka 33 påbörjats.. Fasen, det är inte långt kvar.. Om jag får bestämma är det PRICK två månader kvar tills Pricken behagar titta ut.. (då har jag gått över tiden fem dagar...)

Har börjat få gruvligt ont i ryggen, baksidan av revbenen typ. Lär väl ha med framtyngden att göra kan jag tänka mig.. ;)

Har du BF 18 maj? Isåfall så är vi beräknade samma dag ????
  • Nawifa
    Defeateris skrev 2014-03-25 22:48:57 följande:
    19 är BF.. Jag hoppas på 24 som sagt.. =D
    Jag har BF 18 maj men gissar på att hon kommer 5 maj, har fått min andra två tidigare.
  • Nawifa
    EMTP skrev 2014-03-26 22:38:20 följande:
    Äsch då. Både New yorker och Ullared ligger lite långt bort från ön (bor på Gotland). smile1.gif
    Jag bor också på Gotland, så synd att utbudet här är så dåligt!!
  • Nawifa

Här är en bild ifrån igår vecka 33+0 då vi spenderat två dagar på förlossningen pga av blodblandad vätska så vet vi inte längre om det kommer en majbebis. Vi hoppas att hon stannar så länge det bara går men det är svårt att veta vad detta beror på. Vill inte gärna att hon föds än även om hon inte verkar vara jätte liten för sin vecka.

• Nawifa

Vecka 33+2 på förlossningen, vattnet har nu gått helt och värkarna kommer och går. Läkarna tror att det blir förlossning inom kort så nu väntar vi och ser, inget blev som vi tänkt men vi tar det för vad det är och snart är vi trebarnsföräldrar

• Nawifa
    maribel skrev 2014-04-02 12:12:41 följande:
    Oj, kom dem andra barnen också tidigare?

Lycka till så mycket!!
    Tack så mycket nä dom andra kom i vecka 38 så vi är lite i chock men bebis mår bra och kommer klara detta galant enligt läkarna så vi känner oss trygga med det.
  • Nawifa
    Mrs Fii skrev 2014-04-02 12:53:46 följande:
    Både spännande och jobbigt när det ändå är så många veckor för tidigt antar jag. Lycka till! Allt kommer säkert gå jätte bra.
    Ja lite kluvet är det eftersom vi redan vet nu att hon kommer behöva cpap sond och kuvös men samtidigt då har vi kommit över gränsen för allvarligt prematur. Denna vecka klarar sig barnen oftast bra i. Men jag känner mig lite snuvad på graviditeten det var ju nu vi skulle boa men istället så panikköper mannen kläder i strl 44 och vi tvingas bo här tills bebis är fullgången och kan andas själv.. Men vi gör det bästa av situationen, nu klockas värkar :)
  • Nawifa

Hej tjejer då var man trebarns mamma! Idag i vecka 33+3 föddes hon med akut kejsarsnitt pga placentaavlossning. Allt gick bra och hon är stor och pigg, väger 2800 gram och är 47 cm lång.

• Nawifa
    saraajohanna skrev 2014-04-03 21:44:40 följande:
    Men på jättestort grattis!! Skönt att ni va på

förlossningen när det hände. Varför lossnade moderkakan?
    Tack för alla grattis. Dom vet inte varför den lossnade men som tur var så blev jag inlagd redan i tisdags och fick snabb hjälp och kejsarsnitt. Vi mår nu båda bättre och vår lilla tjej är fantastiskt stark och mysig
  • Nawifa

Vad fina ni är. Jag saknar magen. Här är vår Alicia 34+2 veckor idag om ni vill se hur ers små ser ut nu :) hon har strl 44 i kläder och ser ut som en miniatyr av en nyfödd.

• Nawifa
    Baby Doll skrev 2014-09-11 13:19:05 följande:

Sååå fina!!!

Någon som är sugen på syskon till småttisarna?

www.mybabydolls.se

mamma till 6 småttingar- 0-6 år mybabydolls.se
    Ja visst är man sugen, men mannen känner sig nöjd med tre och verkar rätt bestämd där :) har första två barnen tätt och dom har så starka band så på det viset hade det varit mysigt att få ge vår lilla tjej ett nära syskon med, men nu får hon istället bli allas lilla gullunge :)
Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!